Herder sloopt ineens alles

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:28

CharmingS schreef:
Dat kan mijn hond ook wel, alleen ik wil het risico niet nemen dat ze het wel een keer gaat doen, vooral omdat ze alles nog moet leren. Op de club beloon ik haar om te bijten op de pakwerker die op de fiets zit, iemand die geen verstand heeft van dit soort honden weet ook niet hoe ze haar ooit los krijgt als ze een fietser te pakken heeft.

Als je een hond leert bijten, moet de hond ook kunnen lossen!

En je hoort je ( je...in het algemeen) hond onder controle te hebben. Zeker een hond die geleerd word om te bijten.

@Love western

Stamboom of geen stamboom heeft niet veel mee te maken. Alhoewel je niet alle werkhonden over 1 kam kunt scheren.
Sommige bloedlijnen zijn fanatieker/energieker dan andere.

Anoniem

Re: Herder sloopt ineens alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:37

Die van mij zijn bloedfanatiek. Maar zelfs mijn adhd stuiterbal heeft eindelijk na 2 jaar geleerd ze in huis gewoon rustig moet zijn.

Met pakwerk komt er nu ook meer rust in ipv alle kanten op te stuiteren :')

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:24

In het alleen zijn vaak de stamboom mechelaars meer "hyper" dan de honden uit de knpv lijnen.
Maar door goed oefenen worden ze inderdaad rustiger en meer in evenwicht. Door training komt er meer duidelijkheid voor de hond.

Deze duidelijkheid mist de hond van TS (nog).

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 21:07

ThreeFingers schreef:
CharmingS schreef:
Dat kan mijn hond ook wel, alleen ik wil het risico niet nemen dat ze het wel een keer gaat doen, vooral omdat ze alles nog moet leren. Op de club beloon ik haar om te bijten op de pakwerker die op de fiets zit, iemand die geen verstand heeft van dit soort honden weet ook niet hoe ze haar ooit los krijgt als ze een fietser te pakken heeft.

Als je een hond leert bijten, moet de hond ook kunnen lossen!

En je hoort je ( je...in het algemeen) hond onder controle te hebben. Zeker een hond die geleerd word om te bijten.

@Love western

Stamboom of geen stamboom heeft niet veel mee te maken. Alhoewel je niet alle werkhonden over 1 kam kunt scheren.
Sommige bloedlijnen zijn fanatieker/energieker dan andere.

Mee eens dat de hond moet kunnen lossen, maar ik zie niet veel honden die net aan het bijten zijn die vol op commando kunnen lossen.. Mijn hond is nog jong en moet alles nog leren, en kan haar alleen leren lossen door haar te laten bijten. Nu moet ik zeggen dat ze de afgelopen weken dat steeds beter gaat doen, ook op commando. Maar iemand anders die zei niet kent gaat ze niet voor lossen.
Ik oefen er thuis ook veel mee met een mouw, maar thuis is natuurlijk anders als op de club en pakwerker.

Maar we gaan een beetje off topic haha :=
Misschien een nieuw topic daarover openen vind ik wel leuk :D

Ga Fenix voortaan alleen nog maar buiten doen, mijn vriend heeft ook een kennel die hij niet gebruikt dus dan hoeft ze niet meer binnen/buiten. Ze ligt in de avond wel gewoon bij ons binnen maar na haar laatste uitlaat ronden gaat ze de kennel in net als thuis. Dus dan krijgt ze daar ook meer regelmaat in.

Maar blijf er wel bij dat als ik straks niet meer thuis woon ze van mij niet meer in de kennel hoeft en lekker bij dr vriend binnen mag blijven, maar aangezien ik haar thuis niet binnen kan houden zal ze tot die tijd in haar kennel moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:29

Die jongste van mij lost ook nog slecht op commando. Begint ze nu langzaam te leren.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 01:09

Is het geen optie dat je een plekje voor jezelf zoekt?

Laat haar lot niet afhangen van in welk stadium van de relatie met je vriend je zit.

Als ik zoveel in de kennel gestopt zou worden zou ik ook gaan slopen.
Maar je woont onder je moeders dak dus je moet je moeders regels volgen.
Ik zou dan op zoek gaan naar een plekje voor jezelf. Als het nou goed gaat met je vriend kun je natuurlijk altijd nog gaan samenwonen.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 02:19

Vervelend probleem.. Wat ik mij nu wel afvraag is hoe je het dan nu met je andere hondje doet. Mag die wel gewoon in huis? Is die net zo vaak alleen?

Verder weet ik het ook niet precies wat je kan doen.. Misschien dat de hond van je vriend bij haar in de kennel kan als ze beter aan elkaar gewend zijn voorlopig?

Ik wilde nog wel even zeggen dat ik het fijn vind om te lezen dat je zoveel voor je hond over hebt en echt het beste voor haar wilt! Dus veel succes en ik blijf volgen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 04:18

Roosch schreef:

Laat haar lot niet afhangen van in welk stadium van de relatie met je vriend je zit.

Ik zou dan op zoek gaan naar een plekje voor jezelf. Als het nou goed gaat met je vriend kun je natuurlijk altijd nog gaan samenwonen.

Precies dit.

Ik snap dat je de situatie voor je hond niet 1 2 3 kan oplossen maar afhankelijk zijn van wel of niet samen wonen met je nieuwe vriend is geen oplossing voor je hond.

Feit: de hond zit nu teveel alleen en trekt dit niet.

Ook ik vind overdag 8 uur in de kennel en daarbij ook nog snachts en soms in de avonduren echt niet kunnen.

Als deze situatie niet op korte termijn te veranderen valt dan moet je misschien overwegen om de hond te herplaatsen in het belang van de hond.

Of zorgen voor een plek voor jezelf zodat de hond niet benadeeld wordt en gewoon lekker op de bank binnenshuis kan liggen, maar dan nog is die een groot gedeelte van de dag alleen. Al zou je het graag anders willen.

Hoeveel avonden breng je door bij je vriend? Hoeveel van de 7 avonden zit je hond in de kennel naast de 8 uur op een dag dat je aan het werk bent? En dan ook nog de nachten standaard...is dat eerlijk tegenover de hond?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 19:40

maikeltje schreef:
Roosch schreef:

Precies dit.

Ik snap dat je de situatie voor je hond niet 1 2 3 kan oplossen maar afhankelijk zijn van wel of niet samen wonen met je nieuwe vriend is geen oplossing voor je hond.

Feit: de hond zit nu teveel alleen en trekt dit niet.

Ook ik vind overdag 8 uur in de kennel en daarbij ook nog snachts en soms in de avonduren echt niet kunnen.

Als deze situatie niet op korte termijn te veranderen valt dan moet je misschien overwegen om de hond te herplaatsen in het belang van de hond.

Of zorgen voor een plek voor jezelf zodat de hond niet benadeeld wordt en gewoon lekker op de bank binnenshuis kan liggen, maar dan nog is die een groot gedeelte van de dag alleen. Al zou je het graag anders willen.

Hoeveel avonden breng je door bij je vriend? Hoeveel van de 7 avonden zit je hond in de kennel naast de 8 uur op een dag dat je aan het werk bent? En dan ook nog de nachten standaard...is dat eerlijk tegenover de hond?

Mijn hond weg doen gaat niet gebeuren, nooit van mijn leven! Als ik een hond neem dan blijven ze ook. Heb nu een plekje voor mezelf gecreerd vandaag boven de garage met bank etc en gezellig ingericht daar mag de hond lekker bij mij op de bank aangezien mijn moeder de hond ook liever niet in huis heeft.

Ik ben inderdaad ook druk opzoek naar een betaalbare woning nu, aangezien de rotweiller mijn hond niet met rust kan laten en continue achter haar aan loopt. Daar word ze zenuwachtig van.

Mijn hond zit iedere nacht in de kennel, ga haar ook even niet meer mee nemen naar mijn vriend tot ze weer een beetje tot rust is, en mijn vriend zal dan wat nachten bij mij slapen.

Ze deed het voor ik mijn vriend leerde kennen eigenlijk erg goed in de kennel, dus als ik nu een stapje terug doe hoop ik dat dit ook weer beter gaat. Ga in de ochtend ook wat eerder opstaan zodat ik een goeie wandeling met haar kan maken of eventueel een rondje fietsen. De kong werkt erg goed daar houd ze zich goed mee bezig.

Nogmaals mijn hond gaat NIET weg bij mij, dat zou ik nooit kunnen. Er zijn genoeg honden die overdag alleen zijn, en tussen de middag niet eens uitgelaten worden. En als ze niet in de kennel zou zitten dan zou ze overdag ook 8 uur alleen zitten, het enige verschil als ik op mezelf woon is dat ze dan gewoon snachts lekker binnen mag liggen en wat mij betreft zelfs in mijn bed mag slapen.

Ik ben echt continu bezig met oplossingen zoeken en dingen proberen om haar gelukkig te maken. Maar ze zal ook even moeten wennen aan de situatie!

@ Maliejane: Mijn andere hondje is gewend om veel alleen te zitten en heeft hier totaal geen problemen mee. Die mag wel gewoon binnen en slaapt ook bij mij, die had ik al toen ik 16 was en nog thuis woonde en toen was de situatie heel anders. Mijn chihuahua mag ook mee naar het werk als er geen clieenten zijn, denk dat mijn moeder daar ook nog over aan het nadenken is dat mijn herder dan misschien ook mee mag. Probeer dit wel af en toe subtiel te laten vallen bij mijn moeder en wie weet geeft ze binnenkort daar aan toe. Ik hoop het in ieder geval.

Maar ben dus inderdaad druk bezig met zoeken naar een woning.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:39

CharmingS schreef:
Nogmaals mijn hond gaat NIET weg bij mij, dat zou ik nooit kunnen. Er zijn genoeg honden die overdag alleen zijn, en tussen de middag niet eens uitgelaten worden. En als ze niet in de kennel zou zitten dan zou ze overdag ook 8 uur alleen zitten, het enige verschil als ik op mezelf woon is dat ze dan gewoon snachts lekker binnen mag liggen en wat mij betreft zelfs in mijn bed mag slapen.

Overdag 8 uur alleen zitten is voor elke hond telkens 8 uur verloren van zijn leven. Het is niet omdat het wel meer gebeurt dat het aanvaardbaar is. Je hond op de eerste plaats zetten kan soms ook betekenen een andere thuis voor je hond zoeken. Het is hard voor jezelf om toe te geven dat je hond eventueel een beter leven kan hebben bij iemand anders.
Misschien vind je een betere oplossing, maar ik vind niet dat je herplaatsing bij voorbaat kan uitsluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:43

Beetje overdreven om voor deze hond een ander plekje te zoeken....

Denk dat er meer activiteiten worden gedaan met deze hond, dan de meeste huishonden.

Een werkhond valt niet te vergelijken met een normale hond

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 09:26

Sclimpre schreef:
CharmingS schreef:

Overdag 8 uur alleen zitten is voor elke hond telkens 8 uur verloren van zijn leven. Het is niet omdat het wel meer gebeurt dat het aanvaardbaar is. Je hond op de eerste plaats zetten kan soms ook betekenen een andere thuis voor je hond zoeken. Het is hard voor jezelf om toe te geven dat je hond eventueel een beter leven kan hebben bij iemand anders.
Misschien vind je een betere oplossing, maar ik vind niet dat je herplaatsing bij voorbaat kan uitsluiten.

Nogmaals mijn hond gaat niet weg.. Mogen jullie zeggen wat je wil maar dat is iets wat gewoon nooit gaat gebeuren, het ging voorheen ook goed. En nu is de situatie veranderd en gaat het minder, ik heb dit topic geopend om advies te vragen hoe ik dit probleem het best op te lossen is. Ik wil ieder advies aannemen maar dit advies neem ik niet aan en sla ik meteen af!! Ik heb namelijk al tegen mijn vriend gezegd dat ik de honden voor de komende tijd niet meer bij elkaar wil hebben en ik eerst wil hebben dat mijn hond zichzelf weer goed voelt, ben allerlei oplossingen aan het bedenken, mede dankzij tips uit dit topic.

Ben vanochtend een uur eerder op gestaan en heb haar na haar normale wandeling nog een half uur mee langs de fiets genomen, daarna haar kong gevuld met brokjes en een beetje pindakaas, ze ging vandaag voor het eerst uitzichzelf haar kennel in.

Paard staat nu op een nieuwe stalling waar ik haar mee naar toe kan nemen ( zei vind paarden en stallen helemaal geweldig) dus daar mag ze vanavond mee naar toe.

Heb dus nu mijn eigen plekje boven de garage, helemaal gezellig en knus ingericht met grote bank waar ze lekker bij me kan liggen en haar ding kan doen. Ging gister super ze was heerlijk relaxed heeft lekker langs me liggen knabbelen en ging zonder probleem haar kennel in vannacht, vanochtend was de kennel nog precies zoals ik hem had achter gelaten, dus ik zie al wel een grote verbetering.

Ik denk dat ze vooral stress heeft gekregen van de rotweiller en dit moeten we op een andere manier aanpakken. Geef zelfs zoveel om mijn hond dat als het echt niet gaat werken tussen die 2 dat ik mijn relatie daarvoor wil opgeven of in ieder geval niet ga samen wonen. Mijn vriend heeft al wel aangegeven dat hij het niet erg vind om wat vaker bij mij te slapen, maar vind dat ook niet eerlijk naar zijn hond want die heeft ook zijn aandacht nodig. Maar zo lang heb ik nog geen relatie met hem en mijn honden gaan echt voor en dat heb ik hem ook gezegd.

Wil ook verder niet meer ingaan op discussies dat ik haar weg moet doen, want dan kan heel bokt roepen dat ze weg moet, maar het gaat gewoon niet gebeuren! Dus op die reacties reageer ik niet meer hoe goed het ook bedoeld is.

En voor de rest ben ik jullie heel erg dankbaar voor alle goede tips en adviezen, hoop dat er deze week nog meer vooruitgang in komt.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:38

@maikeltje
Wat een onzin dat 8 uur in de kennel en in de nacht teveel is.... En dat ze dan haar hond maar moet herplaatsen?!

Je kunt een hond in training absoluut niet vergelijken met een huishond :+

De kennel is een rustplaats waar de hond kan bijkomen van een intensieve training en de hond heeft deze rust nodig...
Daarbij dient een hond hier ook tegen te kunnen, als deze later in dienst komt ligt hij ook hele dagen in kennels en/of auto's en liggen ze hier nog wel langer in dan 8 uur.

De ts probeert een oplossing te bedenken en denkt er gelukkig niet aan om haar hond te herplaatsen....
Kijk eens op marktplaats, staat het vol met herplaatsers helaas....

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 10:55

amies100 schreef:
@maikeltje
Wat een onzin dat 8 uur in de kennel en in de nacht teveel is.... En dat ze dan haar hond maar moet herplaatsen?!

Je kunt een hond in training absoluut niet vergelijken met een huishond :+

De kennel is een rustplaats waar de hond kan bijkomen van een intensieve training en de hond heeft deze rust nodig...
Daarbij dient een hond hier ook tegen te kunnen, als deze later in dienst komt ligt hij ook hele dagen in kennels en/of auto's en liggen ze hier nog wel langer in dan 8 uur.

De ts probeert een oplossing te bedenken en denkt er gelukkig niet aan om haar hond te herplaatsen....
Kijk eens op marktplaats, staat het vol met herplaatsers helaas....

Ze gaat ook nergens naar toe hoor, wat mensen ook zeggen!!
Ik denk echt dat het aan de nieuwe situatie lag met de rotweiller, want vanaf toen is dat gedrag begonnen. Dus we gaan de rotweiller even achterwegen laten, kijken of de situatie dan verbeterd. Ze zal inderdaad aan de kennel moeten gaan wennen, want als ik straks op mezelf ga wonen heb ik haar ook het liefst overdag buiten in een kennel zitten, frisse buitenlucht is veel beter dan 8 uur lang binnen in huis. En ze zal er uiteindelijk ook wel aan gaan wennen maar de situatie met de rotweiller gaf haar denk ik heel erg veel stress.

Misschien als ze straks helemaal 100% aan de kennel is gewend samen met iemand van de club gaan kijken hoe we die 2 het beste samen kunnen voegen. De rotweiller had haar vrijdag flink in haar kont gebeten en toen heeft ze even erg lelijk tegen hem gedaan. Moet zeggen dat de rotweiller wel erg goed naar mijn vriend luistert maar zodra hij in zijn drift komt heeft hij overal schijt aan en doet hij zijn eigen ding. Terwijl mijn hond als ik "af" zeg ze meteen af gaat ongeacht welke situatie ze zich in bevind, zijn hond is ook een flink beest 66 kg, maar heb er geen fijn gevoel meer bij om ze nog samen te hebben. Maar voor mij is de situatie niet moeilijk want als dit nooit goed gaat komen kies ik voor mijn honden. Hoe vervelend ik dat ook even zal vinden. Dus please ga me niet meer vertellen dat ik mijn hond weg moet doen want ik zou alles opgeven voor haar!!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:06

Ik heb verder het topic niet gelezen....

Zelf ook gedeeltelijk hetzelfde probleem gehad met onze jonge hond.(1jaar)
Onze was samen opgegroeid met een andere hond, deze is helaas overleden.
Dekens sloopte hij toen ook al graag.
De eerste tijd ging het wel goed alleen, maar later werd het slopen echt vervelend.
Lang uitlaten werkte ook niet.

Nu weer een vriendje erbij en hij sloopt alleen soms nog wat dekens.
Het gaat hier om een buiten hond. (Kennel blijft snachts open)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 11:45

sneeuwpop schreef:
Ik heb verder het topic niet gelezen....

Zelf ook gedeeltelijk hetzelfde probleem gehad met onze jonge hond.(1jaar)
Onze was samen opgegroeid met een andere hond, deze is helaas overleden.
Dekens sloopte hij toen ook al graag.
De eerste tijd ging het wel goed alleen, maar later werd het slopen echt vervelend.
Lang uitlaten werkte ook niet.

Nu weer een vriendje erbij en hij sloopt alleen soms nog wat dekens.
Het gaat hier om een buiten hond. (Kennel blijft snachts open)

Ik ben ook van plan om een nieuwe pup te kopen zodra de kleine er niet meer is (hoop toch dat t nog even duurt hoor). En dan gaan ze inderdaad lekker samen de kennel in, en nu gewoon vanaf het begin zodat ze er meteen goed aan kunnen wennen. De fout die ik nu heb gemaakt ga ik niet nog een keer maken :+ Helaas was mijn situatie een jaar geleden anders als dat het nu is, als ik dat had geweten van de voren dan had ik het natuurlijk heel anders aangepakt, maargoed "al doende leert men" zeggen ze dan wel eens. Helaas dat mijn hond hier nu de gevolgen van moet merken. Maar ik maak me ook ontzettend veel zorgen om haar en dat kan ze misschien ook wel merken aangezien het best een gevoelig beestje is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:07

TS, heb je wel eens aan een hondendagopvang gedacht?

Onze hond gaat de 3 dagen per week dat ik werk daar heen overdag. Ze is pas 5 maanden dus ze zit apart met de jonge honden waar ze mee mag spelen. Ze zorgen er daarvoor dat ze genoeg slaap krijgt en genoeg beweging. Zij heeft een fantastische dag en ik heb 's avonds een tevreden hond. Jouw hond zit relatief veel in een kennel en dat voor een ras dat gemaakt is om te bewegen. Ik kan mij voorstellen dat ze bij elke maand die ze ouder wordt ook meer behoefte krijgt aan beweging en de beperkte vrijheid haar frustreert.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 12:24

Amandavd schreef:
TS, heb je wel eens aan een hondendagopvang gedacht?

Onze hond gaat de 3 dagen per week dat ik werk daar heen overdag. Ze is pas 5 maanden dus ze zit apart met de jonge honden waar ze mee mag spelen. Ze zorgen er daarvoor dat ze genoeg slaap krijgt en genoeg beweging. Zij heeft een fantastische dag en ik heb 's avonds een tevreden hond. Jouw hond zit relatief veel in een kennel en dat voor een ras dat gemaakt is om te bewegen. Ik kan mij voorstellen dat ze bij elke maand die ze ouder wordt ook meer behoefte krijgt aan beweging en de beperkte vrijheid haar frustreert.

Nee dat is geen optie, ze moet juist gaan wennen aan haar kennel thuis. Het is net als wat al een paar mensen hebben gezegd. Het is naast dat het mijn vriendinnetje is ook een werkhond, ik geef haar denk ik meer beweging dan menig ander persoon die een werkhond heeft. Ze gaat nu in de ochtend mee langs de fiets dan 4 uur in de kennel, dan nog een keer mee langs de fiets en naar het bos, dan weer 4 uur in de kennel, en als ik thuis kom een flinke wandeling en evt nog speuren/training op de club of mee naar stal, daarna lekker lui samen met mij op de bank en daarna slaaptijd en dat is ook in de kennel.

Daarnaast heeft mijn broertje vaak wisselende diensten en als hij een middag thuis is en niet weg hoeft haalt hij haar ook uit de kennel. Ditzelfde geld voor mijn moeder, als zei overdag extra thuis is haalt zei haar ook er uit.. Alleen mijn stiefvader doet dit niet tot mijn grote ergernis, aangezien hij dan met zijn hond in de tuin gaat spelen en mijn hond laat zitten -:(- . Heb daar al een paar keer iets van gezegd, dat als hij haar er niet uit wil halen dat prima is maar dan niet voor haar neus met een andere hond gaan spelen, dan snap ik dat zei daar nogal jaloers van word.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:28

Florenc schreef:
Heeft ze nog ergens een echt "rustmoment"? Een moment dat ze echt relaxed plat ligt en zich volledig kan ontspannen?
Nieuwe woonomgeving, extra hond, veel bezig. Kan zomaar even dat de 'stress' (positieve en negatieve) gewoon wat teveel ombouwen en dat ze geen veilig plaatje heeft om echt tot rust te komen?

Inderdaad slaap te kort waar door ze enorm gefrustreerd word. Honden hebben 18/19u slaap per dag nodig. En in ons drukke leven komen ze er vaak niet aan waardoor je vaak probleem gedrag krijgt en honden overprikkeld raken. Succes

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 12:38

keona schreef:
Florenc schreef:
Heeft ze nog ergens een echt "rustmoment"? Een moment dat ze echt relaxed plat ligt en zich volledig kan ontspannen?
Nieuwe woonomgeving, extra hond, veel bezig. Kan zomaar even dat de 'stress' (positieve en negatieve) gewoon wat teveel ombouwen en dat ze geen veilig plaatje heeft om echt tot rust te komen?

Inderdaad slaap te kort waar door ze enorm gefrustreerd word. Honden hebben 18/19u slaap per dag nodig. En in ons drukke leven komen ze er vaak niet aan waardoor je vaak probleem gedrag krijgt en honden overprikkeld raken. Succes

Nou ze heeft overdag 8 uur om te slapen en savonds 8 uur om te slapen, dus dat zal het probleem niet zijn :) . Daarnaast als ze lekker bij mij ligt savonds op de bank ligt ze ook heerlijk te pitten :)

Nu woon ik al sinds juli weer bij mijn moeder, maar ben weer aan het werk sinds september, dus heeft ze 2 maanden mijn volledige aandacht gehad. En stom van mij maar ik had haar beter moeten voorbereiden op haar nieuwe ritme door haar niet continue heel de dag bij me te houden, want dat vond ze natuurlijk wel fijn. Ik neem haar ook niet meer mee naar mijn vriend en als ik naar mijn vriend gaat is dat vaak pas na 11 uur savonds vanwege zijn werk, en ze ging eigenlijk standaard al rond die tijd in de kennel, dus daar zal ze weinig van merken (behalve dat ze mijn auto hoort weg rijden waarschijnlijk). Maar ik slaap nu niet meer graag bij mijn vriend omdat ik mijn andere hondje ook niet alleen in mijn slaapkamer wil achterlaten(hij wil nooit beneden in de huiskamer zitten maar dat is een verhaal apart). Dus ik blijf lekker thuis bij mijn hondjes en doe mijn uiterste best voor ze. Ga mijn hond alleen niet uit handen geven aan vreemde, dit ook omdat ze vol in de training zit en niet iedereen weet hoe ze daar mee om moeten gaan en wat ze wel en niet mag. Ik en mijn moeder zijn ook de enige die haar eten geven, ze mag van niemand anders eten aanpakken en daar hebben we erg lang over gedaan om dat voor elkaar te krijgen. En zo zijn er wel wat meer dingetjes die ze wel en niet mag.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:28

Ze heeft 8u Om te slapen en nog keer 8u maar slaapt ze dan ook?????

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:26

Punt blijft dat je hond 16 uur opgesloten zit en dat wel degelijk voor frustratie kan zorgen. Dat jij haar graag in een kennel houdt betekent niet dat zij daar ook geschikt voor is. En puur rennen langs de fiets is fysiek wel vermoeiend maar wordt ze ook mentaal uitgedaagd elke dag?

Succes verder.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 15:45

Amandavd schreef:
Punt blijft dat je hond 16 uur opgesloten zit en dat wel degelijk voor frustratie kan zorgen. Dat jij haar graag in een kennel houdt betekent niet dat zij daar ook geschikt voor is. En puur rennen langs de fiets is fysiek wel vermoeiend maar wordt ze ook mentaal uitgedaagd elke dag?

Succes verder.

Al jou vragen kun je terug lezen in het topic. Vind het namelijk helemaal niet fijn om haar in de kennel te houden, heb nu eenmaal geen andere keus. Daarnaast train ik 3 keer in de week op de club en ga ik regelmatig tussen door speuren met haar. Dus mentale uitdagingen krijgt ze ook genoeg. Ben het er trouwens mee eens dat die kennel zeker voor frustratie kan zorgen. Maar ze zal er toch aan moeten wennen, dus moet ik dit wel doorzetten. En het haar zo comfortabel mogelijk maken, en dan zal ze er hopelijk vanzelf aan wennen.

Zei moet gewoon heel erg wennen aan de nieuwe situatie, heb nu al een stap terug gedaan door haar niet meer bij de rotweiller te doen, ik heb het idee dat dit wel helpt. Ik kwam vanmiddag thuis en de kennel was weer zoals ik hem sochtends had aangetroffen, zelfs geen deken kapot getrokken. De kong blijkt ook echt heel erg te helpen. Wissel wel veel af kwa wat ik er in doe, en probeer er vooral gezonde snacks in te proppen waar ze wat moeite voor moet doen om er uit te krijgen.

De schoonmaakster was er vanochtend en had haar geappt of ze tussendoor een keer sneaky kan kijken wat ze allemaal uitspookt, en ze is een hele poos met haar kong bezig geweest en is daarna gaan slapen in haar bench en de schoonmaakster zei dat ze er tevreden bij lag.

@ Keona: Ik slaap aan de tuinkant en de kennel staat zowat onder mijn raam dat altijd open staat snachts, en ik hoor nooit iets, en word van ieder geluidje wakker. Dus neem aan dat ze dan slaapt.

Wil eigenlijk nog wat meer dingetjes bedenken om af te wisselen om haar bezig te houden in plaats van iedere dag de kong, dus mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag.

Hoop dat ze het zo blijft doen, want dit lijkt weer de Fenix die ik ken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:04

CharmingS schreef:
Amandavd schreef:

Succes verder.

Al jou vragen kun je terug lezen in het topic. Vind het namelijk helemaal niet fijn om haar in de kennel te houden, heb nu eenmaal geen andere keus. Daarnaast train ik 3 keer in de week op de club en ga ik regelmatig tussen door speuren met haar. Dus mentale uitdagingen krijgt ze ook genoeg. Ben het er trouwens mee eens dat die kennel zeker voor frustratie kan zorgen. Maar ze zal er toch aan moeten wennen, dus moet ik dit wel doorzetten. En het haar zo comfortabel mogelijk maken, en dan zal ze er hopelijk vanzelf aan wennen.

Zei moet gewoon heel erg wennen aan de nieuwe situatie, heb nu al een stap terug gedaan door haar niet meer bij de rotweiller te doen, ik heb het idee dat dit wel helpt. Ik kwam vanmiddag thuis en de kennel was weer zoals ik hem sochtends had aangetroffen, zelfs geen deken kapot getrokken. De kong blijkt ook echt heel erg te helpen. Wissel wel veel af kwa wat ik er in doe, en probeer er vooral gezonde snacks in te proppen waar ze wat moeite voor moet doen om er uit te krijgen.

De schoonmaakster was er vanochtend en had haar geappt of ze tussendoor een keer sneaky kan kijken wat ze allemaal uitspookt, en ze is een hele poos met haar kong bezig geweest en is daarna gaan slapen in haar bench en de schoonmaakster zei dat ze er tevreden bij lag.

@ Keona: Ik slaap aan de tuinkant en de kennel staat zowat onder mijn raam dat altijd open staat snachts, en ik hoor nooit iets, en word van ieder geluidje wakker. Dus neem aan dat ze dan slaapt.

Wil eigenlijk nog wat meer dingetjes bedenken om af te wisselen om haar bezig te houden in plaats van iedere dag de kong, dus mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag.

Hoop dat ze het zo blijft doen, want dit lijkt weer de Fenix die ik ken.
ja die 8 u s,nachts zal ze ook wel slapen daar twijfel ik niet over maar die andere 8???

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 16:16

Die andere uren zal ze mee om moeten leren gaan en ik ga haar daar bij helpen om haar wat afleiding te geven vooral voor de ochtend aangezien ze meestal na het fietsen en wandelen smiddags wel even moe van is, en dan waarschijnlijk ook gaat liggen slapen. Het is nog een jonge hond en die heeft ook rust nodig aangezien ze na 5 uur alle aandacht/speeltijd/training krijgt