Gevoelig als het om dieren gaat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 20:58

moonfish13 schreef:
Ik heb vorig jaar s'nachts een egeltje aangereden.
Oh wat voelde ik me schuldig!
Zijn achterpootjes deden niks meer, verder ging het ok.
Deze heb ik met metacam in het konijnenhok in de tuin gezet en de dag erna liep hij weer aardig wat, maar had zijn pootje gebroken.
Bij de opvang zeiden ze dat egel geluk had gehad, had ik hem niet geraakt had hij doodgegaan want het beestje had al zeker een week weinig tot niet gegeten.
Egeltje is gespalkt en als het goed is nu weer vrijgelaten. :)

OH wat erg!! Maar goed dat het allemaal goed gekomen is en eigenlijk ook nog positief dat je hem hebt aangereden!

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:06

naarppc schreef:
Ik snap je redenering en kan me er ook in vinden. Ik heb namelijk nergens gezegd dat ik de mens superieur vind, ik wijs enkel de contradicties aan in berichten mensem die dit wel impliceren :D

En graag gedaan voor de tips hahah. Dat essay gaat er eigenlijk over dat het waarnemingsniveau van vleermuizen totaal anders is dan dat van mensen en dat we ons dus niet kunnen indenken hoe het is om een vleermui te zijn. Als je dat vervolgens doortrekt kom je uit op een scepticisme tov other minds: ik kan niet weten hoe het is om jou te zijn (bijvoorbeeld) :) Maargoed, dat gaat een beetje off-topic hahah.

Haha dat begreep ik inderdaad hoor! Dat is ook een interessante. Het blijft altijd lastig, maar wel heel interessant.

PlantsTho

Re: Gevoelig als het om dieren gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:20

Och, het 'planten hebben ook gevoel' argument. Zo vaak gehoord, dat het zelfs mijn forumnaam is :D

Lieve mensen: planten hebben geen brein en geen centraal zenuwstelsel en zijn daarom niet in staat pijn te voelen. Ze reageren wel op hun omgeving.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:21

Weet je waar ik altijd een hekel aan heb. Mensen die denken dat ze de wereld met hun zogenaamde perfecte argumenten kunnen redden. Moedeloos wordt ik er van.

Van mij part eten jullie elkaar op of een koe of een plant. Laat ieder zijn ding gewoon doen. Het is een beetje apart om vleeseters te benoemen tot mindere dierenliefhebbers. Dit meisje heeft gewoon vreselijk veel gevoel voor dieren en ik vind het fijn om dat te zien. Wat ik echter wel zonde zou vinden is als dit meisje nooit meer een lekker stukje koe kan eten, omdat hier geroepen wordt dat je dan geen gevoel voor ELK dier hebt.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 22:22

GabberGill schreef:
Weet je waar ik altijd een hekel aan heb. Mensen die denken dat ze de wereld met hun zogenaamde perfecte argumenten kunnen redden. Moedeloos wordt ik er van.

Van mij part eten jullie elkaar op of een koe of een plant. Laat ieder zijn ding gewoon doen. Het is een beetje apart om vleeseters te benoemen tot mindere dierenliefhebbers. Dit meisje heeft gewoon vreselijk veel gevoel voor dieren en ik vind het fijn om dat te zien. Wat ik echter wel zonde zou vinden is als dit meisje nooit meer een lekker stukje koe kan eten, omdat hier geroepen wordt dat je dan geen gevoel voor ELK dier hebt.

Dankje :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:34

GabberGill schreef:

Maar echt, ik kan dit gewoon met geen mogelijkheid begrijpen. Waarom is de koe die wordt opgegeten niet net zo zielig als een diertje dat wordt aangereden op de weg? Ik zit hier echt met een intens verwarde uitdrukking achter mijn computer... Op welke manier rijmt het dat we hier allemaal zeggen zo vreselijk veel om dieren te geven, maar het ook supporten dat ze worden doodgemaakt?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:40

Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Ik kan gewoon niet zien wat het verschil is. Waarom is een duif die dood is zielig, maar een hamburger (dood stuk koe die door een vleesmaler gehaald is) niet. Ik probeer ook niet om iedereen een rot gevoel te geven over zichzelf, maar wees nou realistisch, er is toch ook geen verschil?
Ts: het is goed dat je erover nadenkt in ieder geval en het is mooi dat je geeft om dieren, maar wat ik zei. Probeer je niet al te schuldig om iets waar je juist niks aan kan doen

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:50

Ik heb ook meer met dieren en weinig met mensen.
Ook in films als mensen dood gaan is minder erg als dat het dier het is.
En tja dieren accepteren iedereen zoals ze zijn. Kan mensheid nog een voorbeeld aan nemen.
Wij voelen ons soms zo verheven boven de andere levende wezens op aarde.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:53

tylando schreef:

Jij hebt nog nooit een kat gezien?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 22:54

tylando schreef:
Ik heb ook meer met dieren en weinig met mensen.
Ook in films als mensen dood gaan is minder erg als dat het dier het is.
En tja dieren accepteren iedereen zoals ze zijn. Kan mensheid nog een voorbeeld aan nemen.

Dat is bij mij ook exact zo!

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:04

GabberGill schreef:

Maar dat is dan toch ook gewoon waar?