Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goof schreef:dierenfan schreef:Ik veroordeel TS niet!! Maar snap gewoon niet dat men kiest voor pup uit werkende honden om als huishond te houden. Snap de fokker al totaal niet ze als huishond te plaatsen. Als de hond zo fanatiek is probeer dan eens bij een goede organisatie er voir of die geen interesse in hem hebben voor op te leiden
De hond is gewoon een kruising dus er is geen sprake van een doelbewuste fokker in dit verhaal.
Er is gewoon een nestje voor de lol gefokt, of het was een oeps-nestje. Meer niet.
CurlyCoat schreef:Kuggur schreef:
Een hond neem je voor het leven.
Onzin.
Dan ben jij duidelijk geen dier waard.
Een dier is geen speelgoed, en kan je niet zomaar weg doen als je het even zat bent.
Een dier heeft ook gevoel en hecht zich aan iemand..
CurlyCoat schreef:Kuggur schreef:Onzin.
Een dier is geen speelgoed, en kan je niet zomaar weg doen als je het even zat bent.
Nies_ schreef:CurlyCoat schreef:
Ach ach wat een onzin. Als ik morgen in een rolstoel terecht kom gaat mijn hengst er direct uit en als ik noodgedwongen op een flatje kom te zitten gaan de honden die gewend zijn om buiten los te lopen ook weg. Ik kan ze dan namelijk niet meer geven wat ze nodig hebben. Aanhouden is dan alleen maar egoïstisch, een dier went echt wel weer bij een nieuwe eigenaar.
Florenc schreef:Als je eventjes herplaatsgroepen van Mechelaars op facebook bekijkt, ben je zeker niet de enige die tegen dit probleem loopt hoor. Mensen onderschatten een Mechelaar vaak nog bij aankoop, en van zodra puplief dan wat begint te puberen en niet genoeg uitdaging en sturing krijgt, kan het wel mislopen.
Maar in dat opzicht TS, heb je alles geprobeerd? Hoe oud is je pup nu? Zijn jullie vanaf het begin gestart met trainingen op een hondenschool? Hoevaak doen jullie oefeningetjes met hem? Hebben jullie effectief grenzen voor hem gesteld (als in: hij mag niet in de zetel, hij mag niet in de keuken, hij mag niet op de trap...)? Ga jij met hem wandelen? Wat vind je hondje leuk (eten? balletje? stok? ...)
Een Mechelaar waar niet mee gewerkt wordt (trainingen, hondenschool), met een onzekere baas en zonder grenzen loopt fout. Daar durf ik geld op zetten. Niet omdat het stoute of agressieve honden zijn, wel omdat ze leiding gaan overnemen en héél sterke "spiegels" zijn voor jouw gedrag. Maar zeker bij een pup is dat wel nog héél makkelijk om te draaien. JIJ moet ermee aan de slag. JIJ moet degene zijn die met hem gaat trainen (onder begeleiding), degene die altijd snoepjes in de zak heeft zitten om te belonen, degene die grenzen stelt en die ook doorzet, degene die met hem leuke dingen (wandelen!) gaat doen. Doe dat heel consequent, en je kan bij een mechelaar op een week een pup hebben die je adoreert....