De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:56

oh, dat is wel heel creatief gedacht zeg, maar hoe tapet ze die dan vast? Moet wel iets zijn wat dus heel lang blijft zitten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:00

Had vorig jaar seresto band, na 2 maand eraf gehaald, werkte in mijn ogen niet afdoende...
Dus terug op de Advantage (en Bolfo Gold, maar dat is hetzelfde) tegen de vlooien (kat ook en stalkatten neem ik ook mee, dus dat was handig inkopen) en had defendog spray voor de hond tegen de teken.
Nu heb ik Advantix tegen vlooien en teken (simple gezegd de Advantage/bolfo gold met een toevoeging, niet op je kat gooien gaat ie dood van) voor de hond, kat uiteraard niet, heb binnenkat dus die blijft op de advantage/bolfo gold.

Tegen wormen hond drontal en kat milbemax.

Indien nodig gooi ik er nog wel iets tegen aan.

rina schreef:
Nou nadat ik van de week al een fijne teek van de katten had gekregen, en wederhelft vanavond, heb ik direct Amflee voor de katten besteld. http://www.medpets.nl/amflee-spot-on-kat/ Deze werkt ook tegen teken (hoop ik in ieder geval) en ook direct toch maar Seresto halsbanden voor de honden. Die hebben op het moment nog geen last van teken of vlooien. Het zijn hier echt de katten die de teken mee naar binnen nemen. En die klere nymfen zijn zo taai en bijten zich zo vast dat je ze er bijna niet uitkrijgt. Bij wederhelft zit op het moment de kop er ook nog in. Die mag zich morgenvroeg gaan melden in het ziekenhuis. Volgens de eerste hulp daar (aan de foon) was het risico 0 met alleen nog maar de kop erin. Het virus zit volgens hun in het lijf. Ben blij dat ik em van de week er wel helemaal uit kreeg, het ettertje.

Je weet dat Amflee zelfde werkzame stof (fipronil) als Frontline is?
Ik vind frontline nog steeds prima hoor, met vorige hond had ik doorgaans een sprayfles, niet dat kat dat tof vond, maar dan kon ik hond en kat met 1 verpakking behandelen, dat was handig.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:09

Kinke schreef:
oh, dat is wel heel creatief gedacht zeg, maar hoe tapet ze die dan vast? Moet wel iets zijn wat dus heel lang blijft zitten.

dunne reepjes ducttape geloof ik. :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:36

Ik zou eerder mailen tot welk gewicht de halsband gaat. Ik ga er vanuit dat het gaat op een serieus grote hond als de band niet past. Mijn poedel van 10kg draagt ook een serestoband en dat is geen enkel probleem. Dus bij een hond van 30kg zou ik al niet bang zijn voor overdoseren bij 2 banden (ik heb er een stukje afgeknipt, vandaar 3x zoveel gewicht).

De band tot 8kg bevat 1.25+0.5 dosering en de band vanaf 8kg bevat 4.5+2 dosering. Dus eigenlijk zou de grote band tot 32kg zijn als de kleine band eerlijk is qua gewicht.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:49

Mijn honden krijgen simparica tabletten. Werkt prima en geen slechte verhalen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:50

ik ben ook niet bang voor overdoseren, de grote meneer weegt 60 kilo :)
Maar de vraag is, kun je ze aan elkaar zetten en dan zo dat het een sterke verbinding is die vast blijft zitten?

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:56

Mijn hond heeft een seresto halsband om, maar volgens mij heeft ze nu toch vlooien... Ik heb ze nog niet kunnen ontdekken, ook geen vlooienpoepjes, maar ze heeft duidelijk jeuk. Hond is zwart en langharig dus je ziet ze ook niet zomaar lopen.
We hebben ook een kat die buiten loopt, die wordt altijd op tijd ontvlooit maar volgens mij heeft die ze toch mee naar binnen genomen. De kat heeft nu ook een seresto band om.
Nou vroeg ik me af of ik de hond naast de band een pipetje zou kunnen geven. In de hoop dat dat haar er vanaf helpt. Of moet de band dan echt af?

Jeuk komt volgens mij niet ergens anders door, er is verder niks veranderd en ze had de band al even om voor het begon. Ze heeft ook echt telkens opeens jeuk, dat ze tijdens het wandelen ineens gaat zitten om te krabben.

@kinke, ik denk wel dat je twee banden aan elkaar kan maken. Gewoon door het uiteinde van de een door de sluiting van de ander te maken. Die sluiting is best stevig. Overdoseren zou ik ook niet bang voor zijn, volgens de bijsluiter zijn ze veilig getest tot vijf banden tegelijk.
Laatst bijgewerkt door Sanned op 24-04-17 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Re: De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:58

Volgens bayer (seresto) kan je een pipet gelijktijdig geven. In de FAQ van de website staat dat er geen wachttijd tussen pipet en band zitten.

http://www.seresto.com/en/faq/
“How long do I have to wait after having applied a spot-on before I can use Seresto®?”
A: There is no need to wait between applications. Seresto® can be applied immediately after spot-on application.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:01

Mizora schreef:
Volgens bayer (seresto) kan je een pipet gelijktijdig geven. In de FAQ van de website staat dat er geen wachttijd tussen pipet en band zitten.

http://www.seresto.com/en/faq/
“How long do I have to wait after having applied a spot-on before I can use Seresto®?”
A: There is no need to wait between applications. Seresto® can be applied immediately after spot-on application.

Ahh goed om te weten! Dank je wel :) Dan ga ik dat gewoon proberen, baat het niet dan schaadt het dus ook niet in dit geval :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 17:15

Sjolvir schreef:

En toch werkt het wel beter. Ik heb op de grootste tekenmagneet sinds de spot on nog geen enkele teek gevonden. en de andere had er 1. De andere 2 zijn ook helemaal vrij. Dus ik heb hoop :D

De honden hebben hun serestoband om en die hebben nergens last van.
2 banden aan elkaar, weet ik ook niet of ik dat zou durven. Maar meer met oog op een evt overdosering. Stuur anders de fabrikant eens een mailtje daarover. Zij zullen vast wel weten wat kan en niet.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:45

rina schreef:
Sjolvir schreef:

En toch werkt het wel beter. Ik heb op de grootste tekenmagneet sinds de spot on nog geen enkele teek gevonden. en de andere had er 1. De andere 2 zijn ook helemaal vrij. Dus ik heb hoop :D

De honden hebben hun serestoband om en die hebben nergens last van.
2 banden aan elkaar, weet ik ook niet of ik dat zou durven. Maar meer met oog op een evt overdosering. Stuur anders de fabrikant eens een mailtje daarover. Zij zullen vast wel weten wat kan en niet.

Dat het beter werkt kan niet. Beiden is namelijk exact dezelfde concentratie fipronil. Namelijk 50mg. Er zit geen verschil in dus de werking kan ook niet verschillen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:49

Ik gebruik al 2 jaar Advantix en sinds ik dat gebruik, nooit meer problemen. Ideaal. Ook geen teken. Ja, paar weken terug zat er een teek op de hond. Hup, Advantix erop en geen teek meer gehad.