MyWishMax schreef:Daarom loopt mijn agressieve teef alleen los in aanlijngebieden. Verlaten aanlijngebieden dan of een verlaten industrieterrein, waar dus bijna nooit mensen komen, je ruim voldoende overzicht hebt en dus ook de tijd en ruimte hebt om te ontwijken en in te grijpen. En altijd met 2 mensen.
Nu vermoordt zij niks, maar zij is wel een hond die op een km afstand uit haar stekker gaat en kán bijten.
Er zit een verschil in een agressieve hond, die nog wel tot 10 kan tellen, kan negeren en luistert en tussen een hond die alles op wil vreten wat in de buurt komt. Die 1e zou ik ook niet meenemen naar losloopgebied, maar als het rustig is en echt de enige mogelijkheid, okee. Die 2e ook niet met muilkorf en aangelijnd.
Precies. Een hond die liever geen contact maakt en daar chagrijnig van wordt, prima.
Een hond die niet een paar tellen kan wachten voordat hij overgaat tot bijten of zelfs grijpen hoort gewoon niet in een losloopgebied thuis. Niet de gebieden zoals ik die ken hier in de randstad.