En dier krijgt fatsoenlijk goed voer.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
. HorseTopShop schreef:Er valt geen oplossing te geven als TS de vraag blijft ontwijken van verschillende bokkers over wat, wanneer en hoeveel de hond te eten krijgt.
Nikass schreef:Ik weet niet hoe jij reageert als je ziet dat hij weer eens zijn behoefte in de kennel/bench/huis heeft gedaan, maar ik krijg de indruk dat je dat niet negeert en vrolijk je hond begroet!?
Als je dat doet, en wat later zonder commentaar gewoon de behoefte opruimt heb je kans dat het zo over is.
Suzanne F. schreef:En kan de hond niet buiten blijven? Heb je geen toegangshek ofzo waarmee je het erf afsluit?
yvje86 schreef:Maar goed ik ben dan misschien van de iets hardere aanpak.
Ik ben nu eenmaal geen koetsjie-koetsjie-ach-gutte-goshi type dat haar huisdieren behandeld alsof het prinsesjes zijn en ze in een mega hok met gewatteerd veloers tapijtje houden, ze overvoerd worden met snoepjes, snacks en ze 10x per dag uitgelaten worden.
Ik ben ook geen koetsjie-koetsjie-ach-gutte-goshi mens. En een velours tapijtje hebben ze niet in hun kennel. Maar ze worden best wel eens verwend met een bot/kauwstaafje en 10x per dag uitlaten is bijna de standaard nu (nou ja 5x dan naast dat ze ook nog eens bij mij zijn als ik buiten ben). Het zijn wel honden en zo zachtjes gaan ze ook niet met elkaar om. En heel zachtjes ik ga nog maar een keer proberen met de bench of dat helpt. Eerst die nog maar eens introduceren, hij heeft em al lang niet meer gezien. En voor vannacht heb ik hem de body nog maar eens aangetrokken. En ja OOOOOOOOOOOOOOOO zooooo zielig he, hij kwispelstaartte toen ik met dat ding aankwam en stak geheel vrijwillig zelf zijn hoofd in de opening, gaf het pootje vrijwillig om door de opening te steken enz. LadyMadonna schreef:Maar een kennel hoef je toch niet 4x per dag uit te spuiten?
Mijn buren hadden een kennel met daarin twee borders, dat werd elke dag opgeruimd, aangeveegd en eens per week oid de hogedruk erdoor, en dat stonk echt niet
tamary schreef:Van wat ik lees gaat iedereen hier er van uit dat deze hond het instinct om het eigen nest niet te bevuilen wel heeft, maar als die het ook in een bench/eigen mand doet en er zo in gaat liggen, dan heb ik daar toch wat twijfels bij. Alle methodes om een hond zindelijk te maken zijn gebaseerd op het uitbreiden van de ruimte die nest is tot het hele huis en zo te lezen van wat TS schrijft, ziet deze hond geen probleem met het bevuilen van het eigen nest ongeacht de maat ervan. Er wordt ook geen signaal gezien van de hond dat die om zijn behoeften te doen naar buiten wil. Alle mooie theorien ten spijt, maar als de hond dat stukje instinct niet heeft (of door de teef is afgeleerd), dan valt er niks te trainen omdat de basis niet in de hond zit.
Nikass schreef:Misschien vreemde dwarsstraat maar waarom is hij gecastreerd? Dit kan nl ook gedragsverandering/ onzekerheid met zich mee brengen.

Kuggur schreef:Uit de antwoorden van de ts komt duidelijk naar voren dat dergelijke veranderingen in management geen optie zijn, om legio redenen ( honden kunnen niet samen buiten, stabij kan niet buiten en herder binnen, verhuisplannen etc etc).
Dan zijn er in feite maar 3 mogelijkheden:
1. Het gedrag van de hond veranderen. Onwaarschijnlijk dat dit gaat lukken in het kader van de management/huisvesting hond. Ook gezien het verslag van de ts.
2. Het gedrag accepteren, dus knijper op de neus en poep scheppen.
3. Gezien 1 niet lukt en de ts de indruk geeft dat 2 onacceptabel is ; herplaatsen. Daar doet bokt graag wat dramatisch over maar er zijn stuaties waarin honden en eigenaars gewoon geen goede match zijn om allerlei redenen.
Kuggur schreef:Uit de antwoorden van de ts komt duidelijk naar voren dat dergelijke veranderingen in management geen optie zijn, om legio redenen ( honden kunnen niet samen buiten, stabij kan niet buiten en herder binnen, verhuisplannen etc etc).
Dan zijn er in feite maar 3 mogelijkheden:
1. Het gedrag van de hond veranderen. Onwaarschijnlijk dat dit gaat lukken in het kader van de management/huisvesting hond. Ook gezien het verslag van de ts.
2. Het gedrag accepteren, dus knijper op de neus en poep scheppen.
3. Gezien 1 niet lukt en de ts de indruk geeft dat 2 onacceptabel is ; herplaatsen. Daar doet bokt graag wat dramatisch over maar er zijn stuaties waarin honden en eigenaars gewoon geen goede match zijn om allerlei redenen.

tengeltje11 schreef:wie zegt dat castratie daar mee te maken heeft?
zijn pure aannames.
niet elke hond die gecastreerd wordt,wordt onzeker of angstig,bij merendeel haalt het qua karakter niet echt uit.
daarnaast denk ik,zijn de meeste honden reeds zindelijk alvoor ze gecastreerd worden.
)