Slecht etende magere hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 20:13

Connie hij eet telkens kleine beetjes. Verder probeer ik zoveel mogelijk "lekkers" tussendoor te geven. Hij weigert eigeijk alles

Hij is vanaf begin december bij mij. Eerste week was drama met eten maargoed hij moet wennen. Daarna ging het al wel beter maar het selectieve zit er al heel lang in.

Niet gefrituurde? Hmm oke dat ga ik ook proberen! Dankje

Machie

Re: Slecht etende magere hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:53

In nog geen 2 maanden heb je dus al tig merken voer geprobeerd? Misschien gewoon wat langer 1 soort voeren en eet ie niet, pech.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 20:56

Dan eet hij gerust een week niks. Tot ik deze brokken gaf heeft hij een hele tijd alleen maar gedronken. Kan hem wel alleen natvoer voor schotelem maar ben bang dat dat hem meer kwaad doet. Plus dat orijen wel een goede brok is

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:51

Gewoon alleen brok geven en verder helemaal niks? T is nu wel een super verwend ding :+

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:03

Ik denk inderdaad dat hij gewoon te verwend is. Gewoon een kwartier een bak neer zetten en als hij dan niks eet: Pech. Wacht maar tot het volgende voermoment. Dan gaan ze echt vanzelf wel eten hoor.

Bij de dierenarts waar ik stage loop waren ook mensen die jaren met hun hondje hebben lopen modderen wat betreft eten, die lustte ook niks. Toen die was overleden kwam er al snel een nieuwe en deze zouden ze echt niet weer zo gaan verwennen, die moest maar gewoon eten wat er voor hem stond. Bij de tweede enting (dus 3 weken later) bleek dat het nieuwe hondje inmiddels alleen kattenvoer wilde eten _O-

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:16

Rianne1994 schreef:
Dan eet hij gerust een week niks. Tot ik deze brokken gaf heeft hij een hele tijd alleen maar gedronken. Kan hem wel alleen natvoer voor schotelem maar ben bang dat dat hem meer kwaad doet. Plus dat orijen wel een goede brok is

Waarom doet alleen natvoer meer kwaad?

Je kunt ook wat olie over zijn voer doen, vet bevat de meeste calorieën per gram. Of satin balls maken.

Persoonlijk vind ik het hondje niet te mager, de standaard voor honden is dat ze een oplopende buiklijn hebben, anders zijn ze te dik. Honden van 10 maanden oud zijn vaak wat dunner dan oudere honden, het uitzwaren komt nog. Ik denk dat je te veel wilt en te veel prutst met voer waardoor je het 'probleem' alleen maar erger maakt. Ik dacht trouwens dat een open fontanel een fout is en dat je met die honden sowieso niet kan/mag showen/fokken..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:25

Wellicht het hondje wat tíjd geven ts?
Je hebt het arme beest krap 2 maanden, je hebt al ruim 10 soorten voer geprobeerd.
Ik kan je kwaliteit als trainer niet beoordelen maar mijn nekharen als hondentrainer (sport, geen show) gaan hiervan recht overeind staan.
T hondje is 10 maanden en nog volop in de groei + zijn hormonale ontwikkeling...vervolgens een verhuizing, hoop nieuwe dingen leren en een "baasje" wat duidelijk geen verstand heeft van een juist voerbeleid. Tja, ik snap wel waarom hij niet aanzet.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:29

Ik zou nu niet bezig gaan om de hond vetter te krijgen, het is nog een heel jong dier en in de groei dus is het niet zo vreemd dat het nu wat mager staat. Dat hij nu qua bouw niet aan de rasstandaard voldoet is natuurlijk ook niet zo raar gezien hij nog niet volwassen is, dus daar zou ik nu ook niet zoveel naar kijken. Trainen voor shows kan ook prima zonder hem vetter te mesten, dus dat staat het helemaal niet in de weg.

Dus mijn advies: laat het gewoon even zo en geef hem het voer waar hij het nu goed op doet, train ondertussen lekker verder en kijk gewoon even aan hoe hij zich ontwikkelt.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 22:51

Bij chihuahuas was een open fontanel vroeger standaard en verplicht. Nu hebben ze dat aangepast en moet hij dicht. Dat moet op 2 jaar het geval zijn. Dus wat dat betreft heeft machito geluk. Verder "rommel" ik niet met het voer maar als een paar dagen weigert te eten dan ga ik wat anders proberen. Waar hij vandaan kwam daar at hij helemaal niet. Ja soms 1 of 2 kleine hapjes per dag. Hij begint nu iets aan te komen.
Wat dat betreft probeer ik iets hij geeft duidelijk aan of hij het wel of niet wil.

En verder verwend. Nee dat zijn die andere van mij. Hij is gewoon verpest. Hij staat onderin de rang dus werd aangevallen met eten. Logisch dat je dan niet durft te eten. Hij is dus niet verwend. Die andere van mij krijgen echt heel veel van alles. Kom anders een keer op de koffie dan kun je zien hoe hij is me het eten

Olie ga ik proberen.

Verder zoals al eerder gezegd ga ik niet meer in op off topic reacties op mij persoonlijk. Die mogen via pb.
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 28-01-17 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:56

Als eerste denk ik dat hij wat tijd kan gebruiken. Al die verschillende soorten steeds zo snel is niet goed, het bij jou komen zal een flinke verandering zijn waardoor hij destijds misschien moeilijker at en hij nu gewoon verwend gemaakt kan worden

Dat gezegd, mijn meisje is ook een slechte eter geweest en gewoon te slank volgens de dierenarts. Wat hier hielp was kijken hoeveel ze meestal at als ze wat at. Toen ging ik die hoeveelheid steeds aanbieden, op een gegeven moment 6 keer per dag en dat at ze dan netjes op. Uiteindelijk kon ik porties samen gaan voegen en voerbeurten schrappen. Inmiddels is ze 3 en eet ze haar bakje in een keer leeg. In die tijd ook beweging rustig op blijven bouwen, in het begin viel ze wat af, en al kon ze dat niet echt hebben het hielp wel om steeds meer trek te krijgen :)

Verder, reageer je nogal denigrerend, maakt het niet erg aantrekkelijk om mee te denken. Verschil in mening hoeft daar geen reden voor te zijn

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 23:00

Ik geef hem een of 2 soorten brokjes door elkaar. Dan zoekt hij orijen eruit en de rest spuugt hij naast het bakje. Dus wisselen van voer nee. Maar als ik hem een bakje met alleen voer geef wat hij niet lust dan laat hij dat staan. 3 dagen meer durfde ik niet te proberen qua wachten. Dus tja dan geef je toch wat hij wel eet of is dat geheel onlogisch?

Dat kan ik proberen want weghalen maakt het probleem alleen maar groter. En ik volg hierbij toch vooral mijn gevoel. En sorry maar de reacties die soms geplaatst worden geven mij echt een poep gevoel alsof ik 1 of andere dierenmishandelaar ben. Dan krijg je vanzelf een defensieve houding. Overigens neem ik de tips zeker wel mee.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:16

Ik snap je gevoel dat je wilt dat hij eet, geloof me ik kon wel janken met die van mij. Ik ben er uiteindelijk door mijn DA doorheen gesleept, heeft tot de 4e ochtend geduurd en toen at ze het met lange tanden op en dat werd dus steeds beter. Trouwens wel vergeten te melden dat haar sterilisatie ook geholpen heeft toen die kwam, sinds dien was het probleem 100% over :) geluk gehad dus

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:19

Ik heb niet alles gelezen dus misschien is het al genoemd, maar je zou eens naar Naturis kunnen kijken. dat is echt super fijn gemalen, vergelijkbaar met paté.
Diverse smaken verkrijgbaar waarbij merendeel vis

http://naturis.be/versvlees-diepgevroren/

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 23:20

Ja castreren wordt hem niet bij machito :')
Overigens mijn roedel is hij mee opgegroeid dus niet vreemd. Verder at hij bij de fokker ook slecht. Als in hij was nog dunner toen. Omdat hij nu wel de kans krijgt om te eten. Ik hoop dat het duidelijk wordt zo. Zoals gezegd iedereen is echt welkom te komen kijken.
Hij is een extreem slechte eter. En ik kan wel janken want hij was iets aangekomen maar nu is hij energieker en dus valt hij weer af... maar ik wil hem graag helpen dus als iemand ideeen heeft of wil komen kijken om te zien hoe hij is ed. Is toch lastig te beschrijven...

Sparretje dat is genoemd. Ga ik proberen maar natvoer eet hij niet dus heb er weinig vertrouwen in :(
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 28-01-17 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:22

Je hebt op mijn reactie niet gereageerd, omdat je blb enkel eettips wilt hebben. Maar is deze hond getest op een levershunt? Als ze zo lastig groeien en slecht eten is dat echt niet vreemd en kan simpel getest worden dmv bloed. Kan je met eten blijven spelen wat je wil, als dat diertje koppijn krijgt na eten, gaat ie niet eten.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:24

Haal astronauten voer bij de da, flikker het in de magnetron en zet de hond met de bak warm voer alleen in een afgesloten ruimte waar de andere honden er niet bij kunnen. Als je dat regime 2 weken 2 of 3 maal per dag vol weet te houden ben je er. En, stel dat showen gewoon 2 maanden uit. Of ga wel en accepteer dat je niet gaat winnen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 23:26

Nee daar is hij niet op getest. Hoofdpijn na het eten lijkt me nogal duidelijk maar goed zal eens informeren naar kosten ed. Moet het overleggen met de dierenarts.

Showen is niet mijn hoofddoel zorgen dat hij wat aankomt en dus ook (hopelijk) beter in zn vel komt wel.
Hoe lang moet ik hem in die ruimte laten zitten? Want om eerlijk te zijn lijkt me dat geen diervriendelijke methode maar ik ben wat dat betreft een gevoelsmens.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:37

Een half uurtje. Indien hij niet eet voer weghalen en bij volgende voerbeurt weer aanbieden. Als hij 3 dagen niet eet niet direct in de stress schieten. Als showen niet het belangrijkste is kun je dus gerust 2 maanden de tijd nemen lijkt me.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 23:38

Dan kan ik denk ik wachten tot ik een ons weeg.. wat lang duurt. Dat gaat hij namelijk niet eten. En vind het dan net straf lijken... of denk ik nu te menselijk

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:39

Ja.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 23:40

Ja ik vind dat sneu :') maar hoe lang moet ik het vol houden als hij pertinent weigert? En kan het ook gewoon met kvv bijv?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:49

Minimaal 2 weken, de crux is een voer te nemen welke calorierijk is. Makkelijk verteerbaar (dus eerder weer trek) en waar bij verhitting een sterke geur vanaf komt. Nutrition voer van de DA heeft dit.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:51

Wildgirl schreef:
Ja.

En als je zoeentje zoals de mijne heeft dan hongert ze zich rustig een week uit. Voor een hond van 30 kilo geen probleem, voor eentje van 1.5 kilo delf je best alvast een putje in de tuin.

Ts: heb je al eens gekookt orgaan (lever) geprobeerd, al dan nietmet pasta of rijst?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:55

Ik heb in mijn hele leven als trainer en eigenaar heel wat honden gezien waarvan ook hele slechte eters. Geen enkele daarvan ging bij bovenstaande strategie niet binnen 5 dagen eten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:58

Diablo schreef:
Wat reageer je defensief zeg, waarom is dat? Nare gesprekspartner ben je voor iemand die het niet met je eens is.

Nou idd zeg, geen reclame voor de chihuaha om zo als 'trainer' te reageren.

Ik ga verder mee met Wildgirl. Even rust en niet alles erin proberen te proppen in zo'n korte tijd.