Ben jij wel eens door een hond gebeten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:32

Jep, toen ik 9 was door onze golden retriever. Had een briefje van 10 van het aanrecht gejat en ik wou het afpakken. Don't blame him, als iemand mijn geld af wil pakken bijt ik ook :D Was meer waarschuwen dan daadwerkelijk bijten, maar hij raakte mijn wijsvinger en daar zit nog steeds een litteken.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:32

Verschillende keren.Als klein kind door zo'n terroriserende buurtfox.Dier liep los in de omgeving en als je langs fietste hing hij in je broek.Maar goed die iedereen.Dan ook als kind ,op straat aangevallen door een Duitse herder die los gebroken was.Maar niks meer als een kapotte broek ,jas en schrammen aan over gehouden en een zak snoep vd eigenaar :-).

In het asiel waar ik werkte een paar keer waarvan ik 1x gehecht ben moeten worden ,door een newfoundlander die had mij door mijn laars heen in mijn voet te pakken.Die hond is ook ingeslapen.Dan door een half afgerichte mechelaar nog eens in mijn arm.
En door de bullterrier van mijn moeder in een poging mijn eigen hond uit die zijn kaken te redden.

Door mijn eigen honden nog nooit.
Maar goed ik heb ook diverse paarden ongelukjes gehad.Het blijven levende wezens.

Overigens ben ik het langste ziek geweest van een kattenbeet :+ Was een wilde kat.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:33

Hier ook gebeten, nooit door eigen honden (golden retrievers). 1 keer gebeten door een Mechelse herder van een kennis. Was al niet zo'n fan van dat dier omdat ie bij het minste of geringste over de zeik gaat. Waren aan het eten en beest moest en zou perse onder de tafel liggen, was ik dus ook niet al te blij mee. Na het eten wil ik opstaan, beweeg ik mijn benen (niet tegen/richting hond, die lag aan de andere kant onder tafel) en vliegt dat kreng razendsnel m'n voet aan. Goed last van gehad en door dit voorval is kennis inmiddels ook geen kennis meer :+

En een keer door een pitbullmixje van de toenmalige buren. Dier is op de een of andere manier over een omheining gekomen die 3 keer zo hoog is als die hond zelf toen ik er langsliep en kwam recht op me af, in de enkels gebeten. Van schrik de hond een schop voor z'n kop gegeven, toen liet ie los en kwam de eigenaar er al snel aan gerend. Ook dit voorval leidde er toe dat de buren al heel snel ex-buren werden :+

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:33

Ik ben ooit gebeten door een of andere terrier. Was bij een vriendinnetje spelen en hun hadden het hondje van de buren logeren terwel de buren op vakantie waren. Ben nooit bang geworden van honden. Nu werk ik met ze

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:35

Eens door ons eigen Boerenfoxje in mijn gezicht gegrepen. Eigen schuld, hond is door ouderdom later ingeslapen (was een angstbijter)
En ook wel eens door onze grote reu die waarschijnlijk ook onder risico hond valt. (Tevurense Herder, Mechelse Herder, Dogo Argentino en Husky mix)
Ook eigen schuld. Meestal als ik per ongeluk op zijn poot of oor stond (hij kan altijd enorm in de weg gaan liggen) Meneer is inmiddels drie.
Maar het spijt hem ook altijd. Dan blijft hij bij je en gaat je beschermen. De lieverd.
Ook bijt hij wel eens met spelen maar dat is dan even "kauwen" en dan likken :D
Ik ben ook niet bang voor hem, hij is gewoon een grote schat met goede en luie bedoelingen.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:39

Ben ooit eens 1x gebeten door toen die tijd onze hond. Ik was denk ik 7 jaar. Het was een schotse collie, ik wou naar bed toe gaan en hij lag op de bank. Ik gaf hem een knuffel en een kus en waarschijnlijk schrok hij van een bepaalde beweging die ik had gemaakt en toen had ik mijn neus en wang kapot. Hij kwam daarna wel meteen weer naar mij toe om een kusje terug te geven. Het was dus niet kwaad bedoeld van hem en ben er ook niet bang van geworden. Wel altijd bij hem wat rustiger gedaan als ik hem een knuffel gaf :D

Palmera

Re: Ben jij wel eens door een hond gebeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:49

Eén keer, ik was toen nog ongeveer 8 jaar, ben ik door een Duitse herder van achter besprongen en in mijn hoofd gebeten. Een buurman trok die hond gelukkig heel kordaat weg. Ergens onder mijn haar moet een littekentje zitten.
Ik hou nog steeds niet van duitse herders of soortgelijken, ondanks dat ik een enorme honden liefhebber ben.

Verder twee keer door mijn eigen hond. Een keer met spelen, was een schrammetje en ook zeker gedeeltelijk mijn eigen schuld. Hij is er zelf ook van geschrokken, het is nooit meer gebeurt.

En nog een keer toen hij in gevecht was. Ik trek de beide honden uit elkaar en ik had een jaap op mijn hand. Om eerlijk te zijn ben ik trouwens niet 100% zeker dat mijn eigen hond dit gedaan heeft.

Gelukkig nergens iets noemenswaardigs aan overgehouden. Uiteraard heb ik er wel van geleerd. :)

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:50

Ik lees hier veel 'het was mijn eigen schuld' ..ben ik nou de enige die het bizar vind dat een hond direct bijt als je per ongeluk op een poot staat of je op een manier beweegt die de hond niet aanstaat? gekkenhuis.. vooral als het nog je eigen hond is ook.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:53

Wat ik juist apart vond om te lezen dat er veel wordt gezegd dat een hond uit het niets beet.

Een hond laat echt altijd signalen zie echt altijd.
Als je die niet kan herkennen ja dan lijkt het idd uit het niets dat hij beet.
Ookal kunnen sommige signale miniscuul zijn ze worden altijd gegeven.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:53

plutolover schreef:
ik geloof niet dat honden 'zonder'waarschuwing bijten. Vaak geven ze al signalen af die wij niet zien, of opmerken. of hebben ze die al afgegeven omdat ze ons al horen aan komen, en wij dat niet gezien hebben omdat we druk zijn met praten met de baasjes.

Ik merk ze ook niet altijd op,

maar bijv tongelen met de tong kan al een 'waarschuwing zijn' of oren na achter en hoofd weg draaien. Maar 1 of ander manier zien wij mensen dat niet altijd, of heb je een hond die wat minder geduld heeft en eerder 'hapt'

Nou dit dus _O_

Ik zou het net zeggen, maar je haalt me de woorden uit de hond. Bijna iedereen lijkt te roepen dat de hond ineens uit viel. Dan vraag ik mij af, welke (subtiele) hints van de hond heb je niet gezien/niet begrepen?

Ik ben zelf ook eens gebeten door een hond in mijn gezicht. Een yorkie van mijn tante. Beestje zat op de stoel, ik was nog klein en kroop rond. Ik botste bijna tegen de stoel aan en keek omhoog, waardoor ik op ooghoogte met de kleine keffer zat := Whoeps, hap in mijn neus. Niks aan over gehouden, behalve een haat-liefde verhouding met een verwende yokshire terrier :=

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:54

Koia schreef:
Ik lees hier veel 'het was mijn eigen schuld' ..ben ik nou de enige die het bizar vind dat een hond direct bijt als je per ongeluk op een poot staat of je op een manier beweegt die de hond niet aanstaat? gekkenhuis.. vooral als het nog je eigen hond is ook.

Als je op de poot staat? Mag een hond van mij gerust een reactie op geven en ja bijten dus ook. Maar dan is onze dan wel weer zo braaf om je de rest van de dag te staan te beschermen.

Bij de eerste was het ook echt mijn eigen schuld, ik kroop over de grond (is naar niveau verlagen) en wilde een botje afpakken. Nee daar gaan we hem echt niet voor afmaken.

Palmera

Koia schreef:

Als een hond lekker ligt te slapen en ineens stampt er iemand op zijn poot/staart schrikt de hond zich de rambam en verdedigt hij, geheel volgens zijn instinct, direct zichzelf.

Ander voorbeeld: als jij lekker diep ligt te slapen en ik duik bovenop je om je de kieteldood te geven bestaat er ook een reeële lans dat jij mij, nog half slapend, een stomp op mijn neus geeft.

AfricanLady

Koia schreef:

Voor jou is het perongeluk op zijn poot staan maar zo denk een hond niet.
Het is een schrikreactie een hond denkt echt niet o je staat op mijn poot dus ik zal je even pakken.

MarlindeRooz

Ja 1x echt hard, door zo'n poedersuiker chi-rat puppy. DIe zat mijn baby konijnen in de ren (10 stuks) op te jagen en ik wilde hem pakken. O:)

Had hem in een hoek gedreven en wilde hem pakken, als je niet reageert op correctie dat je niet mag jagen dan pak ik je wel op. :+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:57

Nou...die keer met die Dobermann Pincher was echt wel uit het niets. Ik fietste op de openbare weg, beest komt aanrennen en doet hap in mijn been. In het openbaar hoef ik niet andermans hond te kunnen lezen, daar heb je baasjes voor die dan aan zo'n hond vast horen te zitten. Heb toen nog gekeken naar loslopende baasjes om uit te kafferen maar kon niks vinden. Als ik geen dikke sokken en jeans aan had gehad was 't door geweest. Had twee prachtige blauwe stippen op mijn been staan.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:59

Pluizebolpum schreef:
Nou...die keer met die Dobermann Pincher was echt wel uit het niets. Ik fietste op de openbare weg, beest komt aanrennen en doet hap in mijn been. In het openbaar hoef ik niet andermans hond te kunnen lezen, daar heb je baasjes voor die dan aan zo'n hond vast horen te zitten. Heb toen nog gekeken naar loslopende baasjes om uit te kafferen maar kon niks vinden. Als ik geen dikke sokken en jeans aan had gehad was 't door geweest. Had twee prachtige blauwe stippen op mijn been staan.

Weet je zijn verleden dan ?
En het is reuze handig om honden gedrag te kunnen lezen.
Ik heb zelf momenteel geen hond maar ik ga er wel veel mee om met verschillende rassen.
En als ik ze dan kan lezen en ook vreemde honden hebben mij al een hoop geholpen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:59

Ja, door mijn eigen hond(en) een Ridgeback en een JackRussel. Bij 2 gelegenheden door onderlinge misverstanden over wie nu de hoogste in rang was. Bij het uit elkaar halen per vergissing in mijn arm gebeten en de JR in mijn vinger. (Dat laatste deed t meeste zeer :D :D, want hij beet dwars door mijn nagel heen). De Ridgeback liet meteen los toen hij het door had maar JR's he.... Die krijgen gewoon een rood waas voor de ogen. Gelukje dat ze niet groter zijn. De ridgeback heeft dat niet.
Het hierarchieprobleem heeft zich opgelost (de JR heeft inmiddels zn plaats geleerd), maar was wel even een dingetje.

love_nelzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:05

Ja helaas wel. Ik ben zelf een keer in mijn arm gebeten door een duitse herder, maar daar heb ik bijna geen last van gehad. Mijn neef is krantenjongen en hij kwam dus een krant in de brievenbus doen, de hond die daar woont heeft hem een keer behoorlijk diep in zijn been gebeten (hechting, ziekenhuis alles). Deze hond zit normaal om die reden ook in een kennel maar die hadden ze blijkbaar niet goed dicht gedaan, eigenaren hebben een waarschuwing gehad van de politie.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:14

Yup, op stal door de oude halfblinde hond van een stalgenootje. Stond met iemand te praten met een broodje in mijn hand, hoj kwam achterlangs (niet gezien) en dacht alleen t broodje te pakken maar mijn duim zat erbij en toen wilde hij niet loslaten omdat hij dacht dat we zn broodje af wilde pakken en beet steeds harder auuuw hihi

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:15

AfricanLady schreef:
Weet je zijn verleden dan ?
En het is reuze handig om honden gedrag te kunnen lezen.
Ik heb zelf momenteel geen hond maar ik ga er wel veel mee om met verschillende rassen.
En als ik ze dan kan lezen en ook vreemde honden hebben mij al een hoop geholpen.

Nee, kende heel die hond niet. Nooit gezien. En bovendien. Waarom zou ik hondengedrag moeten leren als ik daar geen behoefte aan zou hebben? Daar heb je baasjes voor. Dergelijke honden horen gewoon niet alleen los buiten op de openbare weg. Net zoals mijn buren geen paardenkennis hoeven te hebben. Ik hoor mijn paard gewoon onder controle te hebben als ik het dier buiten los laat. Hond precies zo, vind ik.

Overigens heb ik bij de rest van de honden die ik ken geen problemen. Eerder "dat doet ie anders nooit" als er weer eens eentje bizar enthousiast is en gek genoeg klikt het juist altijd erg goed met de wat moeilijkere rassen. Behalve dan met die Dobermann.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:22

Ik ben tijdens het werk in een dierenpension 2 x gebeten. De eigenaren en personeel (waaronder ik) waren erg goed met de zogenoemde 'lieverdjes', en hadden ook de faciliteiten om deze in rustige omgeving op te vangen tijdens bijv. vakanties van baasjes.

De eerste keer ben ik in mijn rug gebeten door een Boerboel reu van 90 kilo. Dit was een kampioensreu waar mee gefokt werd. -O- Een jaar eerder had deze hond zijn eigen baas in het gezicht gebeten tijdens het spelen. Dus bij ons was bekend om op je hoede te zijn. Ik struikelde helaas waardoor ik plat op mijn muil lag. De hond vond dit blijkbaar aanleiding om in mijn rug te bijten. Gelukkig vond hij dat het daarna klaar was en liep weg. Ik had een grote hoektand dwars door de huid en heb een bijna volledig blauwe rug gehad. Ik prijs mezelf gelukkig dat het niet erger afgelopen was. Wat een pokkebeest! Een paar jaar later is de hond van ouderdom overleden.

De tweede keer was een bullmastiff teefje. Was in het weekend gebracht bij de eigenaren van het pension, en dat was allemaal prima. Dus ik kom op maandagochtend haar kennel open doen en ze grijpt me zonder enige aanleiding gelijk in mij knie. Ik was daar zo van overdonderd dat ik even niks kon, en greep ze me vervolgens in mijn kuit en daarna in mijn enkel. Op het moment dat ik weer 'bij zinnen kwam' had ze mijn voet vast en liet in eerste instantie niet meer los. Toen werd ik zo kwaad dat ik alle scheldwoorden die in me opkwamen op haar losgelaten heb. Als reactie daarop wou ze me in mijn andere enkel grijpen, maar was ik haar te snel af en kon haar met beide handen in het nekvel grijpen. Ik kon haar halverwege de kenneldeur duwen en heb haar vervolgens een rotschop onder der hol gegeven. Ze kon de uitlaatronde op haar buik schrijven :evaw:
Gevolg was wel dat ik 3 dagen niet kon werken omdat ik niet meer kon lopen vanwege mijn enkel. Het baasje van de hond kwam later met een zeepje van stichting tegen zinloos geweld aanzetten. Zo'n lieveheersbeestje. Die heb ik in de prullenbak gegooid. :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:37

Ik ben ong 5x gebeten maar behalve wat blauwe plekken en een gekrenkt ego heb ik er niets aan overgehouden.

De eerste keer was ik ong 5, m'n moeder was even boven om de was in de wasmachine te doen ofzo en ik was beneden en wilde onze pitbull van de draaistoel (waar ze niet op mocht) afsturen wat zij niet pikte. :+
Ze heeft haar kaken om mijn 'snuit' geklemd en weer losgelaten en ik brulde de boel bij elkaar van de schrik en had 4 blauwe puntjes in m'n hoofd (2 in m'n voorhoofd, 2 onder m'n kin).
Ze heeft daarna nooit weer gebeten en is 16 jaar geworden.

Rond m'n 7e gingen we op visite bij een verre nicht die een teckeltje had, ik buk voorover al kirrend 'wat een leuk hondje! <3' en teckel sprong omhoog en beet in m'n keel.
Daarna ben ik ong 15 jaar bang geweest voor teckels. :+

Verder dat ik een erf op kwam ofzo dat de hond me in m'n been/enkel hapte of als ik een hond wou aaien waarvan iedereen al zei dat die beet maar ik als jong pubertje wou bewijzen dat ik het heus wel kon. :+

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:53

Ik ben 2 jaar geleden gebeten door een Duitse Herder. De aanleiding was een balletje...5 keer gebeten in handen en onderarmen. Gelukkig hield ik het hoofd koel en trok mijn armen niet weg, waardoor het is gebleven bij 'perforatiegaten' en geen rijtwonden. Dit bleek het derde incident, de hond bleek de eigen baas en de dierenartsassistente al eerder te hebben gebeten. De eigenaren hebben na mijn aangifte en bezoek van de hondenbrigade die het dier is komen schouwen, de reu in laten slapen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:12

AfricanLady schreef:
Wat ik juist apart vond om te lezen dat er veel wordt gezegd dat een hond uit het niets beet.

Een hond laat echt altijd signalen zie echt altijd.
Als je die niet kan herkennen ja dan lijkt het idd uit het niets dat hij beet.
Ookal kunnen sommige signale miniscuul zijn ze worden altijd gegeven.

Hoe verklaar je mijn geval dan? Ik was niet eens in de buurt van de hond. Die kwam van buiten de bak in gestormd met maar 1 doel, en dat was ik...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:15

Als kind in een speeltuin. Uit het niets kwam er een herder aan en die heeft mij van de schommel getrokken . Baasjes hebben zich snel uit de voeten gemaakt en ik had een flinke scheut in mijn jas. Ben niet per definitie bang geworden, maar heb wel een hekel aan honden en wil ze liever niet in mijn buurt.