Casca schreef:Dus omdat de teven loops kunnen zijn moeten de reuen 24/7 aan de lijn? Misschien gooi ik nu wel een knuppel in het hoenderhok, maar een teveneigenaar kan toch wel die korte tijd van de loopsheid even NIET op het LOSloopgebied komen? Een loopse teef maakt een heel spoor, een reu heeft daar een paar dagen al last van.
Om een reueneigenaar vervolgens aansprakelijk te stellen vind ik al helemaal van de zotte.
Hou allemaal rekening met elkaar, dat hoeft niet alleen van de kant van de reu te komen.
Je bent helemaal van de pot gevallen!

Dat de meeste reuen eigenaren het te lastig is om de reu op te voeden of in het ergste geval te castreren kan ik niks aan doen.
Maar een reu die mijn loopse teef lastig valt heeft de poppen aan het dansen. Die krijgt gewoon een klap voor zijn harses. Eén van onze teven haalt dan zonder pardon uit, en terecht, van mij mag ze.

TS, als je niet van plan bent om te gaan fokken zou ik een castratie zeker overwegen. Het is prettiger voor de teef, voor jullie en het neemt veel gezondheidsrisico's weg. Uiteraard is de operatie zelf ook altijd een risico, je weet natuurlijk niet hoe het lichaam reageert. Maar ik vind het echt heel fijn.