Een hond en werken, hoe doet Bokt dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Een hond en werken, hoe doet Bokt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:47

Soms zitten mijn honden ook best lang alleen, maar zij zitten buiten, kunnen in heel de tuin en hebben een schuilhok. De enige keren dat er hier een hond binnen zit, is als het buiten de stenen uit de grond vriest en wij 's avonds eens weg moeten. In dat geval zit ik toch wel echt op mijn klok te kijken en wil ik zo snel mogelijk terug naar mijn meiden. Gelukkig zijn de winters de laatste jaren nogal mild.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:54

Amaris schreef:
LinsxDot schreef:
Jaaaaaa ontzettteeeenndd zielig zeg :') meningen zijn daar over verdeeld gelukkig! Maar 1 troost ben nu maar 3 uur per dag weg maar vind totaaaal niet zielig je paard staat tot ook 23 uur minimaal op stal dat is dan ineens niet zielig kromme mensen af en toe :') en nee merk geen verschil me reu slaapt toch als ik thuis kom

Mensen die zo denken zouden echt zo niet aan dieren moeten beginnen -O-

zo linsxdot kom jij even snugger uit de hoek, je reageert op mijn post dus zal je ook antwoorden, nee mijn paard staat gewoon de hele dag buiten met soortgenoten zowel zomer als winter dus die vlieger gaat al niet op, En mijn hond zit ook nooit 11 uur alleen. Tuurlijk slapen jouw honden, ze hebben niets anders te doen. Als ik niets met m'n hond die gaat ie ook maar liggen slapen, honden zijn zo trouw en vergevingsgezind..... Maar gelukkig gebeurt het nog maar drie dagen, is al twee dagen minder sneu, deze paniekzaaier ook weer gelukkig....zucht.
Laatst bijgewerkt door Tinkermuts op 21-12-16 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:57

Tinkermuts schreef:
LinsxDot schreef:
Jaaaaaa ontzettteeeenndd zielig zeg :') meningen zijn daar over verdeeld gelukkig! Maar 1 troost ben nu maar 3 uur per dag weg maar vind totaaaal niet zielig je paard staat tot ook 23 uur minimaal op stal dat is dan ineens niet zielig kromme mensen af en toe :') en nee merk geen verschil me reu slaapt toch als ik thuis kom

Citaat:
zo linsxdot kom jij even snugger uit de hoek, je reageert op mijn post dus zal je ook antwoorden, nee mijn paard staat gewoon de hele dag buiten met soortgenoten zowel zomer als winter dus die vlieger gaat al niet. En mijn hond zit nooit 11 uur alleen. Tuurlijk slapen honden....ze hebben niets. Maar gelukkig gebeurt het nog maar drie dagen, is al twee dagen minder sneu, deze paniekzaaier ook weer gelukkig....zucht.

Ik reageerde niet op jou bericht was een quote en jij bent ook zeeeeer snugger hoe kom jij bij 3 dagen er staat 3 uur :')

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:02

Haha ik geef toe lees niet goed, was denk ik te verwonderd over de dommigheid van jouw uitspraken, omdat er mensen zijn die hun paard 23 uur binnen houden is het niet erg dat je een hond 11 uur alleen laat. Maar dan nog meen ik wat ik schrijf, iemand die er zo instaat mogen ze van mij verbieden dieren te houden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:07

Maar dit is volgens mij geen discussie die hier nog verder thuishoort. Dus vanaf hier terug met respect naar elkaar reageren en netjes ontopic?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 20:28

Graag want ik vind alle posts erg handig!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 20:41

meggiemeg schreef:
Punt is dat je niet alleen maar naar je werk bent waardoor de hond alleen is, vaak ook nog een boodschap doen na werktijd, eventueel sporten, andere afspraken. Hierdoor is een hond meer dan alleen de uren waar je op je werk zit alleen..

Dat is ook maar hoe je je leven errond regelt lijkt mij. Ik plan mijn boodschappen in op de dagen dat ik sowieso niet moet werken. Uit eten gaan doen we ook enkel op die dagen. Als we bij vrienden of familie gaan eten, is het mét hond erbij, of niet. De sport die ik deed, is vervangen door hondensport. Wandelen, trainingen op de hondenschool, en van zodra hij oud genoeg is gaan we richting canicross/bikesjorring.

Verder is het effectief maar hoe je het bekijkt. Is je hond je 'kindje' en je gezelschap, dan kan ik mij voorstellen dat je het moeilijk hebt om je hond lang alleen te laten, én dat de hond daar ook moeite mee heeft. Ik zie zelf een hond als een fijne compaan, maar wel ook nogaltijd als 'dier' dat sinds jaar en dag gebruikt wordt om 'alleen' op het terrein te blijven en te waken (in ons geval, mechelaar) of om enkel buiten te komen om te werken. Hij krijgt alles wat hij nodig heeft, maar er moeten ook geen eieren onder liggen.

TS, check ook eens wat andere fora (bv hondenforums). Ik heb al gemerkt dat de meningen hierrond héél uiteenlopend zijn, afhankelijk van forum tot forum.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 20:57

Ik werk 36 uur en onregelmatige diensten. Ben alleen, maar bij mijn vorige werkgever kon de pup de eerste maanden mee, daarna afgebouwd naar halve en hele dagen alleen zijn (mocht daar nog 1-2 x per week mee (meerdere honden, dus moesten delen). Alleen zijn is hier geen probleem, heb wel idd de tijd buiten het werk voor haar gereserveerd. Ze gaat eigenlijk bijna overal mee naar toe. Inmiddels wordt ze volgende maand alweer 11 en ligt nu ook heerlijk te pitten naast mij op het vloerkleed ;)
Ik heb met mijn huidige werkgever al geregeld, dat als zij (ik hoop dat dat nog heeeeel lang duurt) komt te overlijden, dat er een nieuwe pup komt, ik de 1e 4 weken vrij wil en dan minimaal 4 weken halve dagen en dan langzaam opbouwen naar normale uren ( 5u, 6u, 7u, 8u) en mocht dat niet gaan, ga ik uitlaat/oppas regelen. Mijn huidige hond vindt dat niet meer leuk, ging vroeger nog wel eens naar mijn moeder, maar dat wordt niet meer gewaardeerd. Zelfs als ik erbij ben, wil ze liever naar huis, maar dan moet ik wel mee :) Ik wil dan ook graag 2 honden, zodat ze ook elkaar hebben.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:04

Tinkermuts heerlijk zo'n beroep waar je je hond altijd bij je hebt. Ik ken ook uitlaatservice waar de eigen hond niet mee mag (omdat die dan een betaalde plek inneemt) dat zou ik nooit doen dat lijkt me zo frustrerend _-:(

Meggiemeg ik gING altijd eerst naar huis, haalde mijn honden op en nam ze mee boodschappen doen.
Afspraken zonder mijn honden maakte ik beperkt en moet je inderdaad goed inpassen.

Florenc ben ik wel met je eens maar is denk ik wel afhankelijk van je hond. En het is voor mij niet alleen dat ik het zielig vind voor mijn honden als ze lang alleen zijn, ik heb ze gewoon graag heel veel om me heen :(:)

Fannetje ik vind twee (meerdere) honden ook echt een +

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:54

fannetje schreef:
Ik werk 36 uur en onregelmatige diensten. Ben alleen, maar bij mijn vorige werkgever kon de pup de eerste maanden mee, daarna afgebouwd naar halve en hele dagen alleen zijn (mocht daar nog 1-2 x per week mee (meerdere honden, dus moesten delen). Alleen zijn is hier geen probleem, heb wel idd de tijd buiten het werk voor haar gereserveerd. Ze gaat eigenlijk bijna overal mee naar toe. Inmiddels wordt ze volgende maand alweer 11 en ligt nu ook heerlijk te pitten naast mij op het vloerkleed ;)
Ik heb met mijn huidige werkgever al geregeld, dat als zij (ik hoop dat dat nog heeeeel lang duurt) komt te overlijden, dat er een nieuwe pup komt, ik de 1e 4 weken vrij wil en dan minimaal 4 weken halve dagen en dan langzaam opbouwen naar normale uren ( 5u, 6u, 7u, 8u) en mocht dat niet gaan, ga ik uitlaat/oppas regelen. Mijn huidige hond vindt dat niet meer leuk, ging vroeger nog wel eens naar mijn moeder, maar dat wordt niet meer gewaardeerd. Zelfs als ik erbij ben, wil ze liever naar huis, maar dan moet ik wel mee :) Ik wil dan ook graag 2 honden, zodat ze ook elkaar hebben.

Jouw situatie lijkt op de mijne. Hoe doe je het nu met dagen dat je moet werken? Is ze dan alleen thuis?

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:01

Mijn vader en moeder werken allebei 4 dagen. De woensdag is er iemand thuis en de vrijdag.
In de ochtend word er om half 7 met ze gewandeld, dan gaan ze in een grote kennel waar ze lekker kunnen rennen. Mijn vader komt in de middag naar huis om ze uit te laten, en dan de eerste die thuis is haalt ze weer de kennel uit. Dus ze zijn eigenlijk 6 uur alleen. We wandelen zo'n 1/2 uur met ze per keer.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:08

Ik werk 40 uur, en heb een paard. Vrij druk dus.. een jaar geleden heb ik mijn baas gevraagd of ik een klein hondje dagelijks mocht meenemen naar het werk. Dat is goedgekeurd, op voorwaarde dat hij geen overlast mag veroorzaken.
Toen voor een Dwergschnauzer pup gegaan. Intussen een andere baas, en die is ook vriendjes met mijn hondje (zelfde werk, alleen nieuwe chef).

Baloe is dus elke dag mee, alleen bij belangrijk bezoek gaat hij in een grote bench in de schuur, elke 2uur kan ie er dan uit (mijn pauzes).
Had hij niet mee naar het werk gekund was het aanschaffen van een hondje niet doorgegaan.. (ik ben erg gelukkig met deze mogelijkheid. Dat besef ik)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:11

ons leven is buiten het werk om ook geregeld in teken van de hond.
ik ga ofwel eerst naar huis om ze op te halen voor ik naar de paarden ga, of vriend is tegen dan al thuis. Uiteten doen we niet (of in de zomer als we een terrasje kunnen doen) en naar familie of vrienden gaat ze mee of we gaan niet. Bij dingen waar we niet onderuit kunnen (familiefeest op restaurant bv) komt mijn schoonmoeder oppassen of gaat ze naar mijn moeder.) Boodschappen doe ik wel snel na het werk, maar ik plan het 1 keer per week in zodat er maximum een uurtje bij komt. Sport is met de paarden en de hond, dus dan is ze uiteraard ook gewoon mee.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:24

Ik werk drie dagen. Een dag komt s ochtends schoonmaak en zij laat hond uit. S middags komt een buurmeisje haar uitlaten. Tweede dag komt buurmeisje s middags. En derde dag passen mijn ouders op onze dochter en de hond dan natuurlijk ook.
Ik werk dichtbij dus als er iets is kan ik eventueel even naar huis tussen de middag. Ik vind wel op de dagen dat ik wel thuis ben dat ik dan wel tijd aan haar moet besteden in de zin van flinke wandelingen en niet de hele dag weg.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 01:04

Interessant topic. Ik heb mijn hond vanaf mijn 16e en heb hem het liefst altijd bij me. Toen ik nog samenwoonde haalden we mijn hond na het werk altijd op bij mijn ouders en s morgens bracht ik hem weer terug. Mijn ouders hebben mijn hond nooit alleen willen laten en hij kan dus ook absoluut niet alleen zijn......tot mijn grote verdriet/frustratie/spijt soms. Maar goed, met tweeën kan je vaak wel regelen dat iemand thuis is. Nu ik alleen woon en ik werk fulltime, moet ik hem gewoon bij alles naar mijn ouders brengen. Soms wou ik dat ik hem niet had, want eigenlijk kan ik gewoo niks als alleenstaande met zon hond.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 06:39

Meen je dat Nikass...jeetje...ik ben juist 19 jaar geleden de uitlaatservice gestart om de hoofdreden dat ik m'n honden zo min mogelijk alleen wilde laten. Ik word er juist heel gelukkig van om ze de hele dag om me heen te hebben en daarnaast heb ik nog veertig extra leen honden vriendjes en geweldig werk haha. Ik word in dit soort topics wel heel blij omdat er zoveel Bokkers zijn die er voor zorgen hoe dan ook dat de hond niet te lang alleen zit. Ik zie dat real life toch helaas vaak anders zijn.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:10

Ik heb een eigen uitlaatservice, dus mijn toekomstige hond gaat gewoon mee elke dag :)
Er zijn hier veel services die allemaal veel klanten hebben, uitlaatservice is erg populair tegenwoordig.
Ik neem honden vanaf 1 jaar mee, omdat de duinen en 1,5 uur lopen en spelen gewoon te zwaar zijn voor een pup.
Tot die leeftijd kunnen ze soms wel mee in een buggy of privé wandelingetjes.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:28

Ik zou dat dus écht nooit vertrouwen of durven hé, mijn honden meegeven met een uitlaatservice... klikt ook niet met mijn denkwijze... waarom dan nog een hond hebben als je hem toch aan een ander overdraagt voor al het leuks?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:42

Hier eigen baas, samen met mijn man. Ik ben daardoor veel thuis en kan elke dag lekker aan de wandel.

Als ik zelf fulltime zou werken en daardoor elke dag uitlaat zou moeten regelen, zou ik nooit een hond nemen. Je betaald je blauw aan de kosten, je hond is alsnog vrij veel alleen en ik heb een hond om zelf leuke dingen mee te doen en niet door een ander uit te laten.
Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 09:45

Altijd makkelijk oordelen als je het zelf wel goed voor elkaar hebt ;)

Bovendien vroeg ik daar niet om, ik wil graag weten wat mensen voor oplossing hebben die helaas niet de luxe van eigen baas hebben. Niet waarom je een hond wel of niet met de uitlaatservice mee zou willen geven.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:49

Ieder zo z'n eigen idee. Ik ben blij dat niet iedereen er zo over denkt anders had ik geen werk haha. Het is een kwestie van vertrouwen. Nu heb ik m'n meeste klanten via mond op mond reclame, adverteer niet omdat het vanaf het eerste jaar al volzit en ik met een wachtlijst van minimaal een aantal maanden werk. Omdat ik al bijna twintig jaar bezig ben kent iedereen mij wel zo'n beetje. Bekend als de bonte hond. Ik heb wel wat kaas gegeten van honden voor ik startte en inmiddels eigenlijk wel een bak ervaring. Daarnaast heb ik 12 jaar bij de honden vereniging lesgegeven en bestuursfunctie gedaan waar ook veel van mijn klanten vandaan komen dus voor de meesten ben ik geen vreemde waar ze mee in zee gaan De meeste van mijn klanten doen heel veel met hun hond naast hun werk dus ze doen zeker zelf ook zat leuke dingen met hun hond.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 09:51

Alsof je alle leuke dingen afdraagt omdat je je hond tussen de middag laat uitlaten door een uitlaatservice. Sorry maar die logica snap ik niet. Beter dat de hond eruit komt dan de hele dag in zijn up zitten kijken.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:51

Amandavd. Voor ik een uitlaatservice had ging ik iedere pauze naar huis en pakte ik m'n fiets om te fietsen met m'n honden. Ook werktijden met man afgesteld. Zo antwoord op je vraag?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:51

Hier een pup van 6 maanden. En ja het is af en toe flink puzzelen.

In het begin ging alleen zijn bijna niet. Gelukkig voor ons zat mijn schoonmoeder tijdelijk zonder werk dus kon ze daar vaak heen.

Ik werk vast 3 middagen en daarnaast val ik nog veel in.
Als ik de middag werk kan ze alleen zijn. Op woensdag kan ze naar mijn schoonmoeder en op vrijdag is mijn vriendin thuis.

Toch gaat ze geregeld ook mee met de uitlaatservice als ik een keer op tijd naar mijn werk moet.
En ze vind het fantastisch! Alleen daarom zouden we haar al mee laten gaan.

Maar we weten ook heel goed met welke we haar meesturen hoor.
Die andere 2 hier in t dorp krijgen haar echt niet mee.
Die lopen nauwelijks en met veel en veel te veel honden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:11

ivy_power89 schreef:
Hier eigen baas, samen met mijn man. Ik ben daardoor veel thuis en kan elke dag lekker aan de wandel.

Als ik zelf fulltime zou werken en daardoor elke dag uitlaat zou moeten regelen, zou ik nooit een hond nemen. Je betaald je blauw aan de kosten, je hond is alsnog vrij veel alleen en ik heb een hond om zelf leuke dingen mee te doen en niet door een ander uit te laten.
Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Ik vind dit altijd van die grappig uitspraken. Als ik vertel dat mijn hond best een aantal dagen naar de opvang zou moeten dan zeggen mensen dat ook vaak "waar heb je dan een hond voor?"

En het mooie, die vraag wordt oa gesteld door mijn collega die fulltime werkt en twee kinderen fulltime in de opvang heeft. En dat vindt niemand raar?