Ratten maar niet kwijt..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:52

waxmeltsenzo schreef:
Yacintha schreef:
Helaas is het geen castraat, dus er zou dan sowieso een mannetje bij moeten.

Kan dat, een ritten bij oudere rat zetten? Wordt dat oudje dat niet knettergek uiteindelijk?
Twee zouden inderdaad ook nog wel kunnen, dan hebben ze elkaar nog als de ander niet wilt spelen of uiteindelijk komt te overlijden!

Het gaat er vooral om dat het een wat jongere rat is nog niet volwassen zodat het ouwetje de alpha blijft.
En nee die wordt niet gek, 2 rittens kan ook bij the way. Dan gaat de introductie makkelijker dan twee volwassen mannetjes wat wordt vaak knokken. Niet altijd en soms is het ook snel uitgemaakt.

Ah op die manier, is ook logisch haha :o
Dankjewel! :)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:00

waxmeltsenzo schreef:
Yacintha schreef:

Kan dat, een ritten bij oudere rat zetten? Wordt dat oudje dat niet knettergek uiteindelijk?
Twee zouden inderdaad ook nog wel kunnen, dan hebben ze elkaar nog als de ander niet wilt spelen of uiteindelijk komt te overlijden!

Het gaat er vooral om dat het een wat jongere rat is nog niet volwassen zodat het ouwetje de alpha blijft.
En nee die wordt niet gek, 2 rittens kan ook bij the way. Dan gaat de introductie makkelijker dan twee volwassen mannetjes wat wordt vaak knokken. Niet altijd en soms is het ook snel uitgemaakt.

Hier wil ik nog even op inhaken. Het is wel aan te raden om niet 1, maar toch echt 2 rittens erbij te zetten. De ritten heeft wat meer behoefte om streken uit te halen en actief te spelen etc. Hier heeft het oudje vaak geen zin meer in. Wel merk ik dat de jonkies op een gegeven moment het oudje gaan verzorgen. Lekker erbij liggen en het schoonhouden van het oudje bijhouden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:01

Cabelona schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Hier wil ik nog even op inhaken. Het is wel aan te raden om niet 1, maar toch echt 2 rittens erbij te zetten. De ritten heeft wat meer behoefte om streken uit te halen en actief te spelen etc. Hier heeft het oudje vaak geen zin meer in. Wel merk ik dat de jonkies op een gegeven moment het oudje gaan verzorgen. Lekker erbij liggen en het schoonhouden van het oudje bijhouden.

Dit is idd beter :j

Yacintha

Re: Ratten maar niet kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:11

Bedankt! Ga ik daar gewoon eens naar kijken :)

Weten jullie waar ik goede ritten kan halen? Bij voorkeur rondom Drenthe maar stukje rijden is uiteraard niet erg!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 01:18

Goede vraag, ik vind het ook heel lastig altijd :P Maar stuur eens een PB naar Banjer op bokt. Zij weet net wat meer dan ik over ratten in de buurt. En soms heeft ze zelf ook opvangers.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 09:56

ElineS schreef:
Goede vraag, ik vind het ook heel lastig altijd :P Maar stuur eens een PB naar Banjer op bokt. Zij weet net wat meer dan ik over ratten in de buurt. En soms heeft ze zelf ook opvangers.

Drankje, ga ik doen!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:15

Kijk ook eens op rattenforum.nl
Ik heb eens rittens uit Groningen vandaan er was iemand zo vriendelijk die mee te nemen naar a dam centraal waar ik ze afgehaald heb. Dit waren opvang rittens bij een fokker zou ik willen kijken. Maar opvangend waren er niet minder op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:51

Niet 1 ritten bij een oudere rat zetten! Voor beide absoluut niet leuk, echt niet. Rittens altijd per twee, sowieso. Ze hebben een leeftijdsgenootje nodig om mee te spelen en samen mee op te groeien. Oudere ratten zitten helemaal niet op dat gestuiter te wachten. Een maatje van dezelfde leeftijd werkt vaak het beste en dat kan ook prima bij intacte mannen hoor. :j Gewoon naar een goede opvang gaan waar hij zelf een maatje kan uitzoeken en die eventueel helpt met de koppeling.

Goede fokkers en opvangen plaatsen overigens ook geen rittens alleen, dus als je ergens 1 ritten kunt krijgen moet je daar ver uit de buurt blijven. :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:32

Nou ts, er zijn nu meerdere bokkers die een ze wel willen overnemen en ik zelf wil ook wel betalen, ik snap t probleem niet zo goed ;)

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:01

Yacintha schreef:

Ik heb net een ritten aangeschaft voor bij mijn oudere ( 1.5 jaar ) mannetjes rat en ik doe dat eigenlijk al jaren zo. Ik ben ze nu aan het laten wennen aan elkaar en dat gaat goed, meestal als ik oud en jong samen zet wordt de jongere juist rustiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:18

En waarom denk je dat een jonge rat dan rustiger wordt? Dat is niet normaal en gezond voor een ritten, die horen volop energie te hebben om zich op alle fronten goed te kunnen ontwikkelen. Dat je het al jaren zo doet en dat het 'goed' gaat maakt het nog niet ideaal. Daarbij is er dus geen goede opvang of rattery die een ritten alleen zou plaatsen bij een oudere rat, dus de afkomst is dubieus, vrees ik.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:23

Nou ts wat doe jij naar zeg. snap dat je wat terug wilt voor die kooi maar mensen hier proberen je te helpen, hebben je inmiddels van alles en nog wat aangeboden en jij kiest om overal het negatieve in te zien!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:24

Ze hoeven niet meer weg...

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:30

Polly schreef:

Zo blij lijkt ts daar niet om te zijn, vooral uit haar laatste bericht haal ik eerder op dat de ratten haar een grote last/ergernis zijn. Hoop van harte dat de ratten een mooie laatste tijd tegemoet gaan met aandacht, liefde en knuffels.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:34

Ik zou zelfs bereid zijn om eventueel met meerdere bokkers een bedrag over te maken (naar een bokker welke de ratjes een goed huisje wil geven) zodat de kooi gefinancierd kan worden voor overname.. Dan kunnen de ratjes incl kooi naar een bokker :) .
Ik weet uiteraard niet of TS, en meerdere bokkers, daar voor open staan.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 13:52

vevina schreef:
Polly schreef:

Zo blij lijkt ts daar niet om te zijn, vooral uit haar laatste bericht haal ik eerder op dat de ratten haar een grote last/ergernis zijn. Hoop van harte dat de ratten een mooie laatste tijd tegemoet gaan met aandacht, liefde en knuffels.

Mijn aller laatste bericht.

Ik ben niet blij dat ik ze weg moeten doen. Wat nu niet meer hoeft. Ik ga ook niet op de berichten in over overnemen want ze blijven gewoon.

Deze ratten accepteren elkaar niet hellemaal sinds er 1 is overleden.
Piept de 1 als de ander al naar hem kijkt en dat gaat vaak de helle dag door. En de ander jat eten van hem dus moet hem al apart eten geven.
Dat is 1 van de reden dat ik geen ratten meer wil.
En de ander thuis situaties.
Mijn vorige ratjes ook 2 mannen waren heel anders.
Natuurlijk kan ik dat niet weten aangezien elk dier en mens anders zijn.

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:22

RedPassion schreef:
En waarom denk je dat een jonge rat dan rustiger wordt? Dat is niet normaal en gezond voor een ritten, die horen volop energie te hebben om zich op alle fronten goed te kunnen ontwikkelen. Dat je het al jaren zo doet en dat het 'goed' gaat maakt het nog niet ideaal. Daarbij is er dus geen goede opvang of rattery die een ritten alleen zou plaatsen bij een oudere rat, dus de afkomst is dubieus, vrees ik.

Het werkt voor mij , het werkt voor mijn ratten , die beide genoeg energie hebben maar ook hun rustmomenten pakken en zich beide aan elkaar aanpassen , ik vind daar helemaal niets mis mee.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:24

nou sorry hoor ts maar je toon wordt er niet beter op, zoals ik zei de meesten hier willen je gewoon helpen, bieden je zelfs allerlij opties aan en dit is hoe je terug reageert.

ik ben geen expert op ratten kennis maar er zal heus een goede reden zijn dat ze zo piepen en je zult er heus iets aan kunnen doen, misschien als je het eens gewoon vraagt zonder vals te reageren willen mensen het je uitleggen -O-

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:26

Bedankt weer allemaal! :)
Ik ben er over uit dat ik op zoek ga naar 2 rittens. Dan weet ik zeker dat de kleintjes een speelmaatje hebben, het oudje wordt verzorgd en dat ik niet in korte tijd met hetzelfde probleem zit! (mag ik tenminste hopen haha)
Ik ga eens even goed rond kijken!

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:51

Morgen ga ik bij wat rittens kijken, maar nog klein vraagje :o

Wat is volgens jullie de beste manier om ze aan elkaar te koppelen? In neutraal gebied gewoon bij elkaar zetten?

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:05

Flint09 schreef:
RedPassion schreef:

Het werkt voor mij , het werkt voor mijn ratten , die beide genoeg energie hebben maar ook hun rustmomenten pakken en zich beide aan elkaar aanpassen , ik vind daar helemaal niets mis mee.

Het werkt heus, maar het is niet ideaal. Daar kan je niks mis mee vinden, niet naar de ideale situatie streven (die heel makkelijk te bereiken is door twee rittens te nemen) is egoistisch en niet in het belang van de dieren. Van alles mis mee dus. ;)

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:52

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:56

RedPassion schreef:
Het werkt heus, maar het is niet ideaal. Daar kan je niks mis mee vinden, niet naar de ideale situatie streven (die heel makkelijk te bereiken is door twee rittens te nemen) is egoistisch en niet in het belang van de dieren. Van alles mis mee dus. ;)

Idealen van wie ? Wie bedenkt die idealen die schijnbaar in steen geschreven zijn ? Als ik zag dat ze mentaal of fysiek niet goed in hun vel zaten , dán is het inderdaad egoistisch als ik daar niets mee deed , maar dat is helemaal niet het geval en dat kan ik wel van een rat aflezen na jaren ratten te hebben gehad. Bij mij thuis werkt het en is het in mijn ogen prima geregeld , dan maar niet naar het ideaal van iemand anders....