Demente hond, hoever ga je?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Demente hond, hoever ga je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:43

Geniet de komende dagen nog flink van de hond.
Lekker verwennen en foto's maken.

Heel veel sterkte.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:50

Fijn dat je naar nuchtere redenering geluisterd hebt. Enorm zwaar voor jullie maar het laat zien hoeveel jullie van hem houden. Sterkte!

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:05

Sterkte!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:49

Veel sterkte Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:51

Y;(

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:07

Sterkte vrijdag. Geniet nog even van de komende dagen en weet dat jullie de beste keuze maken voor jullie hond.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:09

Och, wat verdrietig! Sterkte!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:54

Sterkte met deze moeilijke maar dappere beslissing Y;(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:00

tiwi1969 schreef:
We hebben net een goed gesprek met de dierenarts gehad en de conclusie is duidelijk. Daisy is op, zowel mentaal als fysiek, haar nieren zijn het langzaam aan het opgeven en de dorst die ze heeft is niet te stillen.

Vrijdagochtend laten we haar inslapen, daarna mag onze andere hond afscheid nemen en daarna brengen we haar naar het crematorium voor een individuele crematie.
Een verschrikkelijke keuze maar de trukendoos van de dierenarts is leeg. Hij sprak over onbevredigend rekken en een lijdensweg ingaan.

De komende dagen zullen we haar nog even extra verwennen, alles mag en niks moet.

sterkte!nieren gaan altijd erg achteruit bij oude honden!
Verstandige beslissing,geniet morgen nog maar van haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:27

Goed dat je deze beslissing nu in dit stadium genomen hebt. Nu weet je zeker hoe de toestand van je hond is en neemt de juiste actie. Zal zwaar zijn en je zult verdriet hebben maar je doet het goed.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:15

moedige beslissing, veel sterkte en kracht en geniet samen nog even.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:13

Heel veel sterkte. Y;(

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:27

Dappere en wijze beslissing.
Heel veel sterkte

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 15:21

Fijn dat de dierenarts eerlijk en recht voor z'n raap is, en fijn dat jij, TS, daar een nuchtere en eerlijke (diervriendelijke) beslissing in kon nemen. Gaat heel moeilijk zijn, dat weten we allemaal. Maar dat je het juiste doet, is door de dierenarts dus bevestigt. Meer mensen zouden zoals jij, de voors en tegens eens nuchter tegenover elkaar moeten zetten en vlot actie ondernemen. Dat duurt bij veel teveel mensen veel te lang, ten nadele van hun dier. En jij bent gewoon helemaal op tijd met je beslissing. Klasse.

Nog even goed verwennen en afscheid nemen... en dan komt het gemis... maar in ieder geval kun je jezelf dan helemaal niks kwalijk nemen, je hond had zich geen beter baasje kunnen wensen!!

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 15:50

Heel veel sterkte TS Y;( . Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje als jij. Ik moet op 3 januari afscheid gaan nemen van mijn 14 jarige Jack Russell |( |( |(. Ze heeft veel mankementen en ik wil voorkomen dat ze gaat lijden.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 16:44

Thembi jij ook sterkte!

Valt niet mee, tranen zijn er nu soms al. Maat weet ook dat het na morgen langzaam weer beter wordt.

We verwennen haar verschrikkelijk met lekkere hapjes en straks gaan we nog even kort naar het bos, kan ze nog een keer de boslucht opsnuiven. Gek eigenlijk want ze beseft natuurlijk zelf niet dat ze er voor de laatste keer komt.

Ze zit nu lekker ontspannen op de bank naast mij.

Ik ben ook super blij met deze dierenartsen, nuchter en realistisch.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:12

Ik ben een stille meelezer geweest in dit topic
Ook omdat wij in het bezit zijn van een begin dementerende hond...

Ik wil jullie heel veel sterkte toe wensen
Het is zo vreselijk moeilijk, maar heel dapper dat jullie dit besluit hebben genomen

Geniet nog even van het samen zijn

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:58

tiwi1969 schreef:
Thembi jij ook sterkte!

Valt niet mee, tranen zijn er nu soms al. Maat weet ook dat het na morgen langzaam weer beter wordt.

We verwennen haar verschrikkelijk met lekkere hapjes en straks gaan we nog even kort naar het bos, kan ze nog een keer de boslucht opsnuiven. Gek eigenlijk want ze beseft natuurlijk zelf niet dat ze er voor de laatste keer komt.

Ze zit nu lekker ontspannen op de bank naast mij.

Ik ben ook super blij met deze dierenartsen, nuchter en realistisch.

Ik huil ook al regelmatig maar gelukkig hebben zij niets in de gaten. Ook heb ik een fijne dierenarts, een redelijke jonge dame maar ook nuchter. Zij is er a.s. dinsdag ook bij. Bij een andere dierenarts was het je kan nog dit en en je kan nog dat. Terwijl deze gewoon heel eerlijk was en zegt dat mijn hond oud is niet meer beter wordt. Heb toen ook het boekje gekregen "Is het niet te vroeg"
Geniet nog van deze avond en nogmaals veel sterkte. Het is een moeilijke beslissing maar wel de juiste... Mijn gevoel sprak nog weleens mijn verstand tegen. Maar nu krijg ik ook steeds meer rust dat ik de juiste beslissing neem

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 22:04

Dat gevoel spreekt hier nog steeds tegen mijn verstand.
Als ik haar lekker zie liggen op de bank of kluiven op een bullepees dan denk ik ik ben gek ze kan nog prima zo.
Maar als ik dan tel dat tussen 15 uur vanmiddag en nu 5 bakken water leeg heeft en u met een volle bolle buik van alle water voor Pampus lig dan weet ik dat de beslissing goed is.

Morgen maar even gevoel uit en mijn boerenverstand volgen, die gevoelens mogen dan later weer.

De crematie krijgt wel steeds meer vorm in mijn hoofd.
Ze wordt allen gecremeerd zodat ik de as op kan halen, een beetje van de as gaat in een kleine urn, de rest strooi ik uit in het bos waar we vaak lopen.
Verder laat ik een pootafdruk maken, die kan dienen als basis voor een tattoo met een beetje van de as erin verwerkt.

Hoewel ik meerdere gezinshonden heb gehad is Daisy het eerste hondje die ik zelf heb uitgezocht. De keuze voor het ras kwam van mijn ex, zij was er helemaal weg van, en ik ben opzoek gegaan naar een leuke herplaatser. Zij sprong er echt bovenuit, vrolijk, super lief en een clown.
Nu na bijna 11 jaar kan ik maar een ding zeggen, was en is een super hondje.

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 01:14

Sterkte vandaag

Je hebt wel een goede keuze gemaakt.

Heb zelf nu een oude rakker(jack hussel) van 14.6 jaar!! Maar verder alles goed, behalve het plassen lat hij zo gaan.
van de week schrok het zelf van. lag op de grond en sprong/rent naar zijn mand en toen zag ik een plas op het kleed.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:17

Sterkte....ik heb om vier uur een afspraak,ze wil niet eten,komt niet meer overeind en kijkt niet goed...we gaan het stoppen...bah

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 12:26

Daisy is vanmorgen rustig ingeslapen in het bijzijn van haar familie.
Daarna hebben we onze andere hond afscheid laten nemen, bijzonder hoe dat gaat. Heel voorzichtig erheen snuffelen en dat een paar keer.
We hebben haar naar het crematorium gebracht en vanmiddag komt ze weer thuis.

Jij ook sterkte Geerke!

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:58

Veel sterkte Geerke!!! Y;(

Fijn dat ze rustig gegaan is tiwi1969 :(:)

TS, mede door jou, ben ik toch maar gaan onderzoeken naar de mogelijkheden voor crematie. Ik had haar het liefst begraven maar die mogelijkheden heb ik niet. Ik ben vrij nuchter en dood is dood maar het idee van het destructiebedrijf vind ik erg luguber. Zeker omdat ik ooit bij de dierenambulance heb gewerkt en een hond daar af moest leveren. (Dat was tevens mijn laatste werkdag toen ik dat moest doen :( )
Mijn hond wordt nu ook gecremeerd, ik heb gekozen voor een collectieve crematie.(Scheelt ook enorm in de kosten, daar ben ik ook eerlijk in) maar ik wil ze niet terug, heb voldoende foto's en herinneringen maar ik wil wel dat er respectvol met haar omgegaan wordt.
Krijg een kaartje als het gebeurd is van tijdstip en dag (max 3 dagen) ze gaat tegelijk met 5 andere honden. Ze wordt dan uitgestrooid op het verstrooiingsveld daar

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:25

Fijn dat ze rustig is gegaan.

Mag ze nu al mee in een urn?
Mijn hond moest ik een maand op wachten.
Mensen moeten een maand in het crematorium blijven.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:36

luuntje schreef:
Fijn dat ze rustig is gegaan.

Mag ze nu al mee in een urn?
Mijn hond moest ik een maand op wachten.
Mensen moeten een maand in het crematorium blijven.

Even cru gezegd;
Bij dieren ligt het er aan wanneer de oven aan gaat (dit is nl niet iedere dag).
Mensen moeten een maand blijven ivm eventueel forensisch onderzoek.