Smuldier ipv van brokken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liekensancho

Re: Smuldier ipv van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:12

super, niks mooiers dan de harige kids tevreden ;-). Hier krijgen ze o.a. tamro vers vleesmixen:
http://tamro.nl/tamro-vlees-mixen

maar ik heb 3 honden : 25 kg, 32 kg en 45+ kg ;-) maar ik voer echt nooit wat er op de verpakkingen staan want dan lijken ze ook op een worst op poten hahaha... dus heel verschillend. En 1 is een heel moeilijke eter en die eet het ook :-) ... voor hem moet ik ook heel veel wisselen en we hebben het geluk dat er een super winkeltje met alleen dingen als kvv zit kwartier hier vandaan :-).

veel geluk met de hondjes verder!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 15:05

liekensancho schreef:
super, niks mooiers dan de harige kids tevreden ;-). Hier krijgen ze o.a. tamro vers vleesmixen:
http://tamro.nl/tamro-vlees-mixen

maar ik heb 3 honden : 25 kg, 32 kg en 45+ kg ;-) maar ik voer echt nooit wat er op de verpakkingen staan want dan lijken ze ook op een worst op poten hahaha... dus heel verschillend. En 1 is een heel moeilijke eter en die eet het ook :-) ... voor hem moet ik ook heel veel wisselen en we hebben het geluk dat er een super winkeltje met alleen dingen als kvv zit kwartier hier vandaan :-).

veel geluk met de hondjes verder!

Dank je wel :) ze krijgen nu 50 gram is een halve plak per dagdeel dus 100 gram per dag voor 2 dagen en dan 5 dagen brok..Maar ze smullen er echt van hihi
Ik moet me ex in schakelen als ik het wil halen dus wil hier wel paar maanden mee gaan doen heb nu 10 kilo gehaald 8x Duck en 2x van die worstjes.. zo kunnen we een lange tijd voorruit.. :) en me vriezer is nu echt vol haha

hoeveel dagen voer jij vlees?

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:33

Ik ben, doordat mijn kruising setter niet tegen brok blijkt te kunnen, helemaal overgestapt op KVV. De tamro zitten diverse diersoorten in en ik wissel tussen andere KVV smaken.
Het is fijn omzo'n grote vriesbak te hebben idd, ik heb een extra ladenvriezertje want met die kilo worsten of 1,2 kg zelfs zit alles idd zo vol .

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 19:19

ah ok dat kan ook natuurlijk :) Ik geeft het eerst 2 dagen pw en dan zie ik wel verder
Het ging er net ook weer goed in.. dus ze lusten het graag..

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:43

hier wilde zelfs de bobtail de dure struisvogelbrokken niet meer hihihi, dus ook maar beetje opgemengd steeds een handje erdoor maar vlees is gewoon super voor ze :-)

veel plezier van/met je hondjes!

oh ik zie dat je in zeeuws vlaanderen ergens woont? Ik haal mijn KVV in Sint jansteen :-) vlakbij Hulst ligt dat, is een heel winkeltje met goede producten voor de honden :

http://www.degroenepoot.nl/index.php

misschien heb je mogelijkheden in de toekomst 1 x per maand ernaartoe te rijden :-)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 11:27

Ik haal het nu bij de bb in Oostburg dat is niet zo ver.
En Duck bevalt me goed moet ik zeggen, het is zo weg en ze hebben 4 complete smaken dus ook genoeg variatie voor ze... ik heb nu 10 kilo dus ik kan nog even voor uit.. de ontlasting was trouwens nu al beter...
We zijn alle zeer tevreden :)

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:56

echt super! en duck is idd supermooi voer, maar belangrijkste is dat de honden het er goed op doen hoor :-)

was uiteraard maar een tip ;-)

hartelijke groetjes

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 14:57

Ik snap het en dank je wel voor de tip :)
groetjes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:02

Voer onze hond al drie jaar elke dag een pak smuldier en een hand cavom brokken.
Een zwarte hond en mensen geven echt altijd complimentjes over hoe mooi hij eruit ziet.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 11:15

Anoniem schreef:
Voer onze hond al drie jaar elke dag een pak smuldier en een hand cavom brokken.
Een zwarte hond en mensen geven echt altijd complimentjes over hoe mooi hij eruit ziet.

Ik dacht ik zal ook maar eens een pakje smuldier kopen en ff kijken hoe smerig dat is.. Maar dat valt me 100% mee. is ook best goed te verdelen.. en dat lustten ze ook.. dus ik wissel wel af.. en ze krijgen nu ff brokken de He kleine hondjes kleine brokjes.. Ik wou eerst cavom maar dat is meer voor grote honden toch? zag wel dat er een midi maat van is. maar ze wegen amper 3 kilo.. Maar ik ben nog steeds op zoek naar goede brokken heb nu een zakje van 2 kilo genomen.. Denk hierna maar eens Acana small breed proberen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:17

Wij geven cavom omdat het een wat vettere brok os.
Hier een windhond, blijft soms lastig op gewicht en heeft ook echt wel wat energie nodig want met rennen verbruikt hij veel.
Het zijn redelijk grote brokken.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 11:58

gelijk heb je hoor als hij of zij het er goed op doet.. zou ik ook niet overstappen.. maar ik ben nog zoekende.. zoveel keuze tegenwoordig.. was vroeger wel anders..