Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Simbaa schreef:Haha Mossel, mijn Aussie is net zo zielig!
Een flat, zonder lift en ook geen balkon. Het is om te huilen
Het was het eerste jaar vooral voor mezelf vervelend. Ik heb hem namelijk tot 12 maanden alle trappen (9 stuks) opgetild, dus tot hij 20 kilo woog.
En dat vier-zes keer per dag. Maar ja, daar had ik zelf voor gekozen
DeMolenhoek schreef:Sommige flatjes zijn qua oppervlakte groter dan het gemiddelde rijtjeshuis. Snap eerlijk gezegd de zwart wit redenatie niet...
kirri schreef:8 9 uur alleen met een maatje zou niet mijn keuze zijn maar 8 a 9 uur alleen ja dat vind ik zielig. Een hond is een blijft een roedel dier, ondanks dat je hond (denk je? of heb je camara's hangen?) weet je niet of ze alleen maar slaapt.
secricible schreef:hier zijn ze soms ook 8 uur alleen thuis. En inderdaad, ook hier liggen ze te maffen. Als ik thuis kom staat de jongste wel enthousiast bij de deur, maar die andere die denkt er het zijne van. En als ik 's ochtends uit bed kom en wil gaan lopen dan scheelt het dat ze niet kunnen zuchten, maar anders zou ze dat doen en zich nog eens omdraaien. 's nachts zijn ze toch ook gewoon 8 of 9uur alleen? (of nog langer als ik een keer uitslaap?)
luffwinny schreef:Een hond die gewend is aan een groot erf zal niet gelukkig worden op een flatje. Als ik zie hoe mijn honden altijd bezig zijn op het erf zouden ze zeker niet gelukkig worden in een flat ( gaan ook nog 4 keer per dag uit). Maar een hond die het gewend is op een flat en vaak en lang uitgaat moet kunnen. Helaas zijn er ook mensen die dan 4 x per dag een klein stukje lopen, dat is wel sneu. En een hond 8 a 9 uur alleen laten is ook sneu, zorg op zulke dagen voor opvang.en wat zou een hond anders dan slapen moeten doen als die 9 uur lang alleen is?
luffwinny schreef:En waarom wilt ze niet uit? De meeste honden willen er graag uit, en willen ze niet dan is daar en rede voor. Waarschijnlijk gewoonte geworden, of het gezond is lijkt me niet. Als een hond 9 uur lang alleen zit en die nacht daarvoor en Savonds slaap je zelf dan slaapt die hond wel heel veel, lekker geestdodend. Daarbij is zoveel liggen echt niet gezond mentaal en fysiek niet.
luffwinny schreef:Het ging erom dat je hond soms 9 uur alleen is, zulke dagen hoor je oppas te regelen, dat is mijn mening, en dat ze dan lekker slaapt betekend niet dat ze geen behoefte heeft aan gezelschap of er even uit wilt.