Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
woofie schreef:Een hondenjas is onzin. Waar of niet waar?
WAAR
Dierenarts Reinier Logcher: "Honden hebben geen last van de kou, zulke jasjes zijn echt onzin. Een gewoon behaarde, gezonde hond die buiten in beweging is, heeft echt geen kleding nodig. En bij beweging hoef je nog niet eens aan rennen te denken, gewoon lopen is genoeg. Als een hond bibbert, wil dat niet zeggen dat hij koud is. Veel honden trillen gewoon van de opwinding. Als je een hond toch een jas aantrekt, vormt hij geen wintervacht, waardoor zijn natuurlijke bescherming tegen de kou wegvalt."
Ik mag toch aannemen dat een dierenarts weet waar hij over praat? en die opmerking van iemand hierboven over de jacht? dat zijn reflecterende vesten zodat de hond niet per ongeluk voor een stuk wild word aangezien.....
Picasso schreef:Je trekt het je nu wel erg persoonlijk aan: ik heb meerdere malen slechte ervaringen gehad (getuige van geweest) met Ridgebacks. Ik vind het prachtige honden, maar het werd zo'n modeverschijnsel een aantal jaar geleden onder paardeneigenaren, dat er veel in verkeerde handen gevallen zijn (mensen die het karakter niet zo goed konden handelen). Persoonlijk zou zo'n hond niet bij mij passen, dat is wat ik bedoelde. En hier niet horen: ze passen zich uiteindelijk wel aan, maar komen uit een warmer klimaat; dat was alles wat ik wilde zeggen.
amyyy55 schreef:ik zit te twijfelen, mijn kruising galgo komt 10 december uit het warme spanje hier..
Zou een deken misschien handig zijn? Hij is pas 4 maanden oud.
Picasso schreef:Dan hoef je je niet aangesproken te voelen. Ik persoonlijk ben het zat dat er honden rondlopen bij bazen die zich niet in het ras verdiept hebben alvorens er een aan te schaffen en dat gaat niet alleen om Ridgebacks. Ik heb bijvoorbeeld Beagles: als er veel honden weggedaan worden omdat 'ze zo tegenvallen' zijn het wel Beagles. Kan me daar aan ergeren. Maar goed, dat is een andere discussie. Wb de dekens: zoals al eerder gezegd, als het nodig is, is het nodig. Ik deed onze Jack ook een dekentje op omdat hij zichzelf niet warm kon krijgen toen hij ziek werd. Het ging mij wb de kleding van honden meer over jurkjes en schoentjes etc. Daar kan ik gewoon niet bij... waarom?
Picasso schreef:Maar eigenlijk is het wel de zaken omdraaien: wij hebben blijkbaar honden gefokt en opgevoed die niet bestand zijn tegen ons klimaat? Ik denk weer hardop.
LukieBradley schreef:Leek mij ook nodig, dus hij heeft truien en jassen.Heeft hij het dan niet koud tinkerloos?voor zo eentje lijkt het me wel erg nodig!