Amandavd schreef:Punt blijft dat je hond 16 uur opgesloten zit en dat wel degelijk voor frustratie kan zorgen. Dat jij haar graag in een kennel houdt betekent niet dat zij daar ook geschikt voor is. En puur rennen langs de fiets is fysiek wel vermoeiend maar wordt ze ook mentaal uitgedaagd elke dag?
Succes verder.
Al jou vragen kun je terug lezen in het topic. Vind het namelijk helemaal niet fijn om haar in de kennel te houden, heb nu eenmaal geen andere keus. Daarnaast train ik 3 keer in de week op de club en ga ik regelmatig tussen door speuren met haar. Dus mentale uitdagingen krijgt ze ook genoeg. Ben het er trouwens mee eens dat die kennel zeker voor frustratie kan zorgen. Maar ze zal er toch aan moeten wennen, dus moet ik dit wel doorzetten. En het haar zo comfortabel mogelijk maken, en dan zal ze er hopelijk vanzelf aan wennen.
Zei moet gewoon heel erg wennen aan de nieuwe situatie, heb nu al een stap terug gedaan door haar niet meer bij de rotweiller te doen, ik heb het idee dat dit wel helpt. Ik kwam vanmiddag thuis en de kennel was weer zoals ik hem sochtends had aangetroffen, zelfs geen deken kapot getrokken. De kong blijkt ook echt heel erg te helpen. Wissel wel veel af kwa wat ik er in doe, en probeer er vooral gezonde snacks in te proppen waar ze wat moeite voor moet doen om er uit te krijgen.
De schoonmaakster was er vanochtend en had haar geappt of ze tussendoor een keer sneaky kan kijken wat ze allemaal uitspookt, en ze is een hele poos met haar kong bezig geweest en is daarna gaan slapen in haar bench en de schoonmaakster zei dat ze er tevreden bij lag.
@ Keona: Ik slaap aan de tuinkant en de kennel staat zowat onder mijn raam dat altijd open staat snachts, en ik hoor nooit iets, en word van ieder geluidje wakker. Dus neem aan dat ze dan slaapt.
Wil eigenlijk nog wat meer dingetjes bedenken om af te wisselen om haar bezig te houden in plaats van iedere dag de kong, dus mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag.
Hoop dat ze het zo blijft doen, want dit lijkt weer de Fenix die ik ken.