Hond vervuilt haar bench

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:00

Ik lees hier dingen over "2 x voeren per dag werkt niet", hoe geef je haar nu te eten? ** edit: dit heb je net beantwoord :P

Een hond die niet zindelijk wordt is echt heel erg vervelend, en dat ze er dan zelf ook in gaat liggen is ronduit goor :+ Maar, is ook geen "normaal" gedrag. Aangezien wij van achter een beeldscherm niet 100% kunnen beoordelen hoe of wat, en jij bij alles wat aangedragen wordt aangeeft "dat kan niet" of "dat heb ik al geprobeerd, dat werkt niet" (waarvoor respect trouwens, zo te horen ben je er echt al heel flink mee aan de slag gegaan) is het inschakelen van een GT eigenlijk de enige optie. Een andere dan vorige keer wellicht. Ja dat kost geld, en op de een of andere manier mag er in de hondenwereld geen geld verdiend worden ofzo, maar als je het opgelost wilt zien zul je echt iemand bij jou en je hondje moeten halen.

Ik hoop dat je de gouden tip snel vindt! Bij een hond die al zolang in hetzelfde "ritme" zit kan daar denk ik best nog wel wat tijd overheen gaan.. Succes!

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 23:05

Het is ook niet zo dat ik er niks aan gedaan heb! Heb echt heel veel gedaan en geprobeerd en ik zeg echt niet oh heb ik al geprobeerd om er vanaf te zijn maar ben al jaar ermee bezig!
Ik zeg niet dat er niks verdiend mag worden maar ik heb helaas geen 275 euro voor iemand die een uur langs komt. Ik heb niet zo een hele brede portomonee voor zulk soort dingen ( voor ik weer iedereen over me heen krijg mijn reu staat ook op duur voedsel en gaat ook maandelijks naar de dierenarts dus het is niet zo dat ik geld bespaar op me honden ) alleen 275 vind ik erg veel geld vind ze helaas niet goedkoper in de regio ja de gene die ik nu heb

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:11

LinsxDot schreef:
Het is ook niet zo dat ik er niks aan gedaan heb! Heb echt heel veel gedaan en geprobeerd en ik zeg echt niet oh heb ik al geprobeerd om er vanaf te zijn maar ben al jaar ermee bezig!
Ik zeg niet dat er niks verdiend mag worden maar ik heb helaas geen 275 euro voor iemand die een uur langs komt. Ik heb niet zo een hele brede portomonee voor zulk soort dingen ( voor ik weer iedereen over me heen krijg mijn reu staat ook op duur voedsel en gaat ook maandelijks naar de dierenarts dus het is niet zo dat ik geld bespaar op me honden ) alleen 275 vind ik erg veel geld vind ze helaas niet goedkoper in de regio ja de gene die ik nu heb



waarom zijn die zo duur?Dat verdiend een hartchirurg nog niet eens?

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:12

Lastig!
Hoe heb je de hond als pup zindelijk proberen te maken, en hoe heb je het alleen thuis zijn opgebouwd?
Ik zou eigenlijk helemaal opnieuw beginnen. Opnieuw beginnen met alleen thuis zijn. Heel langzaam opbouwen en dan niet opbouwen per uur, maar echt per minuut en helemaal in het begin zelfs per seconde. Klinkt misschien overdreven maar je hebt een hond van 1,5 jaar oud die niet zindelijk is, sloopt...
En ook de zindelijkheid opnieuw mee beginnen. Zo vaak mogelijk een rondje naar buiten (de rondjes hoeven dan natuurlijk niet allemaal lang te zijn) en heel erg overdreven belonen als ze haar behoefte buiten doet. En als je haar binnen een ongelukje ziet doen, rustig mee naar buiten nemen en dan ook weer belonen als ze buiten verder gaat.

Als je dat al geprobeerd hebt en het niet heeft geholpen zou ik een aantal gedragstherapeuten bellen om te kijken wie er intensief wil komen helpen.

Succes! Zo te lezen doe je erg je best dus ik hoop dat er een oplossing komt voor dit probleem!

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 23:15

geerke schreef:
LinsxDot schreef:
Het is ook niet zo dat ik er niks aan gedaan heb! Heb echt heel veel gedaan en geprobeerd en ik zeg echt niet oh heb ik al geprobeerd om er vanaf te zijn maar ben al jaar ermee bezig!
Ik zeg niet dat er niks verdiend mag worden maar ik heb helaas geen 275 euro voor iemand die een uur langs komt. Ik heb niet zo een hele brede portomonee voor zulk soort dingen ( voor ik weer iedereen over me heen krijg mijn reu staat ook op duur voedsel en gaat ook maandelijks naar de dierenarts dus het is niet zo dat ik geld bespaar op me honden ) alleen 275 vind ik erg veel geld vind ze helaas niet goedkoper in de regio ja de gene die ik nu heb



waarom zijn die zo duur?Dat verdiend een hartchirurg nog niet eens?

Geen idee heb er 5 in de omgeving gebeld en zaten allemaal rond die prijs en sommige zelfs hoger en ik schrok ervan! Toen vroeg ik nog heel droog of ze dan de hele week kwamen! Maar nee het was voor een uur

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 23:18

Afbeelding
Afbeelding
Heb even ook 2 mailtjes uitgeknipt!
Schrikbarende kosten

Tieme
Berichten: 4992
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:21

Slopen kan is ook vaak een uiting van verveling of stress. Ik zou het echt onder stress zoeken. Die van mij sloopt dan ook. Heb me nog niet omgedraaid of zijn deken ligt al in stukken. Heb je al eens zo'n verstuiver geprobeert met rustgevend luchtje? Dat werkte hier ook goed. Stop je in het stopcontact en spuit geur die de moederhond ook af geeft. Hier worden ze rustig van. Je hebt er ook pillen en een halsband van.

Verder zegt het niet veel dat er in het voer van de dierenarts geen granen zitten. Je hond het het er duidelijk niet goed op. Meerdere keren op een dag poepen is gewoon veel en een teken dat ze niet alles verteerd. Ik heb hier voor nood ook een zak brok staan zonder granen en toevoegingen en met een hoog vlees gehalte. Maar owee als hij dit 1x krijgt... dan kan je er de donder op zeggen dat hij een paar keer per dag poept. Met het diepvriesvlees was dat over

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:24

kim_hester schreef:
Wil het allemaal niet helpen dan is er nog maar 1 ding over; loslaten en acceptatie.

Wel imo vergeet je dan een optie...

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 23:27

Ik weet wel dat ze heel onzeker was en zie haar houding sowieso laatste 2,5 maand heel erg verbeteren. Ze kwam ook nooit bij me liggen of kroelen ze was heel erg op zichzelf. Daar hebben we toen ook gedragstherapeut voor ingeschakeld omdat ze echt mijn grenzen overging. Dit gaat heel erg goed ze is rustig en zoekt meer haar eigen dingen ipv mijn aandacht ( negatief ). We hebben echt al hele weg afgelegt we zitten echt alleen nog met het poep en plas probleem in de bench!
Dat over dat voer snap ik maar heb al heel veel geprobeerd en geef haar liever geen vers voer.
Mijn vriezer is daar helaas niet groot genoeg voor aangezien ik het dan ook aan mijn reu wil geven ( had gezien dat ze dat ook in paard hadden wat hij alleen mag ) ze hebben hier ook niet echt dichtbij verkoop punten dus moet je grote porties in slaan en voor 2 honden van +-25 kilo is dat toch een vriezer vol

Tieme
Berichten: 4992
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:07

LinsxDot schreef:
Dat over dat voer snap ik maar heb al heel veel geprobeerd en geef haar liever geen vers voer.
Mijn vriezer is daar helaas niet groot genoeg voor aangezien ik het dan ook aan mijn reu wil geven ( had gezien dat ze dat ook in paard hadden wat hij alleen mag ) ze hebben hier ook niet echt dichtbij verkoop punten dus moet je grote porties in slaan en voor 2 honden van +-25 kilo is dat toch een vriezer vol


Je kan het op zn minst proberen? Al zou je het een paar weken uitproberen. En dan alleen het teefje. Dan hoef je geen grote voorraad te hebben. Jumbo/ah verkopen smuldier. 80 cent voor een bakje van 400 gram. Als je de compleet versie neemt dan kan je het daarmee prima een paar weken uitproberen. En is het niks dan kap je ermee maar dan heb je ook dat in ieder geval geprobeerd. En bevalt het dan kan je kijken voor een extra vriezee voor het hondenvlees. Denk dat er altijd wel een oplossing voor te vinden is. Ik had ook amper ruimte in de vriezer en heb wekenlang vlees gehaald bij de jumbo. Ik zag duidelijke verbeteringen bij mijn hond en ben op zoek gegaan naar een tweedwhands vriezertje. Staan er genoeg op marktplaats. Voor 35 euro heb je al zo'n tafelmodel. Ik laat het vlees nu thuis bezorgen.er gaat 40 kg in mn vriezer en hier doe ik 3 maanden mee met 1 hond van 30 kg.

kim_hester

Berichten: 1092
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 01:05

Kuggur schreef:
kim_hester schreef:
Wil het allemaal niet helpen dan is er nog maar 1 ding over; loslaten en acceptatie.

Wel imo vergeet je dan een optie...


Welke dan? :)

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 08:52

Ik dacht trouwens dat smuldier nooit zo goed was of zit dat in mijn hoofd?

Rebel_Jits

Berichten: 5637
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:19

Smuldier is een goed alternatief op brokken hoor :j Ik voer het ook en ze zitten goed in de vacht allemaal.

Mijn teefje (1j) wilde ook maar niet zindelijk worden. Zij pieste m'n huis vol als ik al maar de kamer uit liep, ook al was ze net buiten geweest. Toen ben ik eens een nachtje uit slapen gegaan met de honden erbij (had hun eigen benches mee) en toen ben ik heel strict elk uur naar buiten geweest met ze. Dat ze niet de kans kreeg ook maar een drup in huis te laten lopen. De aanpak van elk uur hielp thuis niet, maar in een vreemde omgeving was het blijkbaar een eyeopener! Sindsdien heeft ze niet meer in huis geplast *\o/*

En eventueel kan je een loopsheidsbroekje proberen. Als ze dan plast/poept, blijft het daar in, net als een luier. Sommige honden vinden dat een verschrikkelijk gevoel en houden het dan beter op. Natuurlijk wel af doen als je naar buiten gaat :D

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 09:22

Ze heeft vannacht niks gedaan! Ben vanmorgen om 5 uur met der uit geweest ga zo nog keer!

Een ongesteldheids broekje :') top idee haha nee zonder dollen dat vind ze helemaal niks die trekt ze uit met geweld.
Ze ligt nu al 3 uur te slapen dus maak der zo wakker om nog rondje te gaan en dan moet ik naar me werk

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 09:23

En mijn reu btw heeft wel is kvv gehad zon rol er staat op internet 40gr op een kilo van het gewicht zij is +-20 kilo dus 800gr dus dat houdt in dat ze 2 smuldier per dag moet en mijn reu ongeveer 2,5 per dag

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:27

Smul is op zich niet veel mis mee hoor, het is nog altijd "beter" dan de meeste brok.. Mijn oudste reu doet het er niet goed op trouwens. Die doet het echt beter op de meeste brok dan op smul. Dus dat is heel persoonlijk en vandaar de aanhalingstekens.

Maar ik kan me niet voorstellen dat verandering van voer kan helpen bij onzindelijkheid eigenlijk? Ja mss gaat ze er minder op poepen maar als zij de link niet legt tussen ontlasten = buiten en nooit binnen, dan hoef je hooguit minder poep te ruimen :') Of zie ik dat verkeerd?

Als je echt tegen de 300 euro per consult mag neerleggen word ik trouwens per direct ook GT :+ Kan me ook niet voorstellen dat ze puur en alleen voor het consult zoveel geld vragen. Of tenminste, dat vind ik dat ook belachelijk veel geld. Meeste GT's die ik ken zitten ergens tussen de 100 en 150 euro voor consult + behandelplan + nazorg..

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:29

Smuldier is prima. Ze poepen er veel mindere hoeveelheid van ook. Bij vers vlees wordt vaak geadviseerd om 1x pd te voeren, ik zag dat je nu 3x voert en dat is wel vaak. Smuldier kan je gerust voor een paar dagen in de koelkast leggen als je het bevroren koopt.
Ik zou overigens bij een Staf echt uitkijken met fietsen, dat is een enorme belasting voor de spieren en gewrichten die het bij zo'n type hond toch al zwaarder te verduren hebben. Nooit in galoppas naast de fiets in elk geval. Ik las al eerder de tip, helemaal opnieuw beginnen en dat lijkt me een goede optie. Anders gaan voeren en het alleen laten heel langzaam weer opbouwen en na ieder hapje/slaapje naar buiten met haar.
Die 275,- lijkt me geen uurtarief van GT's, dat is onmogelijk in mijn ogen en zal iets van een 'pakketservice' zijn.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 09:36

Het zijn toch echt de mailtjes van de GT zelf die ik heb gecontact :') ik schrok er zelf ook van en nee sorry het is echt 1 hele consult zonder na zorg enz! En ze komen voor dat geld ook niet vaker, ja een 2e consult krijg je wel 20 hele euro korting :')
Ik zal van de week smuldier is proberen. Heb het uitgerekend dan ben ik +-18 euro per week kwijt voor 2 honden dat is wel te doen! Die rollen weet ik ut ervaring dat de kosten voor 1 prima te doen zijn maar voor 2 word me dat echt te duur! ( niet weer iedereen over me heen waarom neem je honden als je geen geld uit wil geven ) dat bedoel ik niet! Alleen die rollen zijn 6 euro per rol en dat x 2 en dan keer 7 dan eten ze voor 90 euro per week

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:39

Ik kan mij echt niet voorstellen dat er meerdere GT's bijna 300 euro per uur vragen.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 09:41

Die ik nu heb vraagt 80 euro per uur en kan haar altijd mailen bellen voor eventuele na vragen!
De rest was echt die prijs die ik net noemde ik kan er niks anders van maken!

Alleen ik vind niet gepast om hun namen zo in een topic te geven!
Voor de echt geintreseerde kan ik in pb zegge van welke ik de prijsopgaaf had

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:43

kim_hester schreef:
Kuggur schreef:
Wel imo vergeet je dan een optie...


Welke dan? :)


Herplaatsing.
Dit gedrag is absoluut niet normaal te noemen en als je ook niet met haar op cursus kunt, vraag ik mij af of jullie wel zo'n goed team zijn eerlijk gezegd.
Onzindelijkheid, slopen, stress, druk op cursus (wat prima valt te corrigeren met veel oefening).
Hoe jouw berichten nu op mij overkomen vraag ik mij oprecht af of deze teef wel op haar goede plek zit.

Natuurlijk het is internet, bovenstaande maak ik puur op uit jouw berichten.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:50


LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 09:50

Citaat:
Herplaatsing.
Dit gedrag is absoluut niet normaal te noemen en als je ook niet met haar op cursus kunt, vraag ik mij af of jullie wel zo'n goed team zijn eerlijk gezegd.
Onzindelijkheid, slopen, stress, druk op cursus (wat prima valt te corrigeren met veel oefening).
Hoe jouw berichten nu op mij overkomen vraag ik mij oprecht af of deze teef wel op haar goede plek zit.

Natuurlijk het is internet, bovenstaande maak ik puur op uit jouw berichten.

Vind deze reactie een no go!
Wij hebben voor haar gekozen en dat slopen doet ze alleen als ze dus paar uur alleen is en ik er niet bij ben! En voor de rest gaat het prima ze is alleen niet zindelijk vind dat geen rede om een hond maar weg te doen dat schiet echt in me verkeerde keelgat sorry! Met uitlaten gaat het prima binnen gaat het prima kan alleen niet op cursus maar daar leren ze haar ook niet poepen op commando toch? Dus vind dat ook niet iets wat echt MOET

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 09:53

Amandavd schreef:
TS ik heb nu al 4 GT's gevonden in een straal van 25 kilometer van Rozenburg die dat allemaal bij lange na niet kosten voor 1 uur. Dus ik weet niet waar je gezocht hebt maar goed.

http://honden-gedragstherapie.nl/nvgh-gedragstherapeut/

Waar zie je de prijzen? :o
Ik zie er maar 2 in de buurt

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:54

Je kunt niet op cursus met haar omdat ze te druk is schrijf je. Een cursus zorgt ervoor dat een hond ook geestelijk moe wordt en daarbij zijn dingen als behendigheid ook ontzettend goed voor baas en hond.

Een hond die moe is zal niet slopen als hij alleen thuis is.

Tja, soms moet je goed nadenken of dit wel een ideale situatie is. Tussen de regels door lees ik dat jij wel van je hond houdt, maar zij ook van jou?