Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
plutolover schreef:ik geloof niet dat honden 'zonder'waarschuwing bijten. Vaak geven ze al signalen af die wij niet zien, of opmerken. of hebben ze die al afgegeven omdat ze ons al horen aan komen, en wij dat niet gezien hebben omdat we druk zijn met praten met de baasjes.
Ik merk ze ook niet altijd op,
maar bijv tongelen met de tong kan al een 'waarschuwing zijn' of oren na achter en hoofd weg draaien. Maar 1 of ander manier zien wij mensen dat niet altijd, of heb je een hond die wat minder geduld heeft en eerder 'hapt'
Koia schreef:Ik lees hier veel 'het was mijn eigen schuld' ..ben ik nou de enige die het bizar vind dat een hond direct bijt als je per ongeluk op een poot staat of je op een manier beweegt die de hond niet aanstaat? gekkenhuis.. vooral als het nog je eigen hond is ook.
Koia schreef:Ik lees hier veel 'het was mijn eigen schuld' ..ben ik nou de enige die het bizar vind dat een hond direct bijt als je per ongeluk op een poot staat of je op een manier beweegt die de hond niet aanstaat? gekkenhuis.. vooral als het nog je eigen hond is ook.
Pluizebolpum schreef:Nou...die keer met die Dobermann Pincher was echt wel uit het niets. Ik fietste op de openbare weg, beest komt aanrennen en doet hap in mijn been. In het openbaar hoef ik niet andermans hond te kunnen lezen, daar heb je baasjes voor die dan aan zo'n hond vast horen te zitten. Heb toen nog gekeken naar loslopende baasjes om uit te kafferen maar kon niks vinden. Als ik geen dikke sokken en jeans aan had gehad was 't door geweest. Had twee prachtige blauwe stippen op mijn been staan.
AfricanLady schreef:Weet je zijn verleden dan ?
En het is reuze handig om honden gedrag te kunnen lezen.
Ik heb zelf momenteel geen hond maar ik ga er wel veel mee om met verschillende rassen.
En als ik ze dan kan lezen en ook vreemde honden hebben mij al een hoop geholpen.
AfricanLady schreef:Wat ik juist apart vond om te lezen dat er veel wordt gezegd dat een hond uit het niets beet.
Een hond laat echt altijd signalen zie echt altijd.
Als je die niet kan herkennen ja dan lijkt het idd uit het niets dat hij beet.
Ookal kunnen sommige signale miniscuul zijn ze worden altijd gegeven.