Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
. Dan mogen ze straks hun nieuwe verblijf verkennen
. Nu nog les..
De hokken moeten er nog in maar voor de rest is de ren EIN-DE-LIJK af!

.
Zoals ik al zei lijkt de ren op de foto's een stuk kleiner dan in het echt, en ik ga ook nog een groot hok erbij maken, maar daar ben ik nog niet aan begonnen. Dit is ook maar iets "tijdelijk". Volgende lente-zomer gaan we onze tuin laten aanleggen, en dan gaan we alles "definitiever" maken. Dan gaan we oa een betonnetje gieten onder de grond en een muurtje eromheen bouwen, zodat ze echt een mega zandbak als ren hebben, en bovendien wordt de ren nog uitgebreid
. MoppieFilou schreef:Omdat ik ze graag een mooi plekje wil geven in de tuin ben ik gestart met de bouw van een ruime renDe ren wordt uiteindelijk 2 bij 2 meter.
. De ren is echt wel groot als je hem in "levende lijve" ziet. Zal proberen morgen duidelijkere foto's te maken, en als ze er zaterdag in zitten ook.
. Ik snap wat je bedoelt hoor, maar wat ik heb gevonden op internet is dat 2 m2 genoeg zou moeten zijn voor twee dwergkonijnen. Ik heb ze dus al het dubbele gegeven , en de bedoeling was eigenlijk dat ze apart kunnen moest dat ooit nodig zijn. Beide konijnen zijn echt goede vriendjes en er is niet één konijn die de boel terroriseert zeg maar
. Bovendien ga ik dus binnen een dik halfjaar alles definitief maken, en dan zal ik rekening houden met je tips
. Bij het schoonmaken ga ik altijd zelf onder ren, en dan kan ik bv. de konijnen aan de andere kant "opsluiten".
, aan de kant van de muur is er nog een vrij groot stuk tussen de ren en de muur en daar komt nooit een zeil. Tussen de twee zeilen is er ook nog een opening dus ik denk niet dat de konijnen dat als claustrofobisch ervaren
.
dito schreef:Leuk! Is dat dan genieten he. Heerlijk gegraven zie ik
BianCatjee schreef:Mooie ren! Heb je een foto van het geheel met de konijntjes erin?
En lijkt het nu zo of zitten ze gescheiden?
. En ze zitten idd gescheiden omdat de witte een tijdje geleden gecastreerd is. Door een fout van de fokster zitten we nu met twee rammen ipv een ram en een voedster. Ik wil ze toch nog proberen te koppelen voor er twee voedsters bij komen, en daarvoor wil ik liefst dat de hormonen van beide helemaal weg zijn
.
.