Keell94 schreef:kiwiwitje schreef:Ja ik word daar wel boos om, het is nogal iets wat je zegt hoor dat ik zoiets niet in zie. Dat vind ik gewoon echt niet kunnen. En dat je het misschien niet zo bedoelt kan best.
Ik vind de hele maatregel ook gewoon de plank misslaan. Niks schade beperken. Iedere hond die bijt is fout. En daar zal iets aan gedaan moeten worden. Dat de sancties gebaseerd zijn op schade en situatie is niets meer dan normaal. Maar ook als een andere hond dan de RASSEN die op de HR lijst staan(dus ook kruisingen en stamboom honden)moeten gewoon een sanctie krijgen.
de hele maatregel slaat ook nergens op. doe het dan voor ALLE honden, want ALLE honden kunnen bijten groot of klein en ongeacht stamboom of niet.
Het is de combinatie van het karakter + opvoeding + eigenaar, of het nou een chihauhau is of een Pittbull achtige. De lijst is inderdaad gebaseerd op de schade die ze kunnen aanrichten maar niet het aantal gemelde bijtincidenten, want de JackRussel staat namelijk om nummer 1 van bijtgrage hond. maar om nou alle jackrussels over een kant te scheren, doen ze nu wel met de zogenaamde HR honden
Ja dit bedoel ik dus. Hier ben ik het dus mee eens.