Moet je consult betalen voor een inloop spreekuur?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Re: Moet je consult betalen voor een inloop spreekuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:23

Bij ons is het zo, als je binnen 2 of 3 week voor hetzelfde probleem terug komt, je niet nog een extra consult betaald. Buiten die weken vaak een half consult (als het advies was om dan ook met 2 of 3 week op controle te komen en men niet is geweest)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:50

Leffroi schreef:
Wie zegt dat ik jou persoonlijk bedoel?

Ik ben echt de beroerdste niet om telefonisch advies te geven, overleg als ik het niet weet ook zeker met de DA. Maar er zitten klanten bij die bijna wekelijks bellen over een dwarse scheet, weigeren langs te komen, en advies waar ze om vragen in de wind slagen. Record tot nu toe is 45 minuten ongeveer, mevrouw begreep alle hints niet (telefoontjes door collega's, 'mensen aan de balie', zeggen dat je verder moet met het werk of dat ze anders even langs moet komen zodat we het probleem kunnen zien). En je zal ze nog de kost geven hoeveel mensen op deze manier bellen. Bij ons in ieder geval wel. En voor 1 keer vind ik dat nog niet eens zo erg, mits het rustig is. Maar niet zo vaak, zonder ook maar de intentie hebben om langs te komen. Wij kunnen door een telefoon geen diagnose stellen. Dus ja, soms heb ik wel de intentie om een telefonisch consult te rekenen. 'Helaas' doet onze praktijk daar niet aan.

Niermand zegt dat, ik wou alleen aangeven dat het in sommige gevallen toch echt anders is. :)

Ik kan me overigens voorstellen dat je in zulke gevallen graag telefonische consulten rekent.
In mijn geval is het bij twijfel bellen en overleggen wat verstandig is: zelf thuis nog wat proberen (evt op hun advies), afwachten of iets verbeterd of voor de zekerheid langskomen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:58

Hier is het ook altijd consult, tenzij het nazorg is van een operatie, en consultkosten zijn 31,75 excl. BTW.
Geen idee wat een spoedconsult kost voor de hond, gelukkig nog niet meegemaakt. Bij dezelfde praktijk (wat overigens wel weer onder een andere tak valt want mensen met kleine huisdieren willen niet voor apparatuur voor paarden of koeien betalen) is het voor een paard 10,72 excl per 5 minuten, en dan nog eens extra spoedtarief aan voorrijdkosten.
Maar 31,75 voor 15 minuten of 10,72 voor 5 minuten maakt niet zoveel uit. :+