Mariska88 schreef:Hallo
We hebben een corgi van nu ruim 1 jaar. Het was vanaf het begin af aan al een heel bang dier, maar echt de wil to please. Ging netjes zitten, liggen, blijven. Liep bij ons op het erf los maar naar mate hij ouder werd en meer van de wereld wilde ontdekken liep hij van het erf af. Daarom gekozen om hem wel aan te lijnen, aangezien het een echte drijver is.. (koeien drijver zelfs)
(ben niet op puppy cursus geweest aangezien onze vorige hond net en veelste jong door een ongeluk dood was gegaan en ik daar 3 cursussen mee had gevolgd, zat het allemaal nog goed in mijn hoofd)
Na onze vakantie was hij heel bang en deed van alles wat niet mocht. Op tafel zitten op de banken etc. (schoonouders hebben op hem gepast en die wonen naast ons)
Met onze hond naar cursus gegaan want dit was niet oké. Zij gaven aan dat de hond waarschijnlijk net in een soort van ontwikkelings sprong zat en doordat de situatie veranderde ivm onze vakantie, maakte dat hij dit gedrag liet zien.
Maar ook bij de honden cursus kon ik soms geen contact met hem krijgen, puur uit angst hij verstarde of blafde alleen maar. Dus vaak appart genomen en bij andere honden in de groep gezet. Ging steeds beter. En boekte vooruitgang
Ik raakte zwanger en kreeg bekkeninstabiliteit dus besloten de cursus te laten, in overleg samen met cursus leidster.
Daarna werd er hier thuis verbouwd, wederom veel onrust voor de hond
En nu
Nu is het zo dat het een schat van een dier is, behalve als hij iets doet wat niet mag. Waarvan hij ook weet dat het niet mag
Zoals vandaag in een onoplettend moment pakte hij een blok kaas van tafel en neemt deze mee in zijn mand. Eer dat er ook maar iemand in de buurt komt van zijn mand dreigt hij te gaan bijten. Ik moet dan met veel moeite een riem om doen bij hem, en hem letterlijk uit de mand slepen en in tussen blijft hij drijgen te bijten. Gromt, laat tanden zien en verschiet naar je toe..
Nu is het ook zo als er mensen binnenkomen dat hij dreigt deze in de Hielen te happen, echt sinds de verbouwing is dit.
Ik heb een zoontje van 2 jaar die is dol op onze hond en mag ook alles met en bij hem doen. Maar ik vertrouw het niet, en nu komt er zo nog een kindje bij (39 wkn zwanger)
En ik zit een beetje met mijn handen in het haar..
Verder is het een schat, zit,ligt, blijft als ik dat vraag en als hij niks doet wat niet mag, ligt hij gewoon te slapen, kouwen op zijn bod en mogen we allemaal hem aanhalen
Iemand een gouden tip?
Ga na de bevalling zo ie zo weer op cursus!
Een hond weet niet dat hij fout zit.
Een hond vertoont gedrag dat hem iets oplevert: eten of aandacht.
En in de honden wereld geldt: wat je hebt mag je houden en verdedigen.
Als je wil dat je hond zich door jou voedsel laat afpakken zal je m dat eerst op een positieve manier moeten leren.