Muis in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:21

Mastrootje schreef:
Om zeep of in huis getrokken? Als ze kunnen kiezen gaan ze uiteraard de huizen in, makkelijk en warm.

Hier ook muisvriendelijke vallen, laat ze los aan de rand van het bos in de buurt.

Maar dan zadel je toch juist bewust iemand anders met jouw probleem op? :')

Weissjee

Re: Muis in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:34

Hier een jaar terug een heleboel muizen gevangen met goedkope vallen. Gelokt met een bloem/water deegje. Balletje op de val plakken en werkte heel goed! Uiteindelijk de muizen ook inclusief val weggegooid :')

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:42

Wij hebben anderhalf jaar geleden ook muizen in huis gehad, wij kwamen daar overigens pas achter toen er water onder de keukenkastjes vandaan kwam. De muis kon niet bij de etenswaren en had schijnbaar zo'n honger dat hij de wateraanvoer slang van de vaatwasser maar opvrat. Wij hebben toen goedkope muizenvallen gekocht bij de action en daarmee hebben we er 3 mee gevangen.

Toen we zeker wisten dat er geen muizen weer waren hebben we een andere keuken moeten plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:03

Mastrootje schreef:
Om zeep of in huis getrokken? Als ze kunnen kiezen gaan ze uiteraard de huizen in, makkelijk en warm.

.

Er was een toiletgebouwtje, maar daar zaten ze niet. Eerste huis was op hemelsbreed 1,5 km. Denk eigenlijk niet dat ze met z'n honderden daarheen zijn gewandeld.... :D Huismuizen zijn cultuurvolgers. Ze zijn hier ooit gekomen met de mensen mee. En ze leven samen met mensen. Net als de bruine rat. Die tref je normaal gesproken ook niet midden in een groot natuurgebied aan, maar wel massaal in hartje Amsterdam en New York.

Maar genoeg erover. TS, sterkte met de vallen. Hopelijk krijg je ze ermee weg. Voor je gezondheid is het ook niet erg fijn als ze in je couscous zitten. Hantavirus enzo...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:18

Hier vorige jaar 1 muis via open deur naar binnen geglipt. 6 honden in huis waarvan 2 husky's die in bos muizen vangen en eten... echter in huis is een muis kennelijk op heilig grondgebied daar jaag je niet....

Na 3 dagen 4 vallen in de kamer hadden we de muis eindelijk... jaja met 1 pootje vast in een dodelijke klem..... buiten een stuk verderop dus los gelaten en liep.op 4 poten weg....

Daar gaat het imago van dodelijke klem....

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:06

Zo te zien ben je een hondenliefhebber... neem er een Podenco bij, die helpt je gegarandeerd van je muizen af.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:39

Azmay schreef:
Mastrootje schreef:

Hier ook muisvriendelijke vallen, laat ze los aan de rand van het bos in de buurt.

Maar dan zadel je toch juist bewust iemand anders met jouw probleem op? :')

Woon in Zweden, meer bos dan mensen. ook veel vakantie huizen dus de helft van de huizen die in de straat staan zijn maar 6 weken per jaar bewoond, dus geen eten of warmte. wel oneindig veel bos en schuren met hooi en dierenvoer. we hebben er veel hier door onze kippen, daar mogen ze ook best zijn. maar eenmaal in huis, dan bonjouren we ze weer naar buiten omdat het niet zo fris is.

Snap dat het dieren zijn die naar mensen trekken, die het beste bij ons overleven en in het bos minder kans maken. en dat wij ze daartoe gemaakt hebben. maar toch liever naar de schuur dan mijn huis of de klem.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 02:30

Ok. Schrik weer eens wakker omdat ik muizen over plafond hoor lopen.

Denken jullie dat een klamboe kan helpen voorkomen dat ze weer in m'n nek lopen?

Ben echt ten einde raad nu. Kl*te beesten verzieken mijn nachtrust.

Er staan al tig vallen, vergif, er is een professioneel bedrijf geweest, ik heb 2 katten gekocht... ik weet het niet meer hoor.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 07:14

Lopen ze in je nek?? In je bed?? denk dat een klamboe het nog makkelijker om te klimmen maakt

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:15

Mastrootje schreef:
Lopen ze in je nek?? In je bed?? denk dat een klamboe het nog makkelijker om te klimmen maakt

yvje86 schreef:
O ik voel je probleem...
Wij wonen nu een maand in onze nieuwe woning, oud boerderijtje.
En je raad het al.. muizen.
Op de eerste nacht hoorden we ze over het plafond tippelen.
Aangezien komend voorjaar het dak eraf gaat en vernieuwd gaat worden zag ik het niet echt als een probleem totdat...
Ik 2 weken geleden wakker werd in bed omdat er een muis door m'n haar liep.
Ik héb het niet gedroomd want mijn man zag 'm daarna wegrennen toen ik in blinde paniek het licht aan deed om 5 uur sochtends.
De dag erna is gelijk een bestrijdingsteam gekomen, vallen zijn er gezet, vergif in lokdoosjes etc.
Nu zijn we ruim 2 weken verder en er heeft nog geen muis in een val gezeten. Er is nog geen knauw aan het vergif gegeven.
We hebben pindakaas, gewone kaas, lokvloeistof geprobeerd.
Uiteindelijk zijn we nu 150 eu armer en hebben we nog steeds muizen.
Afgelopen vrijdag was ik het zo beu (want ik sliep toen al 1.5 week op de bank in de woonkamer omdat ik niet meer in bed durfde te slapen) dat ik 2 boerderijkatten uit het asiel heb gehaald.
En ik ben echt géén kattengek maar ik zag het als laatste redmiddel.
Ook heb ik op de bovenverdieping een verdamper met pepermuntolie staan wat naar mijn idee ook wel iets helpt.

Ik weet niét of de katten al wat hebben gevangen maar het geeft mij wel moed.

Sterkte met je ongewenste huisdieren.

Sorry dat ik topic even over neem ts maar ik was vannacht weer radeloos en moest het kwijt.
Vannacht verder op de bank geslapen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:26

Maar er moet toch ergens een gat zijn waar ze vanuit de spouw/zolder naar de slaapkamer in kunnen? Als je dat dicht maakt hoef je iig niet meer bang te zijn dat ze bij je in bed kruipen.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:05

Ja dat zijn enorme gaten.
Het is een stenen huis met een houten schuur eraan vast.
Alleen door die schuur kijk je zo naar buiten.
En via die schuur zijn diverse doorgangen door de vorige bewoners gemaakt om in het huis te komen.
Zo is er een kruipruimte boven de keuken waar we nu niet bij kunnen.
Maar komend voorjaar gaat het hele dak eraf en zullen alle gaten gedicht worden.

Het is nu waarschijnlijk dweilen met de kraan open waarbij ik hoop dat de katten nieuwe muizen tegen houden.

Tot nu toe 'gelukkig' nog maar 1 muis in de slaapkamer gehad, de rest loopt over het plafond.
Maar door die ene ervaring schiet ik al in de stress zodra ik er nog maar 1 over het plafond hoor lopen.

In de slaapkamers zijn het allemaal schrootjes en ik weet echt niet waar ze er door kunnen.
Zou eventueel iets van pur in een gaatje kunnen helpen als ik het vermoeden heb dat ze daar door komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:28

Ze hebben echt maar een piepklein kiertje nodig om door te kunnen....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 10:42

2 lege vallen hier vanmorgen, maar uit 1 vd 2 was wel het lekkers gepakt dus muis was in de buurt....

Yvje, echt vervelend dat je er zelfs niet meer van slaapt zeg.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:02

Een professioneel bedrijf zorgt ook dat alle gaten waar ze binnenkomen opgevuld wordt. Dat hebben ze hier wel gedaan iig. Sindsdien geen last meer.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:14

Hier ook al een paar dagen een muis die alles netjes van de val pakt. Er was wel een val dichtgeklapt, maar hij had schijnbaar geluk.

yvje86; Kun je de slaapkamer dan niet ergens dichtmaken? Heb je vallen staan? Heb nog wel een klamboe te koop :D

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:22

Coentjuh schreef:
Hier ook al een paar dagen een muis die alles netjes van de val pakt. Er was wel een val dichtgeklapt, maar hij had schijnbaar geluk.

yvje86; Kun je de slaapkamer dan niet ergens dichtmaken? Heb je vallen staan? Heb nog wel een klamboe te koop :D

Er staan vallen op het plafond en gif, er staan vallen in de slaapkamer.
Nu al 3 weken zonder resultaat.
We hebben diverse lekkernijen geprobeerd maar tevergeefs.

Vanavond gaat mijn man een groter gat in het plafond zagen en nog meer klemmen zetten.
Tot nu toe maar 1 muis in de slaapkamer gezien, geen idee waar deze doorheen komt.
Vanavond alle kieren nogmaals nalopen en evt dichtpurren.

Kan niet wachten tot het voorjaar dat het dak eraf gaat en we eindelijk alle gaten kunnen gaan dichten (van buiten naar binnen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:28

yvje86 schreef:
Coentjuh schreef:

Er staan vallen op het plafond en gif, er staan vallen in de slaapkamer.
Nu al 3 weken zonder resultaat.
We hebben diverse lekkernijen geprobeerd maar tevergeefs.

Vanavond gaat mijn man een groter gat in het plafond zagen en nog meer klemmen zetten.
Tot nu toe maar 1 muis in de slaapkamer gezien, geen idee waar deze doorheen komt.
Vanavond alle kieren nogmaals nalopen en evt dichtpurren.

Kan niet wachten tot het voorjaar dat het dak eraf gaat en we eindelijk alle gaten kunnen gaan dichten (van buiten naar binnen).

Zouden het huisspitsmuizen kunnen zijn? Die komen ook wel eens in huis voor en kunnen veel herrie maken in je plafond. Ze eten insecten, daarom bestrijd je ze niet met gif en vallen. In de uitwerpselen zie je soms insectenresten.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:40

Ik snap het.. wat rot Yvje!

Huisspitsmuizen had ik toen ik nog bij mijn ouders woonde. Nu is het een andere soort. Ze zaten precies achter het (dichte) schot vlakbij mijn bed. Nooit iets gehoord, maar stinken die uitwerpselen :r

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:05

Toen ik nog in mijn oude appartement woonde had ik ook één muis. Deze schoot de hele verdieping door. Van slaapkamer tot keuken. Weet je waar zijn warme plekje was?
Ik had een los kooktoestel (gas). Daar achterin zit 1 gat. En daar schoot ie telkens in. Hij zat dus IN het kooktoestel. Toen ik dat eenmaal wist bij dat gat de val neer gezet en toen had ik hem binnen een dag te pakken :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 10:25

Pff de val was weer leeg gehaald maar er zat wederom geen muis in.
Die krengen lachen zich rot volgens mij.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:26

Raad is wat ik gisteravond hoorde..

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:27

Het scheelt dat ze nu weten dat er wat lekkers te halen is (of je moet je vent even lief aankijken of je niet zit te pesten).

Vandaag zorgen dat het lekkers goed vast zit, zodat muis wat meer moet sjorren

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:48

Hier heb ik er al 3 in 12 uur :=

Ook vaak dat ze het eten er af hebben gepakt. Maar het is een beetje een kwestie van geluk (of ongeluk voor de muis) en het goed er inproppen van het eten (pindakaas kunnen ze bijvoorbeeld niet 'wegpakken').

De vallen die wij hebben kun je al iets scherper laten stellen door heel zachtjes op het plaatje te tikken, zodat deze bij het minst geringste klapt...

https://hygiene-expert.nl/shop/muizenva ... essioneel/

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:59

CarinaR schreef:
Raad is wat ik gisteravond hoorde..

Een muis op je plafond of in de couscous? :')