een vriendin voor mijn nijntje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: een vriendin voor mijn nijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:07

Ik vind dat je er ook wel erg veel druk achter moet leggen op deze manier. En Puk heeft het er mee gehad? Maar Puk is toch degene die er op klimt?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:09

Ik snap het even niet. Ondanks alle goede adviezen in dit topic heb je toch gekozen voor een voedster en deze gewoon mee naar huis genomen en bij jouw konijn gezet zonder haar zelf te laten 'kiezen'?
En dan ook nog uit een dierenwinkel en eentje waar je alleen vandaag mag ruilen? Waarom? Was het een impulsaankoop? Zo zorg je alleen maar voor meer verwarring.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 15:22

Cayenne schreef:
Ik snap het even niet. Ondanks alle goede adviezen in dit topic heb je toch gekozen voor een voedster en deze gewoon mee naar huis genomen en bij jouw konijn gezet zonder haar zelf te laten 'kiezen'?
En dan ook nog uit een dierenwinkel en eentje waar je alleen vandaag mag ruilen? Waarom? Was het een impulsaankoop? Zo zorg je alleen maar voor meer verwarring.

Omdat er mensen zijn die ook zeggen dat vrouwtjes wel samen kunnen en dat het bij de een wel dan en bij de ander niet. Puk komt van dezelfde plek als dit konijn.

Meerdere mensen in de pb die ook zeiden dat het best kan. En in de buurt opvang zijn er geen rammetjes beschikbaar alleen 1tje de ziek Is die wil ik er niet bij zetten..

Omdat ik toch voor puk een maatje wou werd mij verteld dat proberen geen kwaad kan nee heb je ja kUn je krijgen vandaar deze aankoop. Het Is ook heus niet zo dat ik al jullie hulp niet waArdeer maar ik kan geen 2 uur in de trein om een konijn op te halen ergens anders.

Puk loopt nu weer lekker in haar eigen kamer en Is al weer flink aan het spelen. Het Is niet gelukt het Is jammer. Ik had voor het beste gehoopt.

De reden dat ik zeg dat het niet lukt Is omdat puk een levendig konijn Is. Dat naar je komt als je haar roept en alles doet om gekoeld te worden. En nu zat ze daar in het hoekje. Alles onder te poepen zachte poep. Trillen. En ze werd boos op het kleine konijntje uiteindelijk. Geen van beiden hebben ze iets. Maar voor mijn gevoel Is dit een nee. Dan wachten we maar wat langer op een mannetje ergens in de buurt.
met rekje ging het wel, uitendelijk leek de rust er terug in, ik haal het hekje weg en puk wordt boos, en daarna bang?

Zoals ik zei ik waareder alle hulp en suggesties maar iedereen roept wat anders en dat Is flink verwarrend

het konijntje was geen impuls aankoop, ik wil gewoon het beste voor puk, want ik krijg ook alleen berichten van oh wat zielig dat ze alleen zit, doe er een vrouwtje bij dat lukt bij mij thuis ook, zoals ik zeg iedereen roept wat anders..
ik ben geen konijn expert, ik doe mijn best.. maar dat gaat voor mijn gevoel niet goed ik vindt het heel moeilijk uit te leggen..
sorry -O-

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 15:35

ik sta open voor suggesties hoor, zoals ik zei ik probeer ook maar mijn best te doen, maar als er in de locatie geen rammetjes zitten die mogen proberen, dan is dat heel jammer.

maar 2 uur in de trein met puk is ook geen optie voor mij, voor meerderen redenen.

snappen jullie wel wat ik probeer te zeggen? sorry hoor ik wil gewoon niet dat jullie slecht over me denken na dit ik bedoelde het goed, en als je zoveel om je heen gegooid krijg van ja nee ja nee dan moet je toch iets.. er wordt volop geroepen dat ik puk beul omdat ze alleen zit.
dan probeer ik het te fixen en is het weer niet goed..

dit gaat ook niet alleen om puk, maar ook dat kleine konijntje wat niet snapt wat het fout gedaan heeft tegenover puk.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:43

Waar woon je?

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 16:43

bergen op zoom

edit: het andere konijntje is al weer weg, ik ben op het moment bezig met puk die zich apart gedraagd.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:52

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 16:53

deze zijn eerder ook besproken in dit topic inderdaad, 2 van deze wist ik nog niet van, kan wel even kijken. dankjewel

edit: ook sommige van deze zijn te ver weg voor mij, ik heb geen auto, en iemand vinden met een auto is een heleboel drama elke keer.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:48

OV?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 03:33

Er is via fora of FB tegen vervoerskosten vaak wel het een en ander te regelen qua taxi'en dat het dier uiteindelijk bij je terecht komt.

Was het konijn uit de dierenwinkel wel overal tegen ingeënt en gecontroleerd op ziektes, mijten etc, (en heb je daar ook bewijs van gezien?) aangezien Puk bij haar heeft gezeten..

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 07:40

Ja dat was.. En ik heb niet eens facebook en ben zeker niet van plan om met vreemde te praten voor vervoer..

Sorry maar ik ga dit topic ontvolg en. Ik heb er echt even geen zin meer in. Heb genoeg andere dingen even aan mn hoofd ook.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:52

Jeetje jongens.. misschien even niet TS afkatten? Ze doet enorm haar best en is afhankelijk van anderen qua vervoer, ze kan helaas niet opeens een auto toveren.

Ts, ik vind dat je het top doet! Je bent hartstikke druk bezig met een vriendje zoeken en dat is mooi. Wacht gewoon rustig tot er bij jou in de buurt een ram is die je mag uitproberen. :) Negeer allemaal gekke pb's en doe gewoon wat goed voelt.

Ik ben momenteel ook opzoek naar een vriendje voor het konijn bij mijn vriend, en ik heb ook al meerdere mislukte koppel acties gehad helaas waardoor ze nog alleen zit. Ik heb wel contact met het asiel hier in de buurt en die belt mij zodra ze weer een ram binnen krijgen die een nieuw huisje zoekt. Ik kan je alleen maar aanraden om naar een opvang/asiel te gaan waar je je konijn mee mag nemen om te laten koppelen. Daarnaast, als je ze daar weghaalt, zijn ze vaak al gecastreerd, ingeënt en nagekeken. Dan heb je die kostenpost al gehad! En ik zou wel echt een ram doen, dan heb je al meer slagingskans. Ook zou ik een konijntje van dezelfde grootte doen.

Niet je moed in je schoenen laten zakken, succes!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:19

Koppelen is niet zomaar iets, het moet echt klikken.
Neem daarom nooit zomaar een konijntje mee, maar ga echt op speeddate. Beter wat langer alleen dat je straks wel een keer iemand kan vinden oid en je naar een opvang kan gaan met meerdere gecastreerde rammen, want ook maar één ram in een opvang is wel erg weinig om mee te daten, want ook ram en voedster gaat niet altijd samen.

Ik zou wel nog een keer goed controleren of je wel echt een dame hebt gezien het vele rijden is dat wel altijd raadzaam, er komen hier vele mensen die het geslacht verkeerd hebben.

@ Fair
Ik zie dat je uit Friesland komt, onze opvang zit ook in Friesland en wij hebben wel veel gecastreerde rammen, ik weet niet welk asiel zo weinig heeft? Ik kan namelijk de grote hoeveelheid afstandsaanvragen op het moment ook niet aan.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:54

In België ligt ook een grote opvang, het konijnenhof. Net over de grens.