Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PanamaD schreef:Maar.. waar maak je je dan druk om? Eigenaar houdt de hond aan de lijn, jij fietst er met een boog omheen, wat kan er mis gaan?
Of denk ik nu te makkelijk.... ik vind persoonlijk dat je het wat groot maakt.
Liep die nou los is het een ander verhaal.
Dobel schreef:Cayenne schreef:Is een straatje omfietsen geen mogelijkheid?
Sorry? Je gaat toch niet een straat om fietsen omdat iemand mogelijk zijn hond niet onder controle heeft? Misschien is hij inderdaad geschrokken maar ook dan mag een hond niet aanvallen.
justahorse schreef:GabberGill schreef:Klopt zeker wat je zegt. Heb toen alleen allws uitvoerig met deze mensen besproken hoe en wanneer er wat gedaan wordt. Dit ia als er meerdere negatieve meldingen over een hond komen. Daarbij valt deze rottweiler nu ook onder de HR honden en kan hem wel opgelegd worden dat de hond gemuilkorfd wordt. Als er genoeg meldingen komen, maar er is geen letsel gaan ze er ook wel wat aan doen. Met dit soort dingen nemen ze geen risico.
Nu is het de ts die langs fietst en nadenkt over wat de hond kan doen. Dalijk is het een kind.
De rottweiler valt enkel onder HR hond als deze geen stamboom bezit!
nikilover schreef:Wat ik vooral raar vind.. Is dat als er mensen zijn die zich zo druk maken, heel zeker weten dat de hond vals is, een gevaar voor kinderen etc etc... Is dat er niet gewoon verhaal wordt gehaald bij de eigenaar?
Het lijkt mij de eerste stap, en als daar niks uitkomt ja dan snap ik dat je een topic opent op een forum.
Dus TS, praat met de eigenaar, wellicht doet hij de hond in het vervolg gewoon een muilkorf om en hoef je niet bang te zijn om gebeten te worden.
Doet hij dat niet, kun je vast wat buren overhalen om samen een melding te maken als de hond echt zo vals is als jij beschrijft.
Booooo schreef:PanamaD jij denkt te makkelijk.. Hij kan ook een keer los schieten.
Little_Gift schreef:Booooo schreef:PanamaD jij denkt te makkelijk.. Hij kan ook een keer los schieten.
Ben jij nu serieus? Of is dit sarcastisch bedoeld?
Als dit serieus is, is dit wel het domste antwoord bij uitstek in dit ganse verhaal!![]()
Elke hond kan ooit enes losschieten, elke auto kan ooit eens iemand doodrijden, elk geweer kan ooit iemand vermoorden, elke vork kan ooit iemands oog uitprikken... wat voor dooddoener zeg
Little_Gift schreef:Booooo schreef:PanamaD jij denkt te makkelijk.. Hij kan ook een keer los schieten.
Als dit serieus is, is dit wel het domste antwoord bij uitstek in dit ganse verhaal!![]()
Elke hond kan ooit enes losschieten, elke auto kan ooit eens iemand doodrijden, elk geweer kan ooit iemand vermoorden, elke vork kan ooit iemands oog uitprikken... wat voor dooddoener zeg
dierenfan schreef:Soms snap ik eigenaren niet. Waarom risico's nemen met zo'n hond? Mijn puber benaderd andere honden verre van leuk. Hij is erg onzeker en heeft ontdekt dat hij als vol op de andere hond af vliegt en in de nek gaat hangen en schudden dat de ander dan ook bang wordt en voelt zicb daar heel wat bij. Wordt hij terug gecorrigeerd dan vliegt hij gauw weg en blijft weg.
Zodra ik dit gedrag door had heb ik muilkorf aan geschaft. Immers waarom wachten of dit ooit fout gaat? Volgende week begint officiële training om onder begeleiding te trainen oa hier op en ben zelf uiteraard ook druk bezig. Zie al vooruitgang!! Nadeel is wel hij is absoluut niet vals maar met korf iedereen bang is van hem en ik 100x uit moet leggen waarom dat ding om. Ik heb een roedel van 6. Heb er 2 bij die hem graag gaan plagen als hij korf om heeft. Is gemakkelijk slachtoffer want kan niets terug doen dus wordt letterlijk onderste boven gelopen (is herder van 34 kg hoor...)
Dus nu dat weer begeleiden of apart uitlaten of of of....
Je blijft altijd wat houden want hij doet ook niets liever dan met bal in bek lopen. Echter veiligheid van vreemde honden gaat boven zijn pleziertjes (die krijgt hij genoeg ik ga ook nu naar bos dan op overzichtelijk stuk lekker alles los want nu is er niemand en mocht er iemand komen dan zie ik dat ruim op tijd) wel altijd korf mee en kan die zo om doen hij vind dat totaal niet erg.