Urona447 schreef:En waarom geen hondenkar? Lijkt me in jouw geval het beste. Geen schade aan de auto en je hond zit veilig en heeft de ruimte.
Nee dat vind ik wel zo zielig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MyWishMax schreef:Waarom?
Er zijn minder opties als je de auto niet wilt verbouwen en je wel een veilige plek wilt voor de hond. De 1e tijd zal je pup sowieso in een kleine bench passen (vari kennel). Ik heb in dit topic al eerder gezegd dat wij een hele grote vari kennel op de achterbank van een Seat Mii hadden, enige is dat wij hem in de auto moesten opbouwen en even goed moesten passen met de stoelen. Zodra die stond was het goed, zonder hele verbouwing. Dat doen wij in het begin ook. Maar goed, ik vind een tuig ook absoluut geen fijn idee als er wat gebeurt. Maar ook niet ivm bewegingsvrijheid. En slopen
Je hebt een heel topic vol opties, maar de meeste vallen volgens jou af.Dan moet je gewoon doen wat je wel wilt en volgens mij vind jij zelf een tuig de enige/beste optie.
MissYvette4u schreef:Een gordel heb ik er snel uitgegooid!
Dat kreng kreeg ik niet meer los, laat staan tijdens een noodsituatie hij zat echt ramvast!!
(iets met lompe kont met pootjes erop gaan zitten)
Heb ze dus gewoon los in de auto, op zo'n kleed die je aan de hoofdsteunen vastmaakt.
Kabayo schreef:Urona halfuur per dag. BMW is trouwens verkocht. Hebben nu een grote Volvo v50 gekocht.
Ja klopt. Een teefje. Hoe heb jij die kennel vast staan dan? Met sjorbanden?
Dan zal ik eens kijken naar zo'n grote. Ben alleen bang dat ik dan direct 100 euro of veel meer kwijt ben
MyWishMax schreef:Kabayo schreef:Urona halfuur per dag. BMW is trouwens verkocht. Hebben nu een grote Volvo v50 gekocht.
Ja klopt. Een teefje. Hoe heb jij die kennel vast staan dan? Met sjorbanden?
Dan zal ik eens kijken naar zo'n grote. Ben alleen bang dat ik dan direct 100 euro of veel meer kwijt ben
Ehm, wil je dat serieus weten?Wij hadden hem overdwars op de achterbank, dus gebruikten een achterdeur om bij de hond te komen. Als onze voorstoelen zo stonden dat wij normaal zaten, dan stond hij klem. Later hebben we hem gebruikt in twee andere auto's en daar tijdelijk inderdaad met sjorbanden vast gezet bij de ene, bij de ander één achterbank plat.
Zoek op marktplaats maar eens naar vari kennel. Ik vind 100 euro voor veilige oplossing niet zo erg veel, maar ze staan er ook wel eens goedkoper op en vaak kan je ze voor dezelfde prijs weer verkopen ook. Mocht dat ooit nodig zijn.
Kimmie; Ik vind het nogal gevaarlijk dat een hond door de hele auto heen kan vliegen bij een ongeluk. Zowel voor de hond als voor de persoon in de auto. Daarom noem ik ook een goede autokooi, absoluut geen draadbench. Een autorek wil TS niet volgens één van de vorige berichten.
_Alarm_wlkp schreef:Zo vroeg met de vraag te stellen en nog altijd geen vaste oplossing... ?
Nahjah ik ben benieuwd wat je gaat doen als veilige oplossing.
Betreft dat donker en gestuiter van een hondenaanhanger dan heb je het over de simpele van betonplex ja.
Mijn WT metall aanhanger stuitert niet, goed verlucht, heeft ventilator en verlichting in de boxen en plaats zat. En dankzij de geïsoleerde platen koel in de zomer en warm in de winter.
Mijn honden zijn onrustiger als ze los in de kofferbak moeten dan in de aanhanger en dat kan ik weten want ik heb camerabewaking in beide boxen van de aanhanger.
Pasha_2011 schreef:Mijn voorkeur is een bench, maar in jouw geval in een sedan is dat wat onhandiger. In het begin miss wel, maar een rottie heeft als snel een grote bench nodig.
Ik zou in jouw geval er voor kiezen om haar op de achterbank te hebben met een tuigje om (normaal ben ik anti-tuigje, maar hiervoor niet).
Er zijn verbindingstukjes die aan de ene kant een musketon hebben en aan de andere kant een stuk die je in de gordel kan steken.
Op deze manier kan ze toch iets bewegen/draaien, maar zit ze wel vast mocht er iets gebeuren.
Mocht er iets gebeuren komt de druk niet enkel op de hals, maar meer verspreid over het lijf.
Als je wilt, kan ik best even een foto maken van dat verbindingsstukje dat we hebben.
Mossel schreef:Ik heb deze een poosje gebruikt voor mijn hond, nu zit hij gewoon los op de achterbank ( kleine auto dus past niet in de kofferbak)
[ [url=m/U6FQuY.gif]Afbeelding[/url] ]
Kabayo schreef:MissYvette4u schreef:Een gordel heb ik er snel uitgegooid!
Dat kreng kreeg ik niet meer los, laat staan tijdens een noodsituatie hij zat echt ramvast!!
(iets met lompe kont met pootjes erop gaan zitten)
Heb ze dus gewoon los in de auto, op zo'n kleed die je aan de hoofdsteunen vastmaakt.
Heb je een foto van je kleed?