Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hannanas schreef:Er zijn super goede tips gegeven. Ik zou zeker contact opnemen met de Wagerenk.
Daarnaast, uit je laatste post:
Áls hij zo'n angst heeft alleen, als dat zo'n verschil uitmaakt, vind ik niet dat je het tegen over je hond kunt maken hem alleen in een kennel te houden.
Dan zit hij dus het grootste deel van iedere dag in angst, en als er dan een hard geluid klinkt (in welke vorm dan ook incl onweer) dan zit hij dus met cortisol sky high en totaal in paniek.
Er zijn mensen die voor minder zelfmoord plegen.
Je hebt dus verlatingsangst en angst voor harde geluiden en dan super extreem.
Én therapie en de situatie van je hond aanpakken, desnoods bij een ander baasje.
Zijn kennel nu klinkt als een mens opsluiten in een isoleercel zonder medicatie en hulp. (Ongeacht jullie goede bedoelingen en liefde voor de hond, dat is overduidelijk !)
deksel schreef:borstnoot schreef:Hij mag gewoon absoluut niet binnen van pap. Dat maakt deze kwestie nog veel moeilijker...
Waarom mag dat niet? Het welzijn van je hond gaat toch voor of niet?
deksel schreef:borstnoot schreef:Hij mag gewoon absoluut niet binnen van pap. Dat maakt deze kwestie nog veel moeilijker...
Waarom mag dat niet? Het welzijn van je hond gaat toch voor of niet?
A3a1 schreef:Ik ga er vanuit dat de hond, nu al het vuurwerk voorbij is, en het onweerseizoen nog niet gestart is, niet bang is.
Dus dat dit alleen in periodes is.
Jammer dat het probleem er al langer is en zich dus al heeft opgestapeld.
Ik neem aan dat muziek al is geprobeerd.
Je zou nog bachbloesemremedie, rescue in kunnen zetten.
Veel succes met het vinden van een oplossing!
borstnoot schreef:Hij mag gewoon absoluut niet binnen van pap. Dat maakt deze kwestie nog veel moeilijker...