Mijn hond loopt mank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 00:15

LoveGlove schreef:
Oo. Maar paniekzaaiers is ook eigenlijk niet het goede woord. Ik verwacht altijd meteen dat iedereen zegt: ga naar de DA.
Ik snap dat zelf ook wel. Nogmaals, je kunt zelf niet zien hoe erg de situatie is van het beest. Dus dan kun je gauw zeggen dat je naar de DA moet. Dat is gewoon hier op bokt. Ik heb gezegd dat ik daar niks mis mee vindt. Alleen iemand zei dat over die paniekzaaiers, en er iets bij, waar ik waarheid in vond. Waar ik me heel soms wel aan irriteer, is dat, als je niet gaat, dat er dan wel meteen boos gedaan wordt. In dit topic was ik zelf ook boos dat mam in eerste instantie niet wilde gaan, maar ik op het moment dat het niet noodzakelijk is om te gaan, en je zegt dat, wordt iedereen boos. Nu is het ook dat de ene bij elke kick ongeveer gaat, en de ander er heel nuchter in is, dus je krijgt veel meningen. En wat ik net al zei, je weet de exacte situatie niet. Dus ook daar ga ik niemand de schuld van geven. Ik irriteer me daar soms gewoon aan. Ook in andere topics die niet van mij zijn.

Het is gewoon waar dat iedereen altijd zegt dat je naar de DA moet. Maar ik bedoelde daar niks slechts mee. Paniekzaaiers is ook niet het goede woord. Mijn excuses

Ja, wat wil je als je een topic opent over een hond met klachten, waarvan uit jouw verhaal blijkt dat er zorg nodig is die geweigerd wordt door je ouders.
Wat denk je dat mensen je zullen adviseren?
Niemand kan je hond zien, dus het enige nuttige advies is: dierenarts :)

Paniekzaaier, dat is eigenlijk het woord wat nodig is voor degene die het topic maakt.
Dat ben je dus eigenlijk zelf.
Wat heb je nu eigenlijk bereikt?
Helemaal niets, behalve dat je moeder desondanks toch zorg draagt voor de hond.

Ik heb al heel lang dieren, die ook medische zorg nodig hebben gehad.
Maar ik zou er nooit een topic over maken op welk forum dan ook.
Wat zou je dat helpen?
Je bent toch zelf verantwoordelijk voor je dieren.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 01:45

Hannanas schreef:
Als je moeder al vond dat de hond zo rustig was de laatste tijd dan is er wel wat aan de hand. Ik zou deze hond eens laten controleren door een orthomanuele dierenarts, bijvoorbeeld van http://www.kreupeldier.nl

Honden gaan niet zomaar manken, zeker niet zoals dat in jouw verhaal vaker gebeurd. Dat dat nu door een teentje zou komen prima, maar dat verklaard nog niet de eerdere kreupelheden en het rustige gedrag.

Hij loopt nu niet meer kreupel. Dus dan is het toch helemaal niet nodig? Of ligt dat nou aan mij.
Barbet schreef:
LoveGlove schreef:
Oo. Maar paniekzaaiers is ook eigenlijk niet het goede woord. Ik verwacht altijd meteen dat iedereen zegt: ga naar de DA.
Ik snap dat zelf ook wel. Nogmaals, je kunt zelf niet zien hoe erg de situatie is van het beest. Dus dan kun je gauw zeggen dat je naar de DA moet. Dat is gewoon hier op bokt. Ik heb gezegd dat ik daar niks mis mee vindt. Alleen iemand zei dat over die paniekzaaiers, en er iets bij, waar ik waarheid in vond. Waar ik me heel soms wel aan irriteer, is dat, als je niet gaat, dat er dan wel meteen boos gedaan wordt. In dit topic was ik zelf ook boos dat mam in eerste instantie niet wilde gaan, maar ik op het moment dat het niet noodzakelijk is om te gaan, en je zegt dat, wordt iedereen boos. Nu is het ook dat de ene bij elke kick ongeveer gaat, en de ander er heel nuchter in is, dus je krijgt veel meningen. En wat ik net al zei, je weet de exacte situatie niet. Dus ook daar ga ik niemand de schuld van geven. Ik irriteer me daar soms gewoon aan. Ook in andere topics die niet van mij zijn.

Het is gewoon waar dat iedereen altijd zegt dat je naar de DA moet. Maar ik bedoelde daar niks slechts mee. Paniekzaaiers is ook niet het goede woord. Mijn excuses

Ja, wat wil je als je een topic opent over een hond met klachten, waarvan uit jouw verhaal blijkt dat er zorg nodig is die geweigerd wordt door je ouders.
Wat denk je dat mensen je zullen adviseren?
Niemand kan je hond zien, dus het enige nuttige advies is: dierenarts :)

Paniekzaaier, dat is eigenlijk het woord wat nodig is voor degene die het topic maakt.
Dat ben je dus eigenlijk zelf.
Wat heb je nu eigenlijk bereikt?
Helemaal niets, behalve dat je moeder desondanks toch zorg draagt voor de hond.

Ik heb al heel lang dieren, die ook medische zorg nodig hebben gehad.
Maar ik zou er nooit een topic over maken op welk forum dan ook.
Wat zou je dat helpen?
Je bent toch zelf verantwoordelijk voor je dieren.

Lees eens. Ik zeg toch ook dat het logisch is dat zoiets altijd wordt gezegd? Ik ga niet eens meer op dat stuk in. Nogmaals, eventjes in hoofdletters: LEES
Er staat precies in mijn post wat jij nu zegt.

En nee ik ben geen paniekzaaier. Ik was denk ik terecht bezorgd. Als je huisdier bijna niet meer kan lopen, is het logisch dat je bezorgd bent. En dat het achteraf maar een klein iets was, is alleen maar een opluchting. En de rede dat ik dit topic open is omdat ik benieuwd was wat anderen zeiden. Ik was nieuwsgierig. Misschien waren er wel mensen die misschien iets wisten. Er zijn mensen met verhalen. Ook daar kun je wat van opsteken. Buiten het feit dat het om mijn hond gaat, kan een topic als dit voor mij ook heel leerzaam zijn. Ik heb hier best wel wat van opgestoken. Maar de voornamelijke reden was dat ik nieuwsgierig was. Dat kan toch?

geerke

Re: Mijn hond loopt mank

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:11

Ik denk dat je vooral hebt opgestoken om eerst eens zelf goed naar de poot te kijken...voordat je een topic opent of naar de da gaat.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:14

TS...maak je niet zo druk. :(:) Het is nu goed en het woord paniekzaaiers is reeds uitgelegd. Je bent vrij om een topic te starten. Of dat handig was....kennelijk wel aangezien je zegt datje er wat van opgestoken hebt. Twijfel je voortaan. Bel gewoon de dierenarts en leg uit wat je ziet, stel je vragen en zeg waar je aan twijfelt. Een advies telefonisch kost niks. Laat de rest maar ff waaien. Iedereen kan zich er nu nog druk om maken.....het helpt nu toch niet. Eea is afgewikkeld en klaar. Je blijven verdedigen is niet goed voor je gemoedsrust. Enige is waar uitleg is gegeven is het overdenken waard. :j

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:27

geerke schreef:
Een hond gaat niet krabben of piepen om ergens onder uit te komen....het is geen mens

Krabben doen ze zeker wel om ergens onderuit te komen. Dat heet "Oversprong".

Oversprong gedrag kan optreden in situaties waarin de hond geen keuze kan maken. We zien dat vaak tijdens de training of het uitlaatrondje. Bijvoorbeeld: de baas geeft het commando Zit en de hond gaat zich uitgebreid krabben. Heeft hij jeuk? Nee, hij is alleen in tweestrijd. Hij weet dat hij eigenlijk het commando op moet volgen, maar hij heeft er geen zin in. Moet hij het commando negeren? Moet hij het opvolgen? Hij weet het even niet, maar met deze tweestrijd bouwt hij wel energie of stress op. Om die weer kwijt te raken moet hij iets doen en dat wordt dan vaak iets onschuldigs, zoals krabben of snuffelen. Een hond die tijdens het uitlaatrondje bij de baas geroepen wordt en ineens verwoed gaat staan snuffelen is in tweestrijd en vertoont ook overspronggedrag. Hij wilt niet, maar weet eigenlijk dat het wel moet.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 11:34

HorseTopShop schreef:
geerke schreef:
Een hond gaat niet krabben of piepen om ergens onder uit te komen....het is geen mens

Krabben doen ze zeker wel om ergens onderuit te komen. Dat heet "Oversprong".

Oversprong gedrag kan optreden in situaties waarin de hond geen keuze kan maken. We zien dat vaak tijdens de training of het uitlaatrondje. Bijvoorbeeld: de baas geeft het commando Zit en de hond gaat zich uitgebreid krabben. Heeft hij jeuk? Nee, hij is alleen in tweestrijd. Hij weet dat hij eigenlijk het commando op moet volgen, maar hij heeft er geen zin in. Moet hij het commando negeren? Moet hij het opvolgen? Hij weet het even niet, maar met deze tweestrijd bouwt hij wel energie of stress op. Om die weer kwijt te raken moet hij iets doen en dat wordt dan vaak iets onschuldigs, zoals krabben of snuffelen. Een hond die tijdens het uitlaatrondje bij de baas geroepen wordt en ineens verwoed gaat staan snuffelen is in tweestrijd en vertoont ook overspronggedrag. Hij wilt niet, maar weet eigenlijk dat het wel moet.

Zo hebben wij het dus ook op de cursus geleerd :D