Een broekje tijdens het uitlaten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
blue_sky schreef:Wil mijn honden het liefst altijd in een losloopgebied laten rennen. Alleen woon ik midden tussen de bossen en de hei en is het dichtsbijzijnde losloopgebied 20 minuten rijden met de auto. Om dit probleem op te lossen moet de overheid eerst zorgen voor voldoende losloopgebieden. In mijn ogen ontstaat veel probleemgedrag van honden doordat ze altijd maar hun rondje aan een kort lijntje moeten doen.
truus1970 schreef:ik ben blij met onze losloopgebieden. Vaak loop ik met een doggydate, Stuk of 20 honden soms. van chiahau of hoe je dat maar schrijft tot newfoundlanders.En alles er tussen in. Komen ze onderweg anderen tegen. Tja, die worden ook begroet. Met een boeklawaai van die kleine donders. En het mooiste is. Dat die mensen het dan ook net zo leuk en gezellig vinden als wij dat vinden. Soms sluiten ze aan met ons groepje, Andere keer niet. Soms sluit ook alleen de hond aan en laat zn baasje wachten. Haha, das dan minder. Maar nog nooit, nooit bij ons in de 2 losloopgebieden last gehad.
Wispeltuur schreef:En nee ik wandel niet in losloopgebieden![]()
Voor de derde keer in een maand tijd kwam er vandaag een hond op mij en mijn honden afgestormd tijdens het wandelen. En dat vind ik bijzonder aangezien wij midden in de stad wonen.
Ivm met training van mijn reutje houden wij altijd een `gepaste` afstand van andere honden. Maar als dit zo door gaat zullen we niet bepaald vooruitgang blijven boeken..
Normaal gesproken zijn het vriendelijke honden die gewoon niet zo goed luisteren maar vandaag leek de hond alles behalve vriendelijke intenties te hebben.
En nu ik een beetje ben bekomen van de schrik denk ik jeetje wat had dat fout kunnen gaan.Ik heb twee kleine hondjes en die zijn echt niet opgewassen tegen zo een groot dier.
En nu vraag ik me af wat kun je nu het beste doen als er een hond zo op je af komt gerend? Want het mooiste is natuurlijk als je zo kunt handelen dat iedereen er ongeschonden vanaf komt.
Tips ervaringen alles is welkom! Op het moment ben ik vooral erg boos op al die domme honden eigenaren..
Nikass schreef:Nou wat een commentaar weer zeg. Laat iedereen op zijn eigen manier proberen zijn hond af te leiden of bij zich te laten komen. Je zou ook kunnen bedenken dat het voor iemand die aan het apporteren is misschien vervelend is dat mogelijk de zoveelste met aangelijnde hond door het losloop gebied komt en je weer je spel kan staken en hond aanlijnen.
Als begrip en verdraagzaamheid niet van twee kanten komt gaat het hem echt nooit worden hoor.