Kat probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Kat probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:11

Ik vind het echt ontzettend leuk om te lezen hoe je je ontfermt over poes. <3 dat beest wil straks nooit meer weg. :))

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:22

Wat goed van je dat je zoveel moeite doet voor het diertje. Ga je morgen nog voer halen?
Enne, bij ons woont ook een poes op de slaapkamer, gaat prima hoor;).

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 00:23

Froukje schreef:
Geloof het of niet, maar AH basis kattenvoer is nog het beste van al de supermarkt merken die ze bij de AH hebben.. Scheelt ook nog eens geld.

Natvoer is handig als ie niet goed drinkt, als hij dat wel doet kunnen brokjes ook prima.

Maar tot morgen middag zonder eten is wel heel lang.. Beetje smuldier gaat er denk ik wel in :j
de rest vast ook wel, maar dat zou ik niet direct aandurven als hij al een aantal dagen geen eten heeft gehad..

Kattenmelk is meer voor de lekker. Kun je ook geven als je merkt dat het drinken niet zo hard gaat, maar verder is het meer snoepen dan nut.

dank je voor het antwoordt,dan haal ik nu nog een pakje smuldier eruit +:)+

en die kattenmelk laat ik dan maar,dacht omdat ie misschien tekorten heeft gehad dat dat wat zou opvangen maar als dat niet zo is,kijk ik wel hoe het gaat met gewoon water.

Roosch schreef:
Ik vind het echt ontzettend leuk om te lezen hoe je je ontfermt over poes. <3 dat beest wil straks nooit meer weg. :))

haha nou beter van wel hoor,hier zou die in een slaapkamer in zijn uppie moeten wonen,is ook niet leuk,kan die beter bij een kattenliefhebber gaan wonen.

wie weet staan zijn baasjes hier wel morgen voor de deur..

in ieder geval is hij veilig voor de honden,kunnen wij weer zorgeloos rondlopen ,en slaapt ie met een vol maagje heerlijk op bed vannacht...

inge,ja we rijden morgen even naar de appie,als het asiel het goed vind dat ie bij ons blijft,maar dat zal geen bezwaar zijn wat ik al begreep..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:25

Super van je hoor. Als je echt in nood zit, heb ik wel kattenvoer voor je.
Wat vindt Edwin ervan? Al verliefd?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:30

hoever vanaf mij (vroomshoop) zit je eigenlijk kimmie? ik zit ook vrij dicht bij de duitse grens en je bent welkom om poesebeest hier te brengen, 3 of 4 maakt ook niet veel uit ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:31

Het is wel een charmeur hè? :') ik heb net je posts allemaal door gelezen maar geloof dat ie hard zijn best doet om aardig gevonden te worden door jou. :')

Pyralis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:33

Goed bezig ts!! Wat fijn voor t poezenbeest. Idd, een laag zwarte grond in een plastic bak fungeert prima als kattenbak. Niet te veel eten ineens gaan geven, smuldier is prima. Bakje water erbij. Super hoor!! Nog wel even een tip, let op vlooien, als ie straks weg is, alles goed checken/wassen/dieren voor de zekerheid behandelen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:34

Nou wat goed zeg, lief van jullie!

Ik heb ook altijd grote kattenvreters gehad en nu een kat. Ik kan me zo voorstellen hoe ontzettend je moet wennen aan het gedrag. Ik verbaas me ook nog dagelijks over de verschillen!

Ik hoop maar dat je vlug de eigenaar vindt en anders een andere liefhebber.

Ik zou ook niet te duur voer kopen hoor. Voor de time-beïng is brok van de supermarkt al prima toch? Evt wat smuldier van je honden als verwennerij.

Katten hebben een kleine maag, ze eten dus kleine beetjes de hele dag door. De kattenbak moet niet bij het voer staan maar zou ik aan de andere kant van de kamer zetten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:38

Smuldier compleet is ook geschikt voor katten volgens mij (plaatje met kat en hond). maar anders geen probleem voor 1 dagje.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 00:59

Diablo schreef:
Super van je hoor. Als je echt in nood zit, heb ik wel kattenvoer voor je.
Wat vindt Edwin ervan? Al verliefd?

Ed vind hem wel leuk,maar die is van huis uit katten gewend...maar afwachten of ie hem morgenochtend ook nog leuk vind na een nachtje samen slapen :D :Y)

verliefd worden zou niet slim zijn,wie weet staan zijn eigenaren wel voor de deur ,en dan gaat katje lekker mee naar hun huis...

inkepink schreef:
hoever vanaf mij (vroomshoop) zit je eigenlijk kimmie? ik zit ook vrij dicht bij de duitse grens en je bent welkom om poesebeest hier te brengen, 3 of 4 maakt ook niet veel uit ;)

vroomshoop is 134 km zegt routeplanner...maar op dit moment moet ik even afwachten wat het asiel morgen zegt,die vrouw van de zwerfkattenopvang zei met klem niet zelf een plek te zoeken zolang niet bekend is of katje een baasje heeft,dat zou zelfs onder diefstal kunnen vallen nl...

dus maar even wachten hoe en wat het asiel voor termijnen handteerd of hoe het wettelijk zit..

Roosch schreef:
Het is wel een charmeur hè? :') ik heb net je posts allemaal door gelezen maar geloof dat ie hard zijn best doet om aardig gevonden te worden door jou. :')

haha hij ( of zij) is wel lief hoor,is echt wel duidelijk een katje wat mensen gewend is,en wat iemand anders ook wel heel blij kan maken :D

Pyralis schreef:
Goed bezig ts!! Wat fijn voor t poezenbeest. Idd, een laag zwarte grond in een plastic bak fungeert prima als kattenbak. Niet te veel eten ineens gaan geven, smuldier is prima. Bakje water erbij. Super hoor!! Nog wel even een tip, let op vlooien, als ie straks weg is, alles goed checken/wassen/dieren voor de zekerheid behandelen.

ik rij morgenochtend even langs mijn DA voor een kleine check ( chip/geslacht/leeftijd/vlooien en evt wormen) ,en hou mijn honden zeker in de gaten,deze zijn vlo vrij en wil ik graag zo houden :j

IMJ schreef:
Ik zou ook niet te duur voer kopen hoor. Voor de time-beïng is brok van de supermarkt al prima toch? Evt wat smuldier van je honden als verwennerij.

Katten hebben een kleine maag, ze eten dus kleine beetjes de hele dag door. De kattenbak moet niet bij het voer staan maar zou ik aan de andere kant van de kamer zetten.

ah goede tip! ik ga morgen even kijken hoe nu alles staat ,want mijn vriend heeft de zorg op zich genomen >;) :') ,hij heeft het er maar wat druk mee... :D

tamary schreef:
Smuldier compleet is ook geschikt voor katten volgens mij (plaatje met kat en hond). maar anders geen probleem voor 1 dagje.

eerst maar eens kijken of hij het wel lust,heb weleens gelezen dat katten met vers vlees best lastig kunnen doen toch?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 01:09

Katten kunnen vreselijk lastig zijn met eten of alles lusten wat jij eet of ze geeft. Aanbieden is de enige manier om dat uit te vinden.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 01:38

Smuldier is prima! Katten eten het grotendeels hetzelfde als honden. Als ik het gedrag zo lees, voelt het zich al prima bij jullie.
Liefde gaat door de maag bij katten en ik vermoed dat dit beestje al wel mensen kende.

Katten eten vooral met hun neus als het goed ruikt zullen ze het eten. Maar goed ik heb hier 3 bengels zitten en ze zijn allemaal verschillend. De ene lust bijna alles de ander enkel zijn droogvoer en soms een snoepje (en dan is dat nog niet eender) en de derde zit er zowat tussenin.

Ik ken smuldier niet, ik weet niet of het verplicht is op te warmen? Anders eerst eens koud/rauw geven als hij/zij dat niet moet, warm het eens op dat kan wonderen doen voor katten.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 01:52

Onze katten hier krijgen ook met regelmaat wat vlees van de hond mee (smuldier of wat ik maar in de vriezer heb liggen) en ze eten het heel graag hier dus daar zou je het prima mee kunnen redden.
Zelfs onze tandloze dame eet gewoon rauw vlees.
Idd kleinere porties zeker omdat ie al een tijdje slecht heeft gegeten.
Je weet niet hoe lang hij al heeft rondgezworven dus dikke kans dat ie hier en daar al wat vogels en of muizen naar binnen heeft gewerkt en dat is in theorie ook rauw vlees.

Verder top dat je je zo inzet voor hem/haar ondanks je geen katten mens bent!!
Zelfs dat je hem in huis hebt genomen !
Niets anders dan lof !

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:38

Wat super hoe jij je best doet! Petje af hoor :) Ik hoop dat baassie snel gevonden wordt.

Moet je zo'n check bij de dierenarts eigenlijk zelf betalen in zo'n geval? Gewoon nieuwsgierig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:04

Ik moet er een beetje (vertederd) om lachen. De toon van de eerste berichten staan zo haaks op het feit dat het katje nu gewoon binnen op bed ligt, van alle gemakken voorzien en allerlei mensen bezig houdt.
Once again: Een kat heeft personeel en kiest dat zelf.

Ik hoop dat zich snel een eigenaar meldt TS. Succes vandaag!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:23

*\o/* Wat fijn TS dat ze bij jou op de slaapkamer mag zitten tijdelijk!....Met zo'n dikke vacht, zo te zien, is het lastig in te schatten wat er onder zit.

Wat mij opvalt ook is het gebit, lijkt ook dat van een volwassen kat maar goed zijn maar een paar foto's. Kitten gaat wisselen rond de 5 maanden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 12:43

zo he he ,ff tijd om up to daten,voor de belangstellenden...

katje heeft goed geslapen,was heel rustig en vanmorgen goed hongerig,dus de smuldier ging er goed in!

daarna hier de paarden gedaan en honden uitgelaten ,toen ik terug kwam zei mijn vriend dat er iemand gebeld had die haar wilde opvangen zolang..

dus deze mevr gebeld,en deze bood de kat een plekje aan,als opvang en ook als er geen eigenaar gevonden wordt een vast verblijfplaats :D

een en ander door genomen hoe en wat verder ,en afgesproken dat ik naar de DA zou gaan,kat na zou laten kijken,ook controleren op chip enz en dan bij haar langs zou brengen,zij woonde in de omgeving van de DA ,dus in 1 rit door zullen we maar zeggen.

zo gezegd zo gedaan,kat in zijn bakkie ,stem geluid op 10 ( :wow: wat een geluid uit zijn klein katje) op naar de DA,daar is ZE na gekeken,dus een dame van 7 maanden oud ,geen chip,geen vlooien en uiteindelijk een ontwormpil rijker zijn we naar het opvang adres gereden.

ze woont nu in een mooie bungalow,vol met kattenspeeltjes, eten stond al klaar voor haar en zoals gezegd,deze opvangdame gaat de officiële weg bewandelen voor evt adoptie,en ze zou er ter zijner tijd een kattenvriendje bij krijgen ...

een gelukkig einde aan dit hele verhaal zullen we maar zeggen :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:44

Gelukkig! Fijn dat ze nu een mooi plekje heeft! :D

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:52

Wat een mooi einde van een spannend 'avontuur' :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:58

Super gedaan! Laat je het nog weten hoe het afloopt als je er nog iets van hoort?

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:21

Wat goed van je. eind goed al goed.
maar dat mauwen . Ons vrouwtje tettert de hele dag door hoor. mauw hier mauw daar . mauw ik wil en knuffel mauw ik ben net wakker en ga maar door.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:23

Super gedaan hoor!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:27

Oh wat een fijn einde zo! Echt top gedaan dit!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:18

Wauw geweldig nieuws! Heel fijn TS. Nou die is wat jij al dacht nog niet uitgegroeid. :D

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:58

top +:)+ Ik ben altijd blij als mensen toch de moeite nemen om een dier te helpen zelfs al ben je er geen grote fan van. Voor jou was het even vervelend maar nu kan dat beestje de rest van haar leven ergens anders gelukkig zijn.

Heel erg bedankt namens deze kattenliefhebber!