Zelf heb ik een aluminium voliere en (nog) nooit een bloedluis gespot.
Ik laat wel ieder jaar preventief roofmijten lopen, maar die hebben dus weinig te eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tamary schreef:Zo'n type drinkbak halen, wel op een verhoging zetten zodat ze er een beetje naar moeten reiken :
https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... 1l_1186926
Margee schreef:Ik heb deze, zitten ze nooit zonder.
[ Afbeelding ]
Hier gooiden ze alles steeds om, lukt met deze niet. Ik heb hem op een tegel staan.
Voer hetzelfde verhaal, en de hele buurt at mee, dus deze aangeschaft. Scheel heel veel voer dus!
[ Afbeelding ]
Ik heb er echter wel 5, dus iets meer voer en water nodig.
senna21 schreef:Ben je nog terug geweest op de plaats waar je ze hebt gevonden?
Om te zien of er nog meer weesjes lopen óf een verweesde eigenaar die z'n kipjes mist?
Leuke diertjes hoor.
senna21 schreef:Ben je nog terug geweest op de plaats waar je ze hebt gevonden?
Om te zien of er nog meer weesjes lopen óf een verweesde eigenaar die z'n kipjes mist?
Leuke diertjes hoor.
Cowgirl schreef:senna21 schreef:Ben je nog terug geweest op de plaats waar je ze hebt gevonden?
Leuke diertjes hoor.
Deze zijn gewoon gedumpt. gebeurd zo vaak.
In onze regio zijn loslopende kippen een zaak voor de Gemeente.
Dus de dierenambu haalt ze in principe niet op.
Leuk is dat de gemeente niet eens weet dat het hun probleem is...net als grote vissterfte/ meeuwen overlast en dus de mensen weer doodleuk naar ons sturen.
Als we ze ophalen gaan ze naar een veehandelaar...en de rest weet je wel.
Ik hoop dat het je ukt om ze te kunnen houden TS.
Kippen zijn wel leuke beesten.
Maartje1990 schreef:Zo'n waterbak kunnen ze ook niet in poepen. Kan wel vies worden maar valt reuze mee. (En is vele natuurlijkere manier van drinken voor ze)
[ [url=m/PzOJUH.jpg]Afbeelding[/url] ]
nancyyy6 schreef:Een van de twee is duidelijk een haan hij kakelt nu dus wel niet super hard ofzo maar je hoort hem wel.
Ik twijfel nu of het slim is om ze wel te houden. Als het gekakel niet erger wordt dan dit kan het nog wel kwa buren maar erger moet het eigenlijk niet worden.
Tiffany schreef:LadyMadonna schreef:Tiffany schreef:Bloedluis krijg je ook in een nieuw hok, helaas![]()
Lees je goed in over bloedluist.
Een crem brulee brander bij de action en een potje witkalk is een goed begin voor een tweedehands hok. Goed de kieren uitbranden en daarna dik witkalken.
Maar dan heb je niet het risico dat het er al in zit....
Dat is waar
Toch zou ik ook met een nieuw hok preventief maatregelen nemen, alle kieren dichten en witkalken , ook haten die beestjes tabaksstelen die preventief in het hok kan leggen.