Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dierenfan schreef:Overigens bravecto staat 3 maanden voor maar werkt vele malen langer. Denk met 1 tablet op jaarbasis dat het uiteindelijk minder belastend is dan elke 3 a 4 weken (zwemmers) een pipet of dag in/uit een gifband. Banden gaan geleidelijker maar ik denk wel langere constante belasting vd organen.
dierenfan schreef:Waar staat dat pipetten niet diep het lijf in gaan? Het spul wordt toch via het bloed door het lijf vervoert? Ik lees dat vask dat het enkel onderhuids blijft maar gezien het volgens mij in de bloedbaan terecht komt lijkt mij het raar. Bloed heeft niet het besef een bepaalde stof enkel langs de huid mee te nemen toch?
Je weet nooit alles van te voren idd gelukkig niet soms. Ik ben erg voorzichtig qua mijn honden dus was geen makkelijk besluit maar ik moest iets..
dierenfan schreef:Na veel denken en net weer bespreken met mijn dierenarts gaan wij wederom voor bravecto. Vorig jaar alle 6 1x 1 tablet en dat was het voor de rest van het jaar qua bestrijding. Hier werkt het super goed met de elke dag in het bos lopende en veel zwemmende honden. Heb wel roedel van 6 die veel spelen. Banden om nek werkt niet. Pipetten en zwemmen dan blijven we bezig en vacht reageerd enorm op de pipetten. Andere tabletten dan bravecto kan maar werken toch wel minder dus gezien vorig jaar 6x nul problemen na bravecto dit jaar weer
cp112 schreef:dierenfan schreef:Na veel denken en net weer bespreken met mijn dierenarts gaan wij wederom voor bravecto. Vorig jaar alle 6 1x 1 tablet en dat was het voor de rest van het jaar qua bestrijding. Hier werkt het super goed met de elke dag in het bos lopende en veel zwemmende honden. Heb wel roedel van 6 die veel spelen. Banden om nek werkt niet. Pipetten en zwemmen dan blijven we bezig en vacht reageerd enorm op de pipetten. Andere tabletten dan bravecto kan maar werken toch wel minder dus gezien vorig jaar 6x nul problemen na bravecto dit jaar weer
Dat bravecto nog te verkrijgen is snap ik niks van....
Onze hond is er ook dood aan gegaan. Overigens wel na langdurig gebruik. Hij was 10.
cp112 schreef:De symptomen zeiden genoeg. Gelukkig had de dierenarts dat zelf snel geconcludeerd (wij hadden geen idee) en heeft vervolgens de bravecto uit zijn assortiment gehaald omdat hij vaker zulke verhalen van collega's ook had vernomen.
Wilawander schreef:Helemaal eens met Robert 45 dat is ook mijn ervaring. Hier word frontline gewoon gebruikt en werkt prima. Maar de vlodruk word hoger dus ook de verwachtingswaarde en men verwacht soms teveel van een product. Heb je vlooien dan werkt een pipet frontline niet voldoende. Wil je vlooien voorkomen werkt het prima.
Pipetten worden inderdaad in de huid opgenomen daarom verminderd de werking bij het zwemmen. De enige reacties daarop kunnen huidproblemen zijn.
cp112 schreef:De symptomen zeiden genoeg. Gelukkig had de dierenarts dat zelf snel geconcludeerd (wij hadden geen idee) en heeft vervolgens de bravecto uit zijn assortiment gehaald omdat hij vaker zulke verhalen van collega's ook had vernomen.
dierenfan schreef:Hoe verspreid een product zich door vet dan??
Frontline e.dm werken zeker wel mits je maar goed doseert. De spray ook je moet een dier zeiknat spuiten dan is het 24 uur later vlo vrij. Dat garandeer ik. Echter ze gaan zich wassen en krijgen het middel zo ook binnen net als tabletten. Kittens in de opvang die vol vlooien binnen kwamen behandelde ik zo. Dit omdat de frontline spray bijna als enigste veilig is voor zeer jong spul wat vol zit met voor hun dodelijke vlooien. In combinatie met injectie Biodyl en goede voeding waren ze vaak erg snel weer fit.
robert45 schreef:dierenfan schreef:Hoe verspreid een product zich door vet dan??
Frontline e.dm werken zeker wel mits je maar goed doseert. De spray ook je moet een dier zeiknat spuiten dan is het 24 uur later vlo vrij. Dat garandeer ik. Echter ze gaan zich wassen en krijgen het middel zo ook binnen net als tabletten. Kittens in de opvang die vol vlooien binnen kwamen behandelde ik zo. Dit omdat de frontline spray bijna als enigste veilig is voor zeer jong spul wat vol zit met voor hun dodelijke vlooien. In combinatie met injectie Biodyl en goede voeding waren ze vaak erg snel weer fit.
Frontline etc werkt als een olievlek op het water. Dat heeft te maken met de werkzame stoffen en hulpstoffen die in de pip zit. In principe zou een dier kleine hoeveelheden binnen kunnen krijgen van het middel, geen probleem want die concentraties zijn verwaarloosbaar.
Als een dier op bijvoorbeeld Frontline reactie geeft en je zou hem wassen met dreft ( sterke ontvetter) dan is hij het middel kwijt en zijn de problemen voorbij. Nou is dreft geen hondenshampoo natuurlijk maar het moet ook sterk ontvetten.
dierenfan schreef:Maar water is in beweging door allerlei diertjes e d in het water en de wind enz. Vet beweegt toch niet zoveel door het lijf? Ik kan me echt geen voorstelling maken hoe iets in vet trekt en verspreid door het hele lijf. Het tast niets aan in de huid of in het vet kennelijk en wij voelen geen verschil maar voor mini beestjes als teken en vlooien lijkt het alsof ze op vuur lopen aldus advantix reclame. Klinkt voor mij echt enorm zweverig