HorseTopShop schreef:Er valt geen oplossing te geven als TS de vraag blijft ontwijken van verschillende bokkers over wat, wanneer en hoeveel de hond te eten krijgt.
Hoe, wie, wat, waar de TS vragen ontwijken en geen antwoord geeft? Nou heel simpel de TS werkt nu ook al en die was dus vanaf vanmiddag gewoon aan het werk en geen internet, geen netwerk op de telefoon (en geloof me ja dat kan nog steeds) en uberhaupt een telefoon die leeg is doet het sowieso niet.
Maar goed TS is nu dus pas weer online en heeft net de rest van de reacties gelezen.
Hond krijgt 2x per dag eten. Smorgens nadat ze eruit zijn geweest en savonds nu op het moment tegen 8 uur. En ook hier heb ik al verschillende tijden geprobeerd. Zelfs savonds laat om 12 uur. Geen verandering.
En wie er nou van maakt dat hij 4x per dag schijt????? Geen idee. En ik dwing hem ook niet maar meestal is het 3x per dag. En hij komt dus zelfs direct na het schijten vrolijk huppelend naar mij toe van goed he en krijgt zijn beloning. Dus ook hier jup al getest geeft geen verandering.
Hij krijgt aan voer een Duits eigen merk van de supermarkt. Maar ook andere merken voer zijn al getest, ook duurdere merken en ook hier 0 verbetering. Ook niet dat hij minder vaak moet. Hij doet het zelfs op dat Duitse eigen merk nog het beste.
Stalkat aanschaffen.... niet nodig ook daar heb ik er al 3 van. Sterker nog DIE mogen zelfs gewoon in huis komen.
Fries heeft geen verlatingsangst, de Herder zit direct naast hem in haar eigen stuk. Ze kunnen elkaar zien en zelfs met elkaar door de panels spelen. En kennel (o wat zielig) is een ruimte in huis met verwarming waar wij met kennelpanels elk hun eigen plek van pak em beet 1,5x 3 meter hebben gemaakt. Waarin een bank is waarop ze kunnen gaan liggen enz. De vloer is beton en dus zand daarin nope. Nu is het uit te spuiten, dan niet meer. Maar goed zoals ik al schreef, dit is een aflopende zaak en ik weet nog niet hoe het straks bij het nieuwe huis eruit gaat zien. Hebben nog niets nieuws gekocht.
De laatste ronde is tegen 1 uur snachts, ik ga dus ook zo nog een keer met hem eruit (hond is ondertussen nog een keer uitgelaten). En op het moment "red" hij het dus niet tot half 9 omdat zijn innerlijke klok zegt dat dat half 10 is. Voordat de klok achteruit ging redde hij het wel. Dan was 9 uur/half 10 zijn tijd. En ja ik weet dat klinkt echt ongelofelijk, maar het is echt zo. In de zomertijd kon ik zelfs half 12 het laatste rondje doen en redde hij het tot 9 uur/half 10. Nu in de wintertijd is van 1 uur tot half 9 ineens te lang.
Hoe lang, meestal nog wel een half uur. Plas ophouden is niet zozeer een punt, het is echt het schijten in het hok wat hij doet. Plas ligt er maar zeldzaam.
Oja en dat zo zielig dat hij de hele dag in die kennel moet zitten. Daar heeft alweer iemand NIET gelezen. Zodra ik buiten ben, en dat is vaak zijn beide honden bij mij los en ook buiten. Hou het er maar op dat mijn honden per dag urenlang uitkomen.
Nikass schreef:Ik weet niet hoe jij reageert als je ziet dat hij weer eens zijn behoefte in de kennel/bench/huis heeft gedaan, maar ik krijg de indruk dat je dat niet negeert en vrolijk je hond begroet!?
Als je dat doet, en wat later zonder commentaar gewoon de behoefte opruimt heb je kans dat het zo over is.
Niet erop reageren en dus negeren, wel reageren maakt geen verschil. Ook allemaal al getest.
En er mogen mensen zijn die denken dat ik mijn afreageer op de hond, mezelf niet kan beheersen.......... ROFL echt wat een mensenkennis. Het hier schrijven over het probleem is een hele andere categorie dan het daadwerkelijk omgaan met dieren. Als ik echt zo zou zijn zou de hond echt niet vrolijk op mij afkomen rennen als hij buiten is of huppelend in de kennel zitten omdat hij mij ziet.
Suzanne F. schreef:En kan de hond niet buiten blijven? Heb je geen toegangshek ofzo waarmee je het erf afsluit?
Daar had ik al eerder wat over geschreven. Dat gaat niet omdat hij en de Herder te hard spelen en zelfs na een uur houden ze nog niet op. Herder binnen en Fries buiten gaat de Herder stress opleveren. Geen optie dus.
yvje86 schreef:Maar goed ik ben dan misschien van de iets hardere aanpak.
Ik ben nu eenmaal geen koetsjie-koetsjie-ach-gutte-goshi type dat haar huisdieren behandeld alsof het prinsesjes zijn en ze in een mega hok met gewatteerd veloers tapijtje houden, ze overvoerd worden met snoepjes, snacks en ze 10x per dag uitgelaten worden.
Nou moest ik even heel hard lachen
Ik ben ook geen koetsjie-koetsjie-ach-gutte-goshi mens. En een velours tapijtje hebben ze niet in hun kennel. Maar ze worden best wel eens verwend met een bot/kauwstaafje en 10x per dag uitlaten is bijna de standaard nu (nou ja 5x dan naast dat ze ook nog eens bij mij zijn als ik buiten ben). Het zijn wel honden en zo zachtjes gaan ze ook niet met elkaar om. En heel zachtjes ik ga nog maar een keer proberen met de bench of dat helpt. Eerst die nog maar eens introduceren, hij heeft em al lang niet meer gezien. En voor vannacht heb ik hem de body nog maar eens aangetrokken. En ja OOOOOOOOOOOOOOOO zooooo zielig he, hij kwispelstaartte toen ik met dat ding aankwam en stak geheel vrijwillig zelf zijn hoofd in de opening, gaf het pootje vrijwillig om door de opening te steken enz.
Babyfoon zou dan die camera worden. Die ligt er al vanwege de merries vroeger. En ja voor de tere zieltjes hier, mijn veulens kwamen vanaf dag 1 in de hand en kregen een halster om om naar de wei gebracht te worden. Ook weer zoiets wat absoluut niet kan he.
Waar ik dus echt heel allergisch en gallisch op reageer is die beterweters die alleen maar het nodig vinden iemand de grond in te trappen, dierenbeul betitelen zonder enig advies/tips/raad of wat dan ook. Dus ja die bek blijft, echt. Dat is wat je krijgt als je het met een Drent van doen hebt, direct, recht voor z'n raap en hard in de woorden. En diegene die daar niet tegen kan, doe jezelf en mij een lol en ga een ander topic lezen.
LadyMadonna schreef:Maar een kennel hoef je toch niet 4x per dag uit te spuiten?
Mijn buren hadden een kennel met daarin twee borders, dat werd elke dag opgeruimd, aangeveegd en eens per week oid de hogedruk erdoor, en dat stonk echt niet
Hier stinkt hij wel, en dan ruik ik ook nog eens heel weinig. En maar 1 keer per dag, dus de hele dag die stront erin laten liggen?? niet zo mijn ding.
tamary schreef:Van wat ik lees gaat iedereen hier er van uit dat deze hond het instinct om het eigen nest niet te bevuilen wel heeft, maar als die het ook in een bench/eigen mand doet en er zo in gaat liggen, dan heb ik daar toch wat twijfels bij. Alle methodes om een hond zindelijk te maken zijn gebaseerd op het uitbreiden van de ruimte die nest is tot het hele huis en zo te lezen van wat TS schrijft, ziet deze hond geen probleem met het bevuilen van het eigen nest ongeacht de maat ervan. Er wordt ook geen signaal gezien van de hond dat die om zijn behoeften te doen naar buiten wil. Alle mooie theorien ten spijt, maar als de hond dat stukje instinct niet heeft (of door de teef is afgeleerd), dan valt er niks te trainen omdat de basis niet in de hond zit.
Precies dit is ook al meerdere keren door mijn hoofd gegaan Tamary. De Fries komt van een fokker die zijn honden (de ouders dus) buiten had zitten. De pups zaten in een kennel binnen met warmtelamp (was oktober), waren net compleet bij de moeder weg met 9 weken. De kennel waar ze met moeders gezeten hadden lag ernaast. Het gekke is dat de Herder uit precies zon situatie komt. Was ook met 9 weken bij de moeder weg en die zat zelfs in een buitenkennel met alle broertjes en zusjes. En die is zo zindelijk als het maar kan, en altijd al geweest.
En an sich is hij wel zindelijk, maar dat ophouden tot hij eruit gelaten wordt zit er niet in. Lees er zit een tijdsschakelaar in die hond (en ja ik weet wel dat de "kenners" hier dat niet geloven) maar hij heeft em echt, en die laat zich niet verstellen. Zelfs heel voorzichtig aan die schakelaar willen draaien werkt dus niet. En precies DAT is inderdaad enorm frustrerend. Kunnen de "kenners" zeggen bestaat niet, daar is niks frustrerends aan, dat mag je niet frustreren, maar sta maar eens zelf in die positie. Een hond die echt wel intelligent is, je leert hem trukjes in no time. 3 keer doen en hij kent en snapt em al, en die wil niet snappen dat hij even (want ik heb het niet over uren maar max 15 minuten) zijn ontlasting op kan houden. Nee echt dan ben je direct een dierenbeul, een onmens en moei ook echt direct dat dier wegdoen.
Zo en nu gaat deze ongelofelijke dierenbeul dr bed in. Ergens ben zelfs ik die al de hele dag achter dr dieren aanloopt ook nog wat slaap nodig.