Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lay_D schreef:Kuggur, woon je in NL? Wij wonen namelijk ook op het platteland maar in onze gemeente moeten we ook hondenbelasting betalen.
kiwiwitje schreef:- een tweede hond poept niet meer dan mijn eerste hond, waarom is het tarief voor de tweede hond dan zoveel hoger?
Nikass schreef:kiwiwitje schreef:- een tweede hond poept niet meer dan mijn eerste hond, waarom is het tarief voor de tweede hond dan zoveel hoger?
Dit heb ik ook echt nooit begrepen![]()
Verder ben ik wèl tegen hondenbelasting. Ik vind het belachelijk.
Ik woon in het buitengebied, ik heb geen flauw idee of er in het dorp voorzieningen zijn, ik kom er nooit met mijn honden.
In mijn vorige gemeente waren er losloopgebieden: dit waren paadjes van een meter of 50, parallel aan een druk fietspad of zelfs langs de snelweg (langs de vangrail!)
Of een veldje met aan alle kanten wegen. Niets omheind uiteraard.
Dus met goed fatsoen je hond loslaten zat er daar natuurlijk niet in. Bovendien duurt je "wandeling" op zo'n paadje niet langer dan drie minuten.
Honden zijn niet anders dan andere dieren waarvoor je ook geen belasting betaalt.
vilheide schreef:Tinkerloos schreef:Hier in Hilversum gelden deze tarieven:
1e hond: € 100,08
2e hond: € 167,64
3e en volgende hond: € 230,04
Kennel: € 256,08
Ik mag per maand betalen, dus dat is wel fijn. (heb 3 honden)
500 euro is niet niks..
Ik neem aan dat je dan het kenneltarief betaald? Of moet je dan weer aan bepaalde voorwaarden voldoen?
Kaitlyn schreef:Hoe zit dat dan als je geen hond hebt, behalve in de weekenden?
Mijn vriend en ik gaan vanaf eind mei samenwonen. In de weekenden komt dan de hond van hem/zijn ouders bij ons. Maar zijn ouders betalen al hondenbelasting voor hem. Ook al krijgen wij dan een inspecteur aan de deur, wij hoeven dan toch niet extra voor hem te betalen?
purny schreef:Overigens stond er ook een keer een controleur bij mij aan de deur toen ik nog bij m'n ouders woonde. Meneer vroeg aan mij of ik wist dat m'n buren een hond hadden. Heb hem verteld dat ik geen contact had met de buren. Ga m'n buren niet verlinken
Kentaro schreef:Als jullie in dezelfde gemeente wonen, moet dat inderdaad niets uitmaken!
Kaitlyn schreef:Kentaro schreef:Als jullie in dezelfde gemeente wonen, moet dat inderdaad niets uitmaken!
Anders had ik wel opgepast.![]()
We hebben deze oplossing bedacht omdat zowel mijn vriend als ik fulltime werken, en we het voor een hond niet eerlijk vinden als hij/zij 5 dagen alleen thuis zit. Maar we willen wel graag een hond, dus straks hebben we een "parttime" hond haha!