Duhelo schreef:Ik wil wel even het verschil tussen paard en kat aangeven
Een paard behoudt zijn waarde meestal. Vaak worden ze zelfs duurder. Een paard gratis terug geven is dan ook niet logisch.
Een kat daarentegen wordt als kitten verkocht voor pakweg 750 euro
( even tjes kosten globaal uitgeteld, aanschaf en verzorging moederdier, alle testen (300 euro min). dekgeld (min 300 euro). voeding, verzorging, chips, sterilisatie, ontworming.
Reken en tel alles eens op en dan merk je gauw dat een hobbyfokker er niks aan overhoudt.)
Daarnaast wordt een kat ouder (mensen betalen geen 750 euro voor een kat van 8 maand of ouder). zijn ze gesteriliseerd, dus geen nut meer als fokdier. En dan verwacht het grootste gedeelte van de mensen hier dat je een kitten koopt (fokker draait dus net kiefkief met wat geluk) en dat je na een jaar of een paar jaar kat kan terugbrengen, je aankoopprijs terug krijgt en fokker dus kan herplaatsen (gratis, of met wat geluk voor 200 of 300 euro. dus er zelf uiteindelijk minstens 400 euro aan verliest).
Dat is toch niet logisch? als je je dier graag ziet is een goede thuis toch belangrijker dan geld. En zoiets weet je toch als je een raskat aanschaft?
Maar dan zou ik mijn dier toch liever naar familie of vrienden brengen als verplicht naar de fokker terug