Operatie kanker hond; ervaringen en bij narcose willen zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:01

ElineS schreef:
@maj0
Ze heeft alle diersoorten altijd wel gehad, ik wisselde heel veel. Dus ik kon haar niet iets geven wat ze niet al had gehad. Ik ben begonnen met paard, daarna geit, daarna eend, maar ze beet zichzelf helemaal kapot en bij elke diersoort moet het weer zoveel weken, dat zou mij te lang duren. Stel dat ze nog met heel veel andere soorten alsnog zou reageren. Dus heb haar op hypoallergeen en huppa, het is nu iets meer dan een week en ze is al steeds minder rood en jeukerig. Ik kan als het over is, wel weer beginnen met kijken waar ze op reageert en waar niet op, maar dan kom ik wel van een plaats waar ze geen last meer heeft.

Klopt idd dat het op een bepaald moment beter is iets te kiezen waarbij jij bijna 100% zeker bent op succes en het immuunsysteem kan tot rust komen.

Fijn dat het allemaal zo goed is meegevallen, ook de financiële kant. De duimen draaien voor de uitslag en alvast veel beterschap voor je hondje.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:32

Citaat:
@Duhelo: Jeetje, thuis onder narcose, wow. Is dat onhandig omdat het de tijd dat een dier onder narcose is verlengd? En hoe zit het dan met intuberen etc?

Ze was idd wat langer onder narcose en pas op de praktijk geintubeerd.
Ze is hier in slaap gedaan en dan in een deken gewikkeld en zo mee in de auto van de dierenarts naar de praktijk. Ik had er wel kriebels bij (als het mis liep onderweg) maar dierenaets en assistente hadden er blijkbaar alle vertrouwen in. maar het is goed gegaan!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:23

ElineS schreef:
@Lay_D
Zaait het niet uit als het niet verwijderd word? Of werkt dat niet zo? :+

De kans dat het uitzaait is inderdaad aanwezig, ze hebben de gehele tumor ook niet kunnen verwijderen omdat wij niet voor een kaak reconstructie hebben gekozen ( hadden we dat wel gedaan, dan was een deel van zijn onderkaak verwijderd).
De tumor is ook weer terug, maar bij lange na niet zo groot als wat hij geweest is, zolang hij er geen hinder van ondervind ( dat hij erop kauwt en het gaat bloeden) laten we het zoals het nu is.

Dit was de tumor voor de operatie ( 2012)

Afbeelding

En dit is de tumor nu:
Afbeelding

Fijn dat de operatie geslaagd is, beterschap en hopelijk ben je zelf ook weer beter te pas!

CarinaR

Re: Operatie kanker hond; ervaringen en bij narcose willen zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:37

Wow wat een verschil in kosten.
Fijn dat je er bij mocht zijn.
Hier mag je met je hond er ook bij blijven. Onze teef wilde alleen niet om, die heeft zo'n waakdrang bij mij, dat ze daarom overeind bleef.
Ik heb haar daar toen gelaten en toen hebben ze dr met (gasslaapmiddel ofzo)om gekregen.
Ontwaken wilde ze dan weer niet.
Toen hebben ze me gebeld of ik wilde komen om te kijken of dat werkte en dat deed t. Hihi

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:10

Fijn dat alles zo goed is verlopen
Goede keus geweest om naar deze kliniek te gaan, dat blijkt!

Ik blijf er ook eigenlijk altijd bij. De laatste keer was een 2 jaar terug. Omdat wij een hond hebben die extreem angstig is bij de DA kreeg hij ook eerst zo'n prikje om rustig te worden en daarna een gasnarcose ( ivm leeftijd ).
Nou leuk dat prikje, maar onze hond ging daar dwars doorheen...
Dit wil dus niet altijd helpen

Gelukkig hebben wij een thuis DA dat scheelt een hele hoop stress voor hem

KLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:19

Gelukkig dat alles goed is gegaan. Altijd naar je gevoel luisteren!

Ik mag er bij mijn dierenarts altijd bij blijven, zelfs voor röntgenfoto's en scan. Vind dat altijd heel fijn.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 21:09

Resultaten zijn eindelijk terug en de DA heeft me vanavond gebeld. Alles goed en wel. Het gezwel bleek ondanks eerdere test dat het kanker was, toch goedaardig te zijn. Dus is er niks aan de hand. Man, wat een opluchting *\o/* *\o/* *\o/*

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:11

Super nieuws! *\o/*

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:16

Gefeliciteerd!