Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Charizard schreef:Dit topic brengt me alleen maar meer aan de twijfel over een peewee bak of toch die probeerkatten is te proberen (waar zijn ze anders voor).
Hoewel met 8 katten moet je sws de bak wel regelmatig doen dus heeft het uberhaupt nut :}?
Omany schreef:@ kiwiwitje: oh oké, dat merk ken ik niet. Maar ik lees wel overal dat het het allerbeste werkt met de echte peeweekorrels. Maar ik snap niet wat je bedoeld met fijner uit elkaar vallen want die van peewee zelf dat is echt mega fijn en valt direct uit elkaar. Maar goed, wie weet probeer ik het ooit wel eens, ik heb de bak nog maar een goeie maand
magicmist schreef:Denk dat ik ook voor de peewee ga .
Opgezocht en lijkt me ideaal.
kiwiwitje schreef:Omany schreef:@ kiwiwitje: oh oké, dat merk ken ik niet. Maar ik lees wel overal dat het het allerbeste werkt met de echte peeweekorrels. Maar ik snap niet wat je bedoeld met fijner uit elkaar vallen want die van peewee zelf dat is echt mega fijn en valt direct uit elkaar. Maar goed, wie weet probeer ik het ooit wel eens, ik heb de bak nog maar een goeie maand
Is een winkel! Maar die helaas alleen in Dongen, schijndel en Budel(dacht ik ) zitMoeten daar regelmatig naar toe.
Houtkorrels los, zonder de Peewee vond ik een ramp. Klontervormend verschrikkelijk. Echt het enige wat mij echt bevalt is de Peewee, en mijn vader en zus zijn ze ook helemaal gek op dat ding!
TIP; voor de PEEWEE, gooi wel een handje korrel onderin de bak! staat volgens mij in de handleiding, maarja wie leest die nou, en zeker van een kattenbakmagicmist schreef:Denk dat ik ook voor de peewee ga .
Mochten ze nou moeite hebben met het hout, kijk dan of je pies en of poep al in de peewee kan leggen.Of onderin een beetje gebruikt grit.
magicmist schreef:Denk dat ik ook voor de peewee ga .
Omany schreef:@ kiwiwitje: oh sorry, verkeerd gelezen ! Oei mja, dat zal wat moeilijk worden aangezien ik Belgisch ben. Maar maakt niet uit want ik ben dol op de peewee korrels
Lalidan schreef:Heeft iemand hier de extra grote peewee? Is die echt aanmerkelijk groter dan de normale maat?
Ik heb twee weken terug een peewee gekocht, die heeft hier meer dan een week in huis gestaan, maar de kat gaat er niet op.... Wat vreemd is, want houtkorrels is hij gewend, toen ik hem kreeg wist hij zonder problemen de bak te vinden, overgang naar silicaat ging ook probleemloos, maar de peewee liet hij staan. Na een dikke week toch de oude bak er maar in gezet, en daar gaat hij wel op. Ook met de peewee korrels. Dus het is óf de gaatjes in de bodem, óf de maat.
Ik dacht niet dat ik een grote kat had, maar heb nu een driehoekige bak dus kan niet goed vergelijken. Ik heb de kat laatst op de peewee gezet en zag dat hij zich gewoon erg lastig erin om kan draaien. Ik kan me zo voorstellen dat dat de reden is dat hij niet gaan, aan de andere kant, hij komt er niet eens bij in de buurt. Hij laat hem letterlijk links liggen.
Dus, de vraag is nu, ga ik die grotere nog proberen, met het risico dat het de bodem of wat anders en niet de maat is dat hij er niet op wil, of ga ik toch weer op zoek naar ander grit. Iemand advies?
De normale maat peewee ga ik maar te koop zetten, dat word hem in elk geval niet.
Lalidan schreef:Heeft iemand hier de extra grote peewee? Is die echt aanmerkelijk groter dan de normale maat?
Ik heb twee weken terug een peewee gekocht, die heeft hier meer dan een week in huis gestaan, maar de kat gaat er niet op.... Wat vreemd is, want houtkorrels is hij gewend, toen ik hem kreeg wist hij zonder problemen de bak te vinden, overgang naar silicaat ging ook probleemloos, maar de peewee liet hij staan. Na een dikke week toch de oude bak er maar in gezet, en daar gaat hij wel op. Ook met de peewee korrels. Dus het is óf de gaatjes in de bodem, óf de maat.
Ik dacht niet dat ik een grote kat had, maar heb nu een driehoekige bak dus kan niet goed vergelijken. Ik heb de kat laatst op de peewee gezet en zag dat hij zich gewoon erg lastig erin om kan draaien. Ik kan me zo voorstellen dat dat de reden is dat hij niet gaan, aan de andere kant, hij komt er niet eens bij in de buurt. Hij laat hem letterlijk links liggen.
Dus, de vraag is nu, ga ik die grotere nog proberen, met het risico dat het de bodem of wat anders en niet de maat is dat hij er niet op wil, of ga ik toch weer op zoek naar ander grit. Iemand advies?
De normale maat peewee ga ik maar te koop zetten, dat word hem in elk geval niet.
L_Ruiterhuis schreef:De kap er een paar dagen aflaten en de oude bak weghalen helpt ook niet? Dat was hier uiteindelijk de oplossing. Ik heb wel de XL peewee, nu zit de bovenkant er weer op en gaan ze er alle 3 prima op.
Aria_zz schreef:Of wat oud grind er in en wat poep laten liggen.