Ja, hij is niet helemaal wijs af en toe, begon al toen hij puppy was
Bellisimo
Geplaatst: 17-05-17 08:55
Onze mini op de foto door Leonie van Duffelen
Gisteren tijdens de cursus EG kennis mogen maken met Flyball, aangeboren talentje is het dus binnenkort drie proeflessen volgen. De proeflessen Hoopers zitten er bijna op, ook ontzettend leuk om te doen, maar agility lijkt ons nog altijd wel leuker. Er zit een geweldig werkkarakter is onze dame. Pff, nu nog bedenken wat we nu daadwerkelijk allemaal willen gaan doen hierna...
Bravura
Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 14:33
Geweldig! Is altijd fijn dat je straks kunt kiezen wat jij en je hond samen leuk vinden om te doen. Je aus ziet er goed uit, mooie foto's!
elisedcl
Geplaatst: 16-12-17 11:55
Mijn Mini Aussie pup van 12 weken. Dit is Aicka
Bravura
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 16:23
Hey wat leuk! Welke ouders/kennel?
Cody is nu 1 jaar en niet meer zo mini. Hij is wat groter dan zijn vader geworden 51 cm hoog en 17.5 kg. Verder zie je wel dat hij mini gefokt is. Hij is de helft met alles in vergelijking met de Australian shepherd. Koppie is de helft kleiner/fijner en de gehele bouw ook. De helft korter, de helft breed etc. Mossel heeft wat foto's van haar Aus en Cody ergens op t forum staan. Dan zie je duidelijk het verschil.
Mossel
Geplaatst: 16-12-17 16:44
Cody ( blue merle) en Ellis ( Black tri)
Elmo lijkt ook wel enorm door zijn enorme vacht haha
Bravura
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 16:48
Laatst bijgewerkt door Bravura op 16-12-17 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Bravura
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 16:49
Cody geboren 5 december 2016, foto's van 5 december 2017. 1 Jaar
Cody is nog groot geworden zeg, maar wel onwijs mooi Onze weegt net geen 10kg en is volledig vergroeid.
Vorige week naar Putten geweest voor HD, ED, PL en rug en alles was perfect
Momenteel is er een winterstop op de KC, maar zodra het veld het toelaat gaan we flyballen tot aan maart. Examen voortgezette gehoorzaamheid gehaald met 144 punten (van de 160), echt onwijs trots op haar. In maart verder met Obedience. Ook agility voor beginners goed afgesloten en in maart verder met gewone agility
Bravura
Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-17 19:53
Bellisimo, is je hond daarvoor onder narcose geweest? Wil Cody ook wel laten nazien op 1.5 jaar.
Wat lijkt je mini groot op die foto's voor 10 kilo! Wat is ze trouwens veranderd tov de vorige foto's hier!!
Ik heb in februari 1 dagworkshop mantrailing en in juni een 3 daagse seminar mantrailen met Cody. Hij deed t in oktober zo goed met een dagworkshop mantrailing dat ik daar mee verder wil voor certificering (als hij geschikt blijkt te zijn). Maar eerst nog de B (januari) en de VEG. Die laatste is de laatste cursus binnen de kynologenclub naar de GG ofwel Obedience landelijk (weet niet hoe dat tegenwoordig allemaal zit, vroeger had je GG1 tm GG3 landelijk). Hij had de A cursus met 94 punten ( vd 100 punten) en de GH cursus ook met de hoogste punten (dacht 96 zo uit het hoofd) mooi gedaan afgelopen maand. Nu ook hier even een korte stop tot januari.
Bellisimo
Geplaatst: 22-12-17 22:43
Zonder narcose Ben bij dierenkliniek Putten geweest, echt een hele fijne praktijk. Een stukje rijden, maar dat was het ons zeker waard.
Ja, ze is echt volwassen geworden om te zien he? En haar oortjes zijn de laatste keer toch geplukt bij de trimster.
Jij hebt dus ook zo’n heerlijke will to please hond! Werkt zo fijn he?
Bravura
Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 10:04
Ja Putten heb ik meer goede berichten over gehoord. Ook mbt kruisband operaties bij grote honden.
Wat werklust en will to please betreft doen ze beslist niet onder voor de grote Aus vind ik....zoals ik eerder in dit topic las dat ze juist niet wilden cq konden werken omdat ze te druk zouden zijn. Druk is hij wel maar werken doet hij ook heel graag voor je. Aangezien ik zelf gewoonlijk ook druk qua karakter ben past het prima bij mekaar. Sommigen zeggen er de zenuwen van te krijgen of er niet tegen te kunnen. Nou...ik kan niet tegen slome honden .
Bravura
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-18 09:02
De mini hier is inmiddels 18.10 kilo, heeft geen gram teveel vet en is behoorlijk aan de maat geworden, denk wel 52 cm. Nu 15 mnd en flink aan t puberen. Wel een mini maar boven de maat en gewicht dus. Denk echt dat het de castratie is icm de RC. Alle honden zijn hier altijd behoorlijk aan de maat geworden met RC.
Ik heb een aussie x border collie van 8 maanden. Beide ouders hebben rozenoortjes en al zijn broertjes en zusjes ook. Die van mij had dat als pup ook, maar van de ene op de andere dag gingen ze rechtop staan
Bravura
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-18 10:16
Ahhh ik hou van honden met grote opstaande oren!Had dat hier ook niet erg gevonden Maar beide ouders waren mini aussies zoals de standaard is. Wilde bewust geen kruising aangezien ik na mijn vorige buitenlandse herder een pup uit geteste ouders wilde. Leuke hond trouwens. Veel wit wel. Heb je op erfelijke aandoeningen laten testen, of zijn de ouders getest? Wel belangrijk om te weten of je kruising het MDR1 gen heeft ivm evt medicijnen en evt narcose.
Ik volg al een poosje, de kleinere aus zou voor ons ideaal zijn mar we vragen ons af war we nu écht fijne pups kunnen vinden
Bravura
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-18 11:18
Er zijn niet veel fokkers in Europa die raszuiver mini's fokken. Niet alle mini's lijken qua uiterlijk op de grote Aus, zeker als ze verkocht worden bij particulieren die niet kijken naar stamboom of ras. De kans zit er dan in dat je een kruising hebt met bv bolle ogen of ander afwijkend uiterlijk. Bedenk je ook dat de mini's wat drukker zijn dan de grotere. Beide soorten aussies zijn nogal vocaal. Vraag is of dat bij je past. Belangrijk om een Aus te nemen uit geteste ouders.
In DTSL en België zijn er ook een paar te vinden maar dan moet je geluk hebben dat ze de pup willen houden tot hij de rabiës enting heeft gehad. En dat willen de meesten niet.
Die van mij komt weg bij Amazing Chilina uit een teefje van Henk Qualm en een reu van Sparkingheart miniature Aussies uit DTSL.
hier een aussie liefhebber die onder haar meeleessteen kruipt. Bravura: heb je een foto van je aussie? want eigl. past hij dan que hoogte bij de gewone auss nee ? Isabel: wat een cutie met zijn rechte oren. Wel indd veel wit. Is hij toevallig een merle x merle ?
Waarom zijn jullie voor de mini gegaan ipv de gewone ?
@Bravura; De ouders zijn getest en dat was allemaal in orde! Het was gelukkig een verantwoorde fokker en geen pretnestje. @xLaraaj; Nee, geen merle x merle gelukkig! Dexter heeft toevallig een witte kop en best witte voorpoten. Zijn broertjes/zusjes hebben allemaal ook veel minder wit.
Bravura
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-18 13:38
Hierboven een foto gemaakt door Mossel. Van haar grote Aus en Cody. Je ziet wel verschil. Koppie is kleiner en hele lijf korter en lager. Maar ja hij heeft de maat van een grote Aus nu. Maar er zijn zoveel rassen waar honden te groot groeien, dan valt zo'n dier echt niet onder een ander ras. Dat maakt hem ook nog geen grote Aus aangezien hij toch echt uit mini lijnen komt. Ze zijn niet voor niks in discussie over het ras Het ras bestaat al reeds tientallen jaren. Echter zou je er dan niet mee mogen fokken of aan keuringen deel kunnen nemen als ze te groot zijn. Maar goed. Hij is gecastreerd en hier is het ras nog steeds niet erkend, zoals in DTSL wel, dus geen keuringen mogelijk. Al zijn broertjes en zusjes vallen wel binnen de maat en gewicht van de mini en zijn ouders ook.
Een te kleine grote Aus is ook niet ineens automatisch mini omdat ze te klein is. Het zit in de foklijn. Ze kunnen beide echter wel gebruiken om kleiner en fijner te fokken. Geen idee of ze dat doen aangezien dat tientallen jaren geleden reeds gebeurd is en de stamboomlijnen van nu anders niet meer zouden kloppen. Maar dat is mijn aanname
Zelfde laken een pak met shets, een Amerikaanse shet is geen shet zoals wij ze kennen. Mocht die er zo wel uitzien maakt dat nog geen shet en omgekeerd ook niet
Bravura
Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-18 19:21
Cody, nu 53 cm hoog, 18.15 kg (geb 5 dec 2016)
Zijn vacht wil nog steeds niet dik worden terwijl zijn ouders toch een flinke vacht hebben. Hoop dat het najaar zijn echte vacht gaat brengen. Voor nu vind ik het voor hem wel een voordeel zo voor de zomer. Momenteel met de B cursus bezig. In september hopelijk de VEG.
Zijn er inmiddels meer mini aussies op het forum? Hoe gaat het met de mini's hier in het topic?
Bellisimo
Geplaatst: 30-04-18 15:27
Wat is hij groot geworden zeg! Ik heb zijn ouders ook in het echt gezien, zijn paps stamt wel uit grotere lijnen dus het komt niet helemaal uit een vreemde hoek.
Met onze teef gaat het super. Inmiddels toch nog iets meer body gekregen en staat nu op 10.7kg met 38cm hoogte. We trainen nu FCI Obedience beginners en agility. Gaat beide erg goed
Daarnaast hebben we sinds kort een reutje in ons bezit. Met de pasen hebben we hem opgehaald in de USA. De lijnen in Nederland zijn of verwant of zijn niet wat ik wil (m.n. epilepsie aantal generaties terug wat ik met de fok niet wil gokken). Vandaar de keuze om de oceaan over te steken. Hij is nu 20 weekjes oud, 37.5cm hoog (slechts 1cm gegroeid in een maand ) en bijna 8kg.
Dat drukkere herken ik trouwens zelf totaal niet. Onze mini's zijn heel rustig in huis. Wanneer we met ze spelen gaan ze wel volledig op in het spel.