Rottweiler vervoeren in sedan auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 06:37

Urona447 schreef:
En waarom geen hondenkar? Lijkt me in jouw geval het beste. Geen schade aan de auto en je hond zit veilig en heeft de ruimte.

Nee dat vind ik wel zo zielig :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:07

Waarom?

Er zijn minder opties als je de auto niet wilt verbouwen en je wel een veilige plek wilt voor de hond. De 1e tijd zal je pup sowieso in een kleine bench passen (vari kennel). Ik heb in dit topic al eerder gezegd dat wij een hele grote vari kennel op de achterbank van een Seat Mii hadden, enige is dat wij hem in de auto moesten opbouwen en even goed moesten passen met de stoelen. Zodra die stond was het goed, zonder hele verbouwing. Dat doen wij in het begin ook. Maar goed, ik vind een tuig ook absoluut geen fijn idee als er wat gebeurt. Maar ook niet ivm bewegingsvrijheid. En slopen :')

Je hebt een heel topic vol opties, maar de meeste vallen volgens jou af. ;) Dan moet je gewoon doen wat je wel wilt en volgens mij vind jij zelf een tuig de enige/beste optie.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 11:47

MyWishMax schreef:
Waarom?

Er zijn minder opties als je de auto niet wilt verbouwen en je wel een veilige plek wilt voor de hond. De 1e tijd zal je pup sowieso in een kleine bench passen (vari kennel). Ik heb in dit topic al eerder gezegd dat wij een hele grote vari kennel op de achterbank van een Seat Mii hadden, enige is dat wij hem in de auto moesten opbouwen en even goed moesten passen met de stoelen. Zodra die stond was het goed, zonder hele verbouwing. Dat doen wij in het begin ook. Maar goed, ik vind een tuig ook absoluut geen fijn idee als er wat gebeurt. Maar ook niet ivm bewegingsvrijheid. En slopen :')

Je hebt een heel topic vol opties, maar de meeste vallen volgens jou af. ;) Dan moet je gewoon doen wat je wel wilt en volgens mij vind jij zelf een tuig de enige/beste optie.

Dat gaat tegen mijn principes in sorry. Dat gestuiter achter een auto zonder raampjes.. Een kar is voor een koe of een paard. Niet een hond.

Die kennel vond ik ook een goed idee. Alleen zonde geld voor een half jaar. En na dat half jaar, wat dan?

Als je een ongeluk krijgt vliegt je hond sowieso door de auto, een gordel lijkt mij dan het veiligst.

Topic vol goede ideeën. Ben ik zeker mee eens. Alleen zoveel goede ideeën dat ik het even niet meer weet

Urona447

Re: Rottweiler vervoeren in sedan auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:52

Maar om hoeveel km per dag gaat het dan als ik vragen mag? Ik neem aan dat als je ver reist je de bmw mee neemt ?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:57

Zo'n kar, als je een goede hebt, stuitert dus niet, ze hebben meer ruimte dan in de auto over het algemeen, het is koeler (of minder koud in de winter). Ik snap dat je liever geen kar hebt, dat wilde ik ook nooit, tot ik ze zelf gezien en gebruikt heb. Ik vind de goede alleen veel te duur. :')

Krijg je nog steeds een teefje? Want dan vraag ik me af of een grote vari kennel niet gewoon voor altijd een oplossing is. Mijn DH is net zo groot of groter als de meeste rottweiler teefjes die ik ken en die past nog steeds in die vari kennel. Daarnaast staan ze regelmatig op MP. Ik heb de mijne voor een paar 10tjes gekocht voor het 1e half jaar, nu is hij 4 en zouden we hem nog steeds kunnen gebruiken als we geen kooien hadden laten inbouwen. En als het niet meer past, kan je ze makkelijk verkopen, want er is wel vaak vraag naar.

Juist in een goede bench (dus auto kooi of vari kennel, absoluut geen draadbench) vliegt een hond niet door de auto heen. Dan kunnen ze maar een klein stukje bewegen/heen en weer vliegen. Bij een tuig krijgen ze een klap op bepaalde punten, veel van die tuigen gebruik je met een speciale gordel, die dus niet zoals die van de auto zelf op slot schiet. Ze vliegen dus sowieso tot die gordellengte op is.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:03

Een gordel heb ik er snel uitgegooid!
Dat kreng kreeg ik niet meer los, laat staan tijdens een noodsituatie hij zat echt ramvast!!
(iets met lompe kont met pootjes erop gaan zitten)
Heb ze dus gewoon los in de auto, op zo'n kleed die je aan de hoofdsteunen vastmaakt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 12:10

Urona halfuur per dag. BMW is trouwens verkocht. Hebben nu een grote Volvo v50 gekocht.

Ja klopt. Een teefje. Hoe heb jij die kennel vast staan dan? Met sjorbanden?
Dan zal ik eens kijken naar zo'n grote. Ben alleen bang dat ik dan direct 100 euro of veel meer kwijt ben

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 12:10

MissYvette4u schreef:
Dat kreng kreeg ik niet meer los, laat staan tijdens een noodsituatie hij zat echt ramvast!!
Heb ze dus gewoon los in de auto, op zo'n kleed die je aan de hoofdsteunen vastmaakt.

Heb je een foto van je kleed?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:15

nou vervoer ik al een jaartje of 25 honden en allemaal gewoon los op de achterbak/achterbak..

aan alles zitten nadelen,ijzeren kooien waar honden door gepureerd worden als je een ongeluk krijgt,gordels die niet veilig blijken te zijn,karretjes welke aangereden kunnen worden..

tja,het leven zelf is nu eenmaal een risico,laat het gewoon los,en doe de hond op de achterbank,evt wel met rek naar de voorstoelen :)

overigens wel een moppie hoor :+:

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:18

Waarom kan ze niet in de koffer? Ik heb 2 border collies en die kunnen in mijn mini Toyota yaris koffer.
Anders inderdaad een gordel aan een goed tuig

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:19

Kabayo schreef:
Urona halfuur per dag. BMW is trouwens verkocht. Hebben nu een grote Volvo v50 gekocht.

Dan zal ik eens kijken naar zo'n grote. Ben alleen bang dat ik dan direct 100 euro of veel meer kwijt ben

Ehm, wil je dat serieus weten? O:) Wij hadden hem overdwars op de achterbank, dus gebruikten een achterdeur om bij de hond te komen. Als onze voorstoelen zo stonden dat wij normaal zaten, dan stond hij klem. Later hebben we hem gebruikt in twee andere auto's en daar tijdelijk inderdaad met sjorbanden vast gezet bij de ene, bij de ander één achterbank plat.

Zoek op marktplaats maar eens naar vari kennel. Ik vind 100 euro voor veilige oplossing niet zo erg veel, maar ze staan er ook wel eens goedkoper op en vaak kan je ze voor dezelfde prijs weer verkopen ook. Mocht dat ooit nodig zijn.

Kimmie; Ik vind het nogal gevaarlijk dat een hond door de hele auto heen kan vliegen bij een ongeluk. Zowel voor de hond als voor de persoon in de auto. Daarom noem ik ook een goede autokooi, absoluut geen draadbench. Een autorek wil TS niet volgens één van de vorige berichten.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:23

Hier een golden retriever die gewoon in de achterbak gaat van mijn Peugeot 206. Hoedenplank eruit. In het begin was ze af en toe wat bang en sprong ze over de leuning van de achterbank heen. Lag ze op de achterbank, gewoon los, ook prima. Dat doet ze nu niet meer. Mijn vriend heeft tijdelijk een nieuwe auto en dat is ook een sedan, daar kan ze niet in zitten in de achterbak, maar wel in liggen. Vind het wel belangrijk dat er contact is, dus het moet geen achterbak zijn die helemaal gesloten is van de auto verder. Anders mocht ze daar ook op de achterbank. En gewoon los, het blijft een hond en er zijn nu eenmaal risico's.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:26

Ik heb zelf een ruffwear tuig, dus die gebruik ik ook in de auto. Nu ik nog maar één hondje heb ligt ze bij de voeten van de bijrijdersstoel, zowel naar voren als naar achteren loopt ze dan klem als we een aanrijding hebben. Maar toen ik nog een tweede had lag die vast met een karabijnhaak aan de gordel op de achterbank. De haak doe ik aan het handvat.

Ik heb dus dit tuig:
http://www.ruffwear.com/30102-web-master-harness

Maar als je het alleen voor het autorijden gebruikt is deze beter:
http://www.ruffwear.com/Load-Up-Harness ... egory=1131

die is nog veel sterker en druk-verdelender. Daar hoef je echt niet bang bij te zijn dat het mis gaat bij een ongeluk. De meeste autotuigen die je in de winkel ziet zijn als gewone tuigen al twijfelachtig.

Afbeelding
Ik had hier nog geen karabijnhaak, maar daar is een karabijnhaak voor 350kg bij gekomen. Die zit standaard aan de gordel en klik ik dan vast waar nu de gordel door zit.

https://karabijnhaken.nl/karabijnhaak-1 ... inkt-prod/
De karabijnhaak die ik gebruik.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:37

MyWishMax schreef:
Kabayo schreef:

Ehm, wil je dat serieus weten? O:) Wij hadden hem overdwars op de achterbank, dus gebruikten een achterdeur om bij de hond te komen. Als onze voorstoelen zo stonden dat wij normaal zaten, dan stond hij klem. Later hebben we hem gebruikt in twee andere auto's en daar tijdelijk inderdaad met sjorbanden vast gezet bij de ene, bij de ander één achterbank plat.

Zoek op marktplaats maar eens naar vari kennel. Ik vind 100 euro voor veilige oplossing niet zo erg veel, maar ze staan er ook wel eens goedkoper op en vaak kan je ze voor dezelfde prijs weer verkopen ook. Mocht dat ooit nodig zijn.

Kimmie; Ik vind het nogal gevaarlijk dat een hond door de hele auto heen kan vliegen bij een ongeluk. Zowel voor de hond als voor de persoon in de auto. Daarom noem ik ook een goede autokooi, absoluut geen draadbench. Een autorek wil TS niet volgens één van de vorige berichten.

Precies dit. Wij hebben de kennel voor de honden ook tegen de voorstoelen aan(hebben wel een tussenschot ivm grijs kenteken). Wij rijden een 307. En ben laatst getuige geweest van een ongeluk, en heb gezien hoe ver de kofferbak daarvan naar binnen kwam. Moet er niet aan denken dat de honden dan los in de kofferbak gezeten hadden, of nog erger, het een auto geweest was die een kleinere kofferbak gehad had.
Ja we verliezen veel ruimte, zonder kennel kunnen we 2 wasmachines in de laadruimte zetten, nu nog maar eentje. Ja soms is het lastig dat we niet alles kunnen vervoeren, want daar koop je toch een grotere auto voor, maar ja dan gaat er gewoon een aanhanger achter. We hebben zelfs een behoorlijk gat in het dak gemaakt en verdere verbouwing staat in de planning. Puur voor de honden.
Sterker nog, ze gaan absoluut NIET in een auto waar ze niet in een kennel kunnen. (uitzonderingen van ''nood'situaties)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 12:51

Mijn auto. Heb er eerlijk gezegd niet aan gedacht om haar in de kofferbak te doen. Is zeker een optie als ze van de kabels afblijft. Hoodaplank kan er uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ah vandaar mwm.
Autorek wil ik wel zolang het stevig is en zolang ik niet hoef te boren. Denk wel dat het moeilijk is om een passende te vinden voor een auto van 30 jaar oud.

Overigens is dit een zeer sterke auto. Een tank. Niet snel een deuk

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:52

inderdaad. in die koffer kan makkelijk ene rottie liggen :D een rek erin en klaar.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:23

daar waar je hoedenplank zit kan ze makkelijk liggen ,maar dit is niet de sedan maar hatchback,die had ik dus ook ,alleen ik had de achterbank eruit laten halen voor die 3 honden.

sedan heb ik ook ooit gehad die heeft echt een kofferbak:
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 15:32

Hehe ik weet het kimmie. Maar zet er toch sedan neer want hij lijkt niet erg op een hatchback (suikerklontje)

Dan doe ik pukkie gewoon in de kofferbak :D even zien hoe ik dat doe met de sub.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:55

Zo vroeg met de vraag te stellen en nog altijd geen vaste oplossing... ? :D

Nahjah ik ben benieuwd wat je gaat doen als veilige oplossing.

Betreft dat donker en gestuiter van een hondenaanhanger dan heb je het over de simpele van betonplex ja.

Mijn WT metall aanhanger stuitert niet, goed verlucht, heeft ventilator en verlichting in de boxen en plaats zat. En dankzij de geïsoleerde platen koel in de zomer en warm in de winter.

Mijn honden zijn onrustiger als ze los in de kofferbak moeten dan in de aanhanger en dat kan ik weten want ik heb camerabewaking in beide boxen van de aanhanger.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 18:21

_Alarm_wlkp schreef:
Zo vroeg met de vraag te stellen en nog altijd geen vaste oplossing... ? :D

Nahjah ik ben benieuwd wat je gaat doen als veilige oplossing.

Betreft dat donker en gestuiter van een hondenaanhanger dan heb je het over de simpele van betonplex ja.

Mijn WT metall aanhanger stuitert niet, goed verlucht, heeft ventilator en verlichting in de boxen en plaats zat. En dankzij de geïsoleerde platen koel in de zomer en warm in de winter.

Mijn honden zijn onrustiger als ze los in de kofferbak moeten dan in de aanhanger en dat kan ik weten want ik heb camerabewaking in beide boxen van de aanhanger.

Ben blij dat er ook betere wagens zijn
Mijn oude buurvrouw had zo'n ouderwets stuiterhok en had er wel 5 herders in. Blaften en piepten alles bij elkaar. Ik vond dat zo zielig om aan te kijken of horen.

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:33

Mijn voorkeur is een bench, maar in jouw geval in een sedan is dat wat onhandiger. In het begin miss wel, maar een rottie heeft als snel een grote bench nodig.
Ik zou in jouw geval er voor kiezen om haar op de achterbank te hebben met een tuigje om (normaal ben ik anti-tuigje, maar hiervoor niet).
Er zijn verbindingstukjes die aan de ene kant een musketon hebben en aan de andere kant een stuk die je in de gordel kan steken.
Op deze manier kan ze toch iets bewegen/draaien, maar zit ze wel vast mocht er iets gebeuren.
Mocht er iets gebeuren komt de druk niet enkel op de hals, maar meer verspreid over het lijf.
Als je wilt, kan ik best even een foto maken van dat verbindingsstukje dat we hebben.

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:41

Pasha_2011 schreef:
Mijn voorkeur is een bench, maar in jouw geval in een sedan is dat wat onhandiger. In het begin miss wel, maar een rottie heeft als snel een grote bench nodig.
Ik zou in jouw geval er voor kiezen om haar op de achterbank te hebben met een tuigje om (normaal ben ik anti-tuigje, maar hiervoor niet).
Er zijn verbindingstukjes die aan de ene kant een musketon hebben en aan de andere kant een stuk die je in de gordel kan steken.
Op deze manier kan ze toch iets bewegen/draaien, maar zit ze wel vast mocht er iets gebeuren.
Mocht er iets gebeuren komt de druk niet enkel op de hals, maar meer verspreid over het lijf.
Als je wilt, kan ik best even een foto maken van dat verbindingsstukje dat we hebben.

Ik heb ongeveer zoiets:
https://www.bol.com/nl/p/autogordel-voo ... 0074714808

Normaal zit ze in deel van de kofferbak, maar als die vol is zit ze hiermee op de achterbank.
met dit onderstaande tuigje in het blauw dat de drukpunten goed verdeeld. Ik zou wegblijven van de K9 tuigen.
Ruffwear is prima, al vindt mijn hond dat bijvoorbeeld vreselijk omdat 't ook meer naar achteren zit.

https://rundog.nl/materiaal/8-zero-dc-f ... arnas.html
Ideaal voor Rottweilers, Beaurcerons en bijv. mijn Siberische Husky.
Vele tuigen zijn qua verhoudingen niet passend.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:47

Ik heb deze een poosje gebruikt voor mijn hond, nu zit hij gewoon los op de achterbank ( kleine auto dus past niet in de kofferbak)

Afbeelding

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:05

Mossel schreef:
Ik heb deze een poosje gebruikt voor mijn hond, nu zit hij gewoon los op de achterbank ( kleine auto dus past niet in de kofferbak)

[ [url=m/U6FQuY.gif]Afbeelding[/url] ]

Deze van Karlie hadden we voor onze hond in het begin ook. Echter zijn deze vooral geschikt voor honden met een kort ruggetje.
De banden van de oksel zaten te ver naar voren. Dus niet prettig.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 08:34

Kabayo schreef:
MissYvette4u schreef:

Heb je een foto van je kleed?

Zo eentje is het maar dan met een rits tussen de voorstoelen zodat je 1 kant vd deken los kan doen om te zitten: https://goo.gl/images/W6YvOC
Ik zou zo eentje graag willen maar kan die hier nergens vinden: https://goo.gl/images/ACjQSY
Beschermt je auto net iets meer tegen nagels en vuil.