Intressen in knaagdieren pension eindhoven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Knaardierenpension

Ja
8 (15%)
Nee
45 (84%)

Totaal aantal stemmen: 53

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:00

Hier ook een heel eerlijk antwoord, eigenlijk heel simpel: ik doe geen zaken met kinderen, om die reden alleen al zou je opvang voor mij niet interessant zijn.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 19:05

Telpeva schreef:
Hier ook een heel eerlijk antwoord, eigenlijk heel simpel: ik doe geen zaken met kinderen, om die reden alleen al zou je opvang voor mij niet interessant zijn.

Oke bedankt voor je eerlijk heid maar mijn moeder die regelt alles

floorsil

Re: Intressen in knaagdieren pension eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:41

Voor mij zit je te ver weg. Maar als hier in de buurt zou zitten zou ik het prima vinden. Als er zorgvuldig mujn mijn beesten om gegaan Word en ze niet kunnen ontsnappen. En ik op de hoogte gehouden word als ze iets niet vertrouwen. Overleg of er naar de dierenarts gegaan moet Vind ik het prima. Ik neem aan dat iemand zijn beesten in goede conditie aflevert. Evt geef je dat aan dat je voor nu nog geen speciale dieet besten aanneemt. Als je minderjarig bent en er is een ouder ook actief bij betrokken vind ik het ook prima. Denk dat een kind sneller iets met een beedt doet dan een volwassen iemand. Mn als er veel beesten zijn en ouder moet nog werken en voor hh zorgen. Maar misschien ben ik snel te vrede. Succes hopelijk leer je zo verder bij over beesten. Ik weet niet of jullie het echt zakelijk aan willen pakken want dan zijn verzekeingen denk ik het lasigste.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:53

Beste TS,

Er komt ontzettend veel kijken bij het opzetten van een dierenpension:

- Diploma's.
- Kennis en ervaring met de dieren die je wilt opvangen.
- Hygiëneprotocollen
- Kennis over de leefomgeving van het dier.
- Veiligheid voor zowel mens en dier(de zogenaamde arbowetten).
- Adminstratie.
- Reclame maken, contact met klanten onderhoudewerk proffesioneel te werk gaan.
- Speciale hygiëneprotocollen voor wanneer er een ziekte uitbreekt.
- Het is ook heel belangrijk dat je weet wat voor voer, bodembedekking etc. goed is voor het dier. Zo kun je ook jou klanten weer voorzien van de juiste informatie, gezien het nog best vaak mis gaat.
- Je krijgt natuurlijk ook nog te maken met belastingen, verzekeringen etc. Je mag niet zomaar even een pension opzetten...

Er komt dus echt heel erg veel bij kijken! En dit alles kun je leren op een opleiding dierverzorging. Dit kan op vele MBO scholen.

Het is niet erg dat je nog niet veel kennis en ervaring hebt, maar daarom raad ik je aan na de middelbare school een dierverzorgings opleiding tegaan doen. Je mag dan superveel stage lopen en dus veel werken met dieren! Je leert al het bovenstaande en wanneer je een niveau 4 opleiding doet krijg je ook management.

Ik weet natuurlijk niet op wat voor niveau je leert. Mocht een niveau 4 bij je passen, zou ik dat straks gaan doen! Anders kun je een niveau 2 of 3 en dan zou je moeder in elk geval wel vast 'besluit houders van dieren' kunnen halen. Als jij dan straks ervaring hebt opgedaan kun je ook gaan helpen en daarna je verder laten scholen om uiteindelijk zelf verder te gaan met het pension!

Maar ervaring met dieren is ècht heel belangrijk! Je gaat je anders straks echt hel erg rot voelen als er wat gebeurd met een van de dieren... En natuurlijk kan dat altijd! Maar iemand met veel ervaring zal dit veel minder snel gebeuren!

Ik hoop dat je wat met deze info kan! Ik heb zelf namelijk een dierverzorging opleiding gedaan, maar ook ik vind een pension een hele grote verantwoordelijkheid. Ondanks dat ik echt veel ervaring heb wegens stage, werk, opleiding inde dieren en ook daarnaast ben ik nog veel in de dieren bezig als hobby!

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 20:42

MusicIsLife schreef:
Beste TS,

Er komt ontzettend veel kijken bij het opzetten van een dierenpension:

- Diploma's.
- Kennis en ervaring met de dieren die je wilt opvangen.
- Hygiëneprotocollen
- Kennis over de leefomgeving van het dier.
- Veiligheid voor zowel mens en dier(de zogenaamde arbowetten).
- Adminstratie.
- Reclame maken, contact met klanten onderhoudewerk proffesioneel te werk gaan.
- Speciale hygiëneprotocollen voor wanneer er een ziekte uitbreekt.
- Het is ook heel belangrijk dat je weet wat voor voer, bodembedekking etc. goed is voor het dier. Zo kun je ook jou klanten weer voorzien van de juiste informatie, gezien het nog best vaak mis gaat.
- Je krijgt natuurlijk ook nog te maken met belastingen, verzekeringen etc. Je mag niet zomaar even een pension opzetten...

Er komt dus echt heel erg veel bij kijken! En dit alles kun je leren op een opleiding dierverzorging. Dit kan op vele MBO scholen.

Het is niet erg dat je nog niet veel kennis en ervaring hebt, maar daarom raad ik je aan na de middelbare school een dierverzorgings opleiding tegaan doen. Je mag dan superveel stage lopen en dus veel werken met dieren! Je leert al het bovenstaande en wanneer je een niveau 4 opleiding doet krijg je ook management.

Ik weet natuurlijk niet op wat voor niveau je leert. Mocht een niveau 4 bij je passen, zou ik dat straks gaan doen! Anders kun je een niveau 2 of 3 en dan zou je moeder in elk geval wel vast 'besluit houders van dieren' kunnen halen. Als jij dan straks ervaring hebt opgedaan kun je ook gaan helpen en daarna je verder laten scholen om uiteindelijk zelf verder te gaan met het pension!

Maar ervaring met dieren is ècht heel belangrijk! Je gaat je anders straks echt hel erg rot voelen als er wat gebeurd met een van de dieren... En natuurlijk kan dat altijd! Maar iemand met veel ervaring zal dit veel minder snel gebeuren!

Ik hoop dat je wat met deze info kan! Ik heb zelf namelijk een dierverzorging opleiding gedaan, maar ook ik vind een pension een hele grote verantwoordelijkheid. Ondanks dat ik echt veel ervaring heb wegens stage, werk, opleiding inde dieren en ook daarnaast ben ik nog veel in de dieren bezig als hobby!

Dankjewel voor de informatie hier ga ik iets meedoen

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 20:44

floorsil schreef:
Voor mij zit je te ver weg. Maar als hier in de buurt zou zitten zou ik het prima vinden. Als er zorgvuldig mujn mijn beesten om gegaan Word en ze niet kunnen ontsnappen. En ik op de hoogte gehouden word als ze iets niet vertrouwen. Overleg of er naar de dierenarts gegaan moet Vind ik het prima. Ik neem aan dat iemand zijn beesten in goede conditie aflevert. Evt geef je dat aan dat je voor nu nog geen speciale dieet besten aanneemt. Als je minderjarig bent en er is een ouder ook actief bij betrokken vind ik het ook prima. Denk dat een kind sneller iets met een beedt doet dan een volwassen iemand. Mn als er veel beesten zijn en ouder moet nog werken en voor hh zorgen. Maar misschien ben ik snel te vrede. Succes hopelijk leer je zo verder bij over beesten. Ik weet niet of jullie het echt zakelijk aan willen pakken want dan zijn verzekeingen denk ik het lasigste.

Ik wil het als hobby doen maar niet echt zakelijk meer voor als mensen op vakantei gaan dan kunnen ze hun dieren hier kwijt

Laptopmuis

Re: Intressen in knaagdieren pension eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:58

Tegenwoordig om een professioneel pension te starten heb je een honden-/kattenbesluit nodig. Ook voor knaagdieren als ik me niet vergis.

Ik heb er een heel ondernemingsplan over geschreven, maar je komt er zeker niet van rond. Veel knaagdieren eigenaren brengen hun dier met kooi naar een vriend/familie of dergelijke. Ze gaan pas echt naar een pension als er een gediplomeerd dierverzorger staat. Want die geeft dan betere zorg als bijvoorbeeld oma, die het diertje alleen voer en water geeft en verder niets van medische kennis heeft.

Daar moet je je dus in onderscheiden.

Ook moet je een waterdicht contract hebben. Wat als het dier doodgaat bij jou? Of ziek wordt? En je krijgt een rekening van de dierenarts van € 100 + ... veel eigenaren willen dat daarna niet betalen.

Ook moet je opletten met ziektes, bij konijnen heerst nu RHD2 heel erg. Dus je moet opletten dat de konijnen allemaal netjes geënt zijn (Jaarlijks) voordat ze bij jou komen.

Er komt meer bij kijken dat gewoon dieren in ontvangst nemen, voeren, water geven, hokje schoonmaken en teruggeven.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 15:20

Laptopmuis schreef:
Tegenwoordig om een professioneel pension te starten heb je een honden-/kattenbesluit nodig. Ook voor knaagdieren als ik me niet vergis.

Ik heb er een heel ondernemingsplan over geschreven, maar je komt er zeker niet van rond. Veel knaagdieren eigenaren brengen hun dier met kooi naar een vriend/familie of dergelijke. Ze gaan pas echt naar een pension als er een gediplomeerd dierverzorger staat. Want die geeft dan betere zorg als bijvoorbeeld oma, die het diertje alleen voer en water geeft en verder niets van medische kennis heeft.

Daar moet je je dus in onderscheiden.

Ook moet je een waterdicht contract hebben. Wat als het dier doodgaat bij jou? Of ziek wordt? En je krijgt een rekening van de dierenarts van € 100 + ... veel eigenaren willen dat daarna niet betalen.

Ook moet je opletten met ziektes, bij konijnen heerst nu RHD2 heel erg. Dus je moet opletten dat de konijnen allemaal netjes geënt zijn (Jaarlijks) voordat ze bij jou komen.

Er komt meer bij kijken dat gewoon dieren in ontvangst nemen, voeren, water geven, hokje schoonmaken en teruggeven.

dankje voor de uitleg
moet je ook papieren hebben voor een hamsterpension en wat moet er allemaal in zo"n contract saan

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:02

Heb je al meerdere keren gevraagd en is ook al meerdere keren gezegd.
Brainless schreef:
Wat heb je minimaal nodig:
https://mijn.rvo.nl/bedrijfsmatig-huisdieren-houden

Je moet sowieso "bewijs van vakbekwaamheid" hebben, dit is op MBO-4 niveau.
https://www.cursuscentrum.nl/cursus/bes ... oogdieren/

Je moet ook 160 uur stage lopen!

Pearls14 schreef:
dankje voor de uitleg
moet je ook papieren hebben voor een hamsterpension en wat moet er allemaal in zo"n contract saan

Pearls14 schreef:
Hoi ik heb een paar vragen

Welke papaieren heb je nodig
Welke spullen
En wat nog meer

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:09

Er zijn bij ons in de omgeving genoeg mensen die knaagdieren voor de vakantie opvangen zonder dat ze iets van papieren hebben. En ik heb er zelf ook nog wel eens gebruik van gemaakt. Want tja, of het familie is of iemand anders die je een paar euro geeft.

Ik kan me niet voorstellen dat je er rijk van wordt. Achteraf gezien was ik ook totaal niet blij want een van mijn ratten bleek bij het ophalen een kaakabces te hebben. Ik denk dat iemand die echt papieren gehad had / meer ervaring had, dit wel gezien had, maar die kreeg ik dus niet gevonden helaas.

Ja, ik weet dat ze wel een aantal dieren had staan. En zij had het principe 'ik heb geen eigen kooien'. Rijk zul je er niet van worden, maar een zakcentje zal het altijd op kunnen leveren.

De vraag is echter, we leven steeds meer in een claimcultuur. Stel je wordt aansprakelijk gesteld. En je hebt gewoon een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren. Is dat genoeg? Of moet je jezelf toch bedrijfsmatig indekken? Dan zijn de kosten wel een stuk hoger.

De kans is zeer zeker aanwezig dat wanneer jouw verzekering er achterkomt dat jij een knaagdierenpension hebt en je dus betaalt krijgt voor je diensten, je geen dekking meer op je AVP hebt.