Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pompidou2602 schreef:Door hem op zijn gemakje te stellen en rustig tegen hem te praten! Helpt heel goed!! Hi jankt wel redelijk veel ... best wel medelijden met hem :'(
Amaris schreef:pompidou2602 schreef:Door hem op zijn gemakje te stellen en rustig tegen hem te praten! Helpt heel goed!! Hi jankt wel redelijk veel ... best wel medelijden met hem :'(
Niet al teveel liefjes tegen hem praten als hij jankt. Klinkt heel schattig maar zo beloon je gedrag dat je eigenlijk niet wilt (al is het wel te begrijpen).
Even laten weten dat je er bent, en dan weer met rust laten.
Keell94 schreef:Amaris schreef:
Niet al teveel liefjes tegen hem praten als hij jankt. Klinkt heel schattig maar zo beloon je gedrag dat je eigenlijk niet wilt (al is het wel te begrijpen).
Even laten weten dat je er bent, en dan weer met rust laten.
zelfs dat niet altijd, de onze ging snachts altijd onwijs tekeer, in het begin ook steeds naar beneden en dat had hij door, als ik jank komt ze even aandacht geven.
Heb het gewoon genegeerd en laten gaan en met een week was het over, binnen 3 weken sliep hij zelfs los in de woonkamer met de andere hond en dat ging super op soms een ongelukje na,
pompidou2602 schreef:De puppy doet het redelijk goed. Maar het probleem is dat hij het zindelijkheidgedeelte niet zo goed snapt. We brengen hem buiten om de 2u waar hij dan soms zijn behoefte doet. Soms snuffelt hij gewoon en legt hij zich neer op het gras. Hij komt dan terug naar binnen en plast dan in de living. Hij komt het ons ook niet vertellen wanneer hij naar de wc moet...
Wat we nu doen:
- Om de 2u sowieso buiten, de laatste dagen zelfs meer;
- Niet straffen als hij binnen zijn behoefte doet
- Enorm belonen als hij in de tuin/op wandeling zijn behoefte doet.
Is dit gewoon een kwestie van geduld of moeten wij andere maatregelen nemen?
Annet_Dottie schreef:Ik sluit me aan bij Kimbers, en eerlijk gezegd ook bij een hoop anderen, je zegt dat jullie eerder honden hebben gehad maar zoals je hier op mij overkomt ben je echt niet echt op de hoogte van hoe je een pup moet opvoeden etc.. Ik weet niet of dat meer je eigen onzekerheid is of je ouders, maar ik mis een hoop waaruit ik had kunnen opmaken dat je je ingelezen hebt op internet, zo moeilijk is het niet je moet er alleen wel even voor gaan zitten. Ik zou je/jullie aanraden een hondentrainer te bellen en z.s.m op puppycursus te gaan en om je in te lezen...