Natural answer vlooienpoeder alternatief voor Bravecto en co

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:49

Een gezonde hond kan dat vast wel aan maar wat is op lange termijn.. daar zijn geen onderzoeken naar gedaan. Pipetten word oppervlakkig opgenomen en niet in organen dus veel veiliger en al veel langer op de markt. Evenals halsbanden.

Dat er veel broodje aap verhalen zijn vind ik ook. Alles word op bravecto gegooid. Daarom zeg ik tegen iedereen kijk eens objectief naar de stof waaraan je je hond bloot stelt en hoe deze functionieert en hoe lang. Bv. Hond krijgt bravecto. Word 2 maanden later goed ziek en heeft medicatie nodig. Verminderde weerstand, chemische stoffen in de organen, plus medicatie en ziek zijn. Dat kan voor menig hond fataal zijn. En dat weet niemand van te voren.

dierenfan

Re: Natural answer vlooienpoeder alternatief voor Bravecto en co

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:31

Waar staat dat pipetten niet diep het lijf in gaan? Het spul wordt toch via het bloed door het lijf vervoert? Ik lees dat vask dat het enkel onderhuids blijft maar gezien het volgens mij in de bloedbaan terecht komt lijkt mij het raar. Bloed heeft niet het besef een bepaalde stof enkel langs de huid mee te nemen toch?

Je weet nooit alles van te voren idd gelukkig niet soms. Ik ben erg voorzichtig qua mijn honden dus was geen makkelijk besluit maar ik moest iets..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 21:45

dierenfan schreef:
Overigens bravecto staat 3 maanden voor maar werkt vele malen langer. Denk met 1 tablet op jaarbasis dat het uiteindelijk minder belastend is dan elke 3 a 4 weken (zwemmers) een pipet of dag in/uit een gifband. Banden gaan geleidelijker maar ik denk wel langere constante belasting vd organen.

Klopt hoor. Onze honden krijgen een keer per jaar Bravecto, ze hebben dan het hele jaar geen vlooien en teken, ik hoef dus al niet maandelijks gif toe te dienen.
Wij hebben 11 honden. Negen daarvan krijgen al een aantal jaren Bravecto, ik heb nog nooit nadelige gevolgen gezien. Wel is het het enige middel wat écht helpt en doet wat het belooft.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:52

dierenfan schreef:
Waar staat dat pipetten niet diep het lijf in gaan? Het spul wordt toch via het bloed door het lijf vervoert? Ik lees dat vask dat het enkel onderhuids blijft maar gezien het volgens mij in de bloedbaan terecht komt lijkt mij het raar. Bloed heeft niet het besef een bepaalde stof enkel langs de huid mee te nemen toch?

Je weet nooit alles van te voren idd gelukkig niet soms. Ik ben erg voorzichtig qua mijn honden dus was geen makkelijk besluit maar ik moest iets..

De spot on producten zoals Frontline en advantix, bolfo gold, etc komen niet in de bloedbaan. Deze verspreiden zich over de vetlagen van de huid. Doordat teken en vlooien over de huid/tussen de haren zitten komen ze met de werkzame stof in aanraking.

Dus niet onderhuids en al zeker niet in de bloedbaan.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 23:02

Verder staat de website bol van de fouten. Er is geen resistentie aangetoond tegen de huidige generatie werkzame stoffen.

Frontline,bolfo gold,advantage,advantix, etc werken allemaal uitstekend tegen vlooien en sommige afhankelijk van de werkzame stof ook tegen teken. Wel zal het ene middel sneller werken als het andere middel.

Er is net een groot onderzoek geweest door bayer die alle producten heeft laten onderzoeken en zelf dat onderzoek toont aan dat er tegen Frontline geen aangetoonde resistentie is. Dat er veel verhalen in de rondte gaan klopt en is te wijten aan het feit dat fipronil een van de meest gebruikte stoffen is maar het ook een stof is dat tot 24 uur de tijd nodig heeft voordat voordat vlooien gedood worden.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 23:36

Helemaal eens met Robert 45 dat is ook mijn ervaring. Hier word frontline gewoon gebruikt en werkt prima. Maar de vlodruk word hoger dus ook de verwachtingswaarde en men verwacht soms teveel van een product. Heb je vlooien dan werkt een pipet frontline niet voldoende. Wil je vlooien voorkomen werkt het prima.

Pipetten worden inderdaad in de huid opgenomen daarom verminderd de werking bij het zwemmen. De enige reacties daarop kunnen huidproblemen zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 23:41

ik gebruik helemaal niets,heb 6 honden zonder vlooien....wel krijgen ze een biergistpil iedere dag.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 23:57

dierenfan schreef:
Na veel denken en net weer bespreken met mijn dierenarts gaan wij wederom voor bravecto. Vorig jaar alle 6 1x 1 tablet en dat was het voor de rest van het jaar qua bestrijding. Hier werkt het super goed met de elke dag in het bos lopende en veel zwemmende honden. Heb wel roedel van 6 die veel spelen. Banden om nek werkt niet. Pipetten en zwemmen dan blijven we bezig en vacht reageerd enorm op de pipetten. Andere tabletten dan bravecto kan maar werken toch wel minder dus gezien vorig jaar 6x nul problemen na bravecto dit jaar weer

Dat bravecto nog te verkrijgen is snap ik niks van....
Onze hond is er ook dood aan gegaan. Overigens wel na langdurig gebruik. Hij was 10.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 00:13

cp112 schreef:
dierenfan schreef:
Na veel denken en net weer bespreken met mijn dierenarts gaan wij wederom voor bravecto. Vorig jaar alle 6 1x 1 tablet en dat was het voor de rest van het jaar qua bestrijding. Hier werkt het super goed met de elke dag in het bos lopende en veel zwemmende honden. Heb wel roedel van 6 die veel spelen. Banden om nek werkt niet. Pipetten en zwemmen dan blijven we bezig en vacht reageerd enorm op de pipetten. Andere tabletten dan bravecto kan maar werken toch wel minder dus gezien vorig jaar 6x nul problemen na bravecto dit jaar weer

Dat bravecto nog te verkrijgen is snap ik niks van....
Onze hond is er ook dood aan gegaan. Overigens wel na langdurig gebruik. Hij was 10.

En ik neem aan dat dit is vastgesteld na sectie?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 00:17

De symptomen zeiden genoeg. Gelukkig had de dierenarts dat zelf snel geconcludeerd (wij hadden geen idee) en heeft vervolgens de bravecto uit zijn assortiment gehaald omdat hij vaker zulke verhalen van collega's ook had vernomen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 09:03

cp112 schreef:
De symptomen zeiden genoeg. Gelukkig had de dierenarts dat zelf snel geconcludeerd (wij hadden geen idee) en heeft vervolgens de bravecto uit zijn assortiment gehaald omdat hij vaker zulke verhalen van collega's ook had vernomen.

Symptomen die dus nooit enig hond heeft tenzij die hond bravecto op heeft?? Symptomen dus die niet eens bestonden voor bravecto op de wereld kwam?

Hoe vaak gaf je het middel?

Daarnaast mijn enigste hond die ruim 10 bijna 11 geworden is is de eerste hond bij mij die bravecto gehad heeft (1 tablet toen hij bijna 10 was) de honden er voor zijn 8 en 9 geworden. Nooit bravecto gehad en toch allerlei gezondheids problemen (alvleesklier, nieren, HD, sponylose) en uiteindelijk kanker(hersentumor). Daar is geen bravecto voor nodig hoor sommige honden worden helaas niet oud en zitten slecht in elkaar.

Nee ik heb geen aandelen in bravecto en nee ik vind het geen fantastisch middel maar wel een zeer goed werkend middel wat je met gebruik van je verstand goed kan gebruiken.

Al die verhalen over nooit geteste honden die ergens aan dood gegaan zijn en dus zal het bravecto (of L4 enting) wel geweest zijn snap ik echt niet.

Sommigen voeren jaren lang royal canin o.a. met kankerverwekkende stoffen in het voer. Nooit hoor je dat ze door de brokken van RC gedood zijn. Qua voer gaat de grootste troep er in en dat is oke.

Soms moet je niet gissen wat de doodsoorzaak is de hond was op. Hoe vervelend en hoe moeilijk ook dat gebeurd helaas het hoort bij het nemen van een hond. Zo kom ik al 2 maanden lang zeker wekelijks bij de dierenarts dat kan je gewoon overkomen offfeeee misschien is dat wel omdat ik 3 dagen geleden bravecto heb gegeven....mmmmmmm

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 09:08

Hoe verspreid een product zich door vet dan??

Frontline e.dm werken zeker wel mits je maar goed doseert. De spray ook je moet een dier zeiknat spuiten dan is het 24 uur later vlo vrij. Dat garandeer ik. Echter ze gaan zich wassen en krijgen het middel zo ook binnen net als tabletten. Kittens in de opvang die vol vlooien binnen kwamen behandelde ik zo. Dit omdat de frontline spray bijna als enigste veilig is voor zeer jong spul wat vol zit met voor hun dodelijke vlooien. In combinatie met injectie Biodyl en goede voeding waren ze vaak erg snel weer fit.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 09:16

cp112; zolang je geen sectie hebt laten verrichten kan je niet zeggen dat het door de Bravecto komt!

Mijn pony van 5 jaar lag een maand geleden dood in haar stal, we denken aan een hartstilstand, maar voor hetzelfde geld zijn het de brokken geweest die ze 's morgens heeft gehad of de enting van de dag ervoor. Ik weet het niet, want ik heb haar niet laten onderzoeken.

Als mijn hond van 14 volgende week dood gaat denk ik als eerste aan ouderdom en niet aan Bravecto die hij vorige week heeft gehad.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 09:22

Wilawander schreef:
Helemaal eens met Robert 45 dat is ook mijn ervaring. Hier word frontline gewoon gebruikt en werkt prima. Maar de vlodruk word hoger dus ook de verwachtingswaarde en men verwacht soms teveel van een product. Heb je vlooien dan werkt een pipet frontline niet voldoende. Wil je vlooien voorkomen werkt het prima.

Pipetten worden inderdaad in de huid opgenomen daarom verminderd de werking bij het zwemmen. De enige reacties daarop kunnen huidproblemen zijn.

Dat laatste is niet helemaal waar, mijn hond is er echt een paar dagen goed ziek van elke keer..... en dat zijn geen huidklachten maar wel; sloom, geen eetlust, smakken, kwijlen (minimaal maar meer dan normaal). En ze kan het niet oplikken dus daar ligt het niet aan...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:02

De hele bravecto hetze... heel veel gevallen 'ik ben ziek en mijn hond heeft bravecto gekregen dus daar ben ik ziek van geworden' ;)'
Kijk een hond van 10 of 15 kan doodgaan (ze moeten ergens van doodgaan een keer, klinkt mss cru, maar even alle emoties erbuiten gelaten is het wel zo). Ik zie regelmatig (en ja ik verkoop regelmatig bravecto ;) maar gebruik het net zo goed voor mijn dieren (indien nodig)) honden (en katten) zonder symptomen, op leeftijd, met verhoogde leverwaardes (bij bv bloedonderzoek voorafgaand aan een narcose). Dat dier lijkt dan ook gezond maar toch speelt er al iets (en die staan niet op bravecto). Geef je zo n dier bravecto of elk ander middel dan bestaat de kans dat de problemen snel erger worden (het blijft een middel en dat wordt door de lever verwerkt). Dus is een dier dan ziek geworden van de bravecto of door het probleem wat al speelde. Snap je? Dit kan natuurlijk ook met de dieren die overleden zijn. Als er voorafgaand niets onderzocht is dan kun je nooit met zekerheid zeggen of bravecto meespeelt.
Verder is het middel onderzocht en neemt de firma alle gevallen serieus, moet ook. Zodat bijwerkingen eventueel in de bijsluiter kunnen. Over de bijwerkingen in de bijsluiter, als een dier in de proef onder een auto loopt dan moet in de bijsluiter vermeld worden dat een dier op bravecto overleden is ;) zelfde verhaal dus weer als hierboven met andere bijwerkingen.

Moraal van het verhaal gebruik je hoofd gewoon. Heb je een oud hondje met een lever die al dubieus is of epilepsie heeft bv wees dan voorzichtig met zo n middel.

Andere middelen m.n de pippetten werken idd vnl in de bovenste huidlaag. Het middel verspreidt zich daarin en heeft daarvoor een verlaagje nodig.
Over middelen die resistent zouden zijn, daar geloof ik niet in, wel zie ik veel dieren met bv frontlinie die wel vlooien hebben. Of het middel werkt voor dat dier of die omgeving gewoon te traag of er zijn teveel vlooien in de omgeving (waardoor het lijkt alsof het niet werkt).

Over natuurlijke producten zoals biergist en knoflook, dat zijn utopieëen.
Geerke ik heb 2 honden en een kat en heb ook nooit vlooien, ik gebruik amper spul, maar ik woon ook in een gat en er komen hier amper vreemde katten over het erf en geen vreemde honden, dus de infectiedruk is hier bijna nihil. Als ik ze elke dag een suikerklontje geef dan blijven ze ook vlo-vrij. Biergist kan dan wel weer voor andere dingen goed zijn ;) suikerklontjes niet ;)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:17

cp112 schreef:

Dan is er helaas geen bewijs en kan je dit soort onzin dus ook niet zomaar roepen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:20

dierenfan schreef:

Frontline e.dm werken zeker wel mits je maar goed doseert. De spray ook je moet een dier zeiknat spuiten dan is het 24 uur later vlo vrij. Dat garandeer ik. Echter ze gaan zich wassen en krijgen het middel zo ook binnen net als tabletten. Kittens in de opvang die vol vlooien binnen kwamen behandelde ik zo. Dit omdat de frontline spray bijna als enigste veilig is voor zeer jong spul wat vol zit met voor hun dodelijke vlooien. In combinatie met injectie Biodyl en goede voeding waren ze vaak erg snel weer fit.

Frontline etc werkt als een olievlek op het water. Dat heeft te maken met de werkzame stoffen en hulpstoffen die in de pip zit. In principe zou een dier kleine hoeveelheden binnen kunnen krijgen van het middel, geen probleem want die concentraties zijn verwaarloosbaar.

Als een dier op bijvoorbeeld Frontline reactie geeft en je zou hem wassen met dreft ( sterke ontvetter) dan is hij het middel kwijt en zijn de problemen voorbij. Nou is dreft geen hondenshampoo natuurlijk maar het moet ook sterk ontvetten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:00

robert45 schreef:
dierenfan schreef:

Frontline etc werkt als een olievlek op het water. Dat heeft te maken met de werkzame stoffen en hulpstoffen die in de pip zit. In principe zou een dier kleine hoeveelheden binnen kunnen krijgen van het middel, geen probleem want die concentraties zijn verwaarloosbaar.

Als een dier op bijvoorbeeld Frontline reactie geeft en je zou hem wassen met dreft ( sterke ontvetter) dan is hij het middel kwijt en zijn de problemen voorbij. Nou is dreft geen hondenshampoo natuurlijk maar het moet ook sterk ontvetten.

Maar water is in beweging door allerlei diertjes e d in het water en de wind enz. Vet beweegt toch niet zoveel door het lijf? Ik kan me echt geen voorstelling maken hoe iets in vet trekt en verspreid door het hele lijf. Het tast niets aan in de huid of in het vet kennelijk en wij voelen geen verschil maar voor mini beestjes als teken en vlooien lijkt het alsof ze op vuur lopen aldus advantix reclame. Klinkt voor mij echt enorm zweverig ;)

Net als dat middelen puur natuur tegen teken helpen terwijl de natuur zelf (ook wild wat enkel natuurlijk eet) vol teken zit......

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:10

Ik hoor eigenlijk enkel problemen met honden, niet met katten.
Ik heb de spot-on van Bravecto gebruikt voor mijn katten en vind daar eigenlijk ook niets negatiefs over.
Ze reageerden er ook totaal niet op.
Het wordt wel in het lichaam opgenomen, dat staat ook in de bijsluiter.

Je hele lichaam is een netwerk van vet.
Iedere cel heeft vetten in de membraan.
Vet is bij uitstek geschikt om dingen te transporteren in het lichaam.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:19

dierenfan schreef:
Maar water is in beweging door allerlei diertjes e d in het water en de wind enz. Vet beweegt toch niet zoveel door het lijf? Ik kan me echt geen voorstelling maken hoe iets in vet trekt en verspreid door het hele lijf. Het tast niets aan in de huid of in het vet kennelijk en wij voelen geen verschil maar voor mini beestjes als teken en vlooien lijkt het alsof ze op vuur lopen aldus advantix reclame. Klinkt voor mij echt enorm zweverig ;)

Een vacht van een dier is altijd vettig, het verspreid zich over het vet. Het product advantix heeft een afwerende en dodende werking op teken. Heeft niets te maken met zweverigheid. De stof die erin zit permethrine veroorzaakt dit effect. Het is een uitstekende stof tegen teken, maar minder tegen vlooien. Vandaar dat er een combinatie in zit met imidacloprid dat dood de vlooien. Het hot foot effect komt dus vanuit de werkzame stof.

Elke claim die een fabrikant op een verpakking zet moet een onderbouwing hebben. Als iets niet waar gemaakt kan worden mag het ook niet op de verpakking staan. Een product moet dus wettelijk gezien voldoen aan wat ze claimen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:22

Om je een idee te geven hoe de seresto teken en vlooienband werkt:https://m.youtube.com/watch?v=hftw4nqNPqg

Zo werkt een spot on middel ook.