Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ThreeFingers schreef:Het probleem is me zeer duidelijk, en dat jij je zorgen maakt over de toekomst snap ik ook, juist nu je zwanger bent.
Je geeft vaker tegenstrijdige reacties, ik geef 1 voorbeeld. Je zoon ligt in de stank van de hond (logisch). Maar later schrijf je dat als de hond het op een krant zou doen, zou je het accepteren. Je zoon ligt dan alsnog in de stank.
Persoonlijk denk ik dat de hond te veel mag! Je bent te "goed" voor je hond. De hond heeft een gouden mand.
Maar de hond word wel de dupe van jou te goed zijn.
In dit geval, want vaste voer tijden of ander voer ga je toch allemaal niet doen....
Lijkt mij het idee van een hondenluik prima! Mits de hond in de nacht niet van het terrein af kan.
Pinda_Dipje schreef:Klopt Johnnydepony, ze kan in principe onbeperkt eten en in praktijk komt dat neer op 750 - 1000 gr per dag, ook een beetje afhankelijk van haar inspanning. Tis een extreem actieve hond
Op goede dagen ligt haar gewicht rond de 40kg (43kg is de max geweest, door haar slechte start is ze relatief klein gebleven voor haar soort, ze heeft ook geen normale blaf bijv.) maar ook 32kg is geen uitzondering. Op aanraden van de DA vullen we haar bak dus aan zodra hij leeg is, ze neemt dan een knabbel wanneer het haar uitkomt. De eerste bak in de ochtend (+- 300gram) gaat wel altijd direct leeg. Dan rond 14.00 nog eens +- 300 en naar behoefte rond etenstijd nog 100 - 300gr.
ThreeFingers schreef:Je vult de bak aan zodra hij leeg is....
Dus kan in mijn ogen de hond de hele dag eten?
En eet de hond nog van de tafel of kinderen mee?
Hoe vaak per dag en nacht poept de hond? En de ontlasting is altijd goed?
Welk voer heb je besteld?
Hannanas schreef:Ik heb even goed nagedacht en je topic goed gelezen.
Ik denk toch aan iets medisch. Een aantal vragen op rij:
- Wat en hoe heeft de dierenarts al nagekeken?
- Is er een gastro-endoscopie gemaakt? (Darmontsteking is regelmatig niet in bloed terug te zien.)
Nee
- heeft ze altijd op hetzelfde voer gestaan?
Nee, voorheen barf en worsten maar na een ernstige bacteriele infectie incl. opname op de IC zijn we op aanraden van de DA overgestapt op royal canin (waar hij zelf overigens geen aandelen in heeft)
- heeft ze last van 1 of meer: borrelbuik, opgezette buik, omhoog klimmen, strekken, likken, hijgen, slikken, smakken, boeren, kwijlen, en evt onrustigheid in combi met 1 of meerdere net opgesomde klachten?
Nee, en boeren en kwijlen is kenmerkend voor cane corso's en zelfs dat is niet heel frequent
- is het poepen vaak gelinkt aan eenmaal een keer buiten gepoept dat het dan vaak in huis gebeurd (boel is op gang gebracht)
Geen idee wat je hiermee bedoeld
-en welke tijdstippen zijn dan voornamelijk de klos
Alleen in de nachten gaat ze uit het zicht in de woonkamer zitten
- heb je al eens een kattenbak / celstofmat gebruikt voor binnenshuis aanleren om daar op te poepen en flink te belonen? (Grote krat met spul in de woonkamer zetten)
Ja maar dat vertikt ze dus. We hebben haar ook eens opgesloten en toen is ze op haar eigen ligkussen gaan zitten (toevallig vandaag ook nog gebeurd en toen zat ze dus niet eens opgesloten, interesseert haar dus ook geen biet als ze haar eigen ligplek bevuild.
- heb je een commando voor poepen?
Ja "Kom, even poepje doen" Maar dat laat zich binnenshuis wat betreft kranten oid dus niet sturen, buiten wel maar vervolgens gaat ze binnen 95% alsnog nog een keertje zitten.
- straffen jullie het gedrag moment suprème?
Nee want zoals vermeld poept ze altijd s'nachts en uit het zicht
Ik kan nog wel meer vragen bedenken maar eerst bovenstaande ophelderen.
Mist schreef:even een heel ander idee wat ik al eens bij een volwassen kat heb toegepast die niet zindelijk wilde worden maar ik heb hem toen, als hij binnen was een ongesteldheidsbroekje voor honden aangedaan, een paar weken en toen snapte hij dat het voor hem niet fijn was als hij sproeide met dat ding aan, daarna was het ook over.
Pinda_Dipje schreef:Ja daar heb ik ook een pb over gekregen. Heb je er ervaringen mee?
Ik ben daar zelf niet in thuis.
HorseTopShop schreef:Ze maken idd indruk. Of ze nou groot of klein zijn.
Uit mijn eigen gefokte nest heb ik 2 pups gehouden. 1 Hiervan was ook heel klein. Was rond de 45 kilo.
Maar zij was dus wel de snelste en de felste.
Je hebt hier een fietspad lopen met voetpad ernaast. Aan beide kanten gras. Ze sprong met gemak in 1 sprong over het voetpad + fietspad.
Dat zie ik mijn reu van 60 kilo nog niet doen![]()
En Angie (mijn herplaatser) spring over de schutting van 1,80m heen.
Zij is ook niet zo heel zwaar hoor. De laatste keer dat ik haar gewogen had woog ze 51 kg. Toen was ze wel wat te mager. Ze is nu wat dikker.
[ [url=m/1SIhu9.jpg]Afbeelding[/url] ]
xDarkness schreef:Even off-topic maar 45 kg voor een teef is gemiddeld, zeker niet klein (:. Onze vorige teef was in haar hoogtij dagen 42 kilo en dat was een aardig kanon om te zien (wel breder dan hoger, dat wel.)
Deze CC die we nu hebben, is extreem hoog en lenig (hoger dan de gemiddelde reu en grootste uit het nest) en 50 kilo schoon aan de haak. En pijlsnel. Rent de collies eruit (op rechte stukken, over bochten moet je niet beginnen).
Pinda_Dipje schreef:xDarkness schreef:Even off-topic maar 45 kg voor een teef is gemiddeld, zeker niet klein (:. Onze vorige teef was in haar hoogtij dagen 42 kilo en dat was een aardig kanon om te zien (wel breder dan hoger, dat wel.)
Deze CC die we nu hebben, is extreem hoog en lenig (hoger dan de gemiddelde reu en grootste uit het nest) en 50 kilo schoon aan de haak. En pijlsnel. Rent de collies eruit (op rechte stukken, over bochten moet je niet beginnen).
Nee precies, ik zou echt dolblij zijn als ik onze teef structureel boven de 40kg zou weten te houden. Prima gewicht! Hopelijk gaan de nieuwe brokken dáár ook een groot verschil in maken.