snuffie123 schreef:Bij mijn weten hoef je een kat nou ook niet echt op te voeden. Gewoon lekker doen hoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
snuffie123 schreef:Bij mijn weten hoef je een kat nou ook niet echt op te voeden. Gewoon lekker doen hoor!
Dorien66 schreef:Een beetje OT, maarsnuffie123 schreef:Bij mijn weten hoef je een kat nou ook niet echt op te voeden. Gewoon lekker doen hoor!Zelf nooit katten gehad
Zeker kittens kun je heel goed opvoeden. Zou ik ook wel doen. Volwassen katten ongewenst gedrag afleren is inderdaad lastig, maar soms ligt de oplossing voor dat gedrag veel meer voor de hand dan je als eigenaar denkt.
Amaris schreef:Natuurlijk wel opvoeden. Bij mij geen katten op de tafels en aanrecht. En geen gekrab aan meubels.
En "naar binnen" is onmiddelijk --> naar binnen. Kunt ze genoeg leren hoor.
snuffie123 schreef:Een kat zet ik in huis neer, geef ik eten en drinken en daar wordt ik "boos" op als ze in de meubels of gordijnen hangt. Maar meestal doen ze dat al niet. Verder zou ik niet weten wat voor ongewenst gedrag een kat kan vertonen.
Dorien66 schreef:snuffie123 schreef:Een kat zet ik in huis neer, geef ik eten en drinken en daar wordt ik "boos" op als ze in de meubels of gordijnen hangt. Maar meestal doen ze dat al niet. Verder zou ik niet weten wat voor ongewenst gedrag een kat kan vertonen.
Wat dacht je van wildplassen? Of 's nachts wakker schreeuwen? Of tegen deuren beuken omdat 'ie naar binnen/buiten wil? Jep... zo eentje heb ik gehad (niet het wildplassen gelukkig, maar de rest wel, elke nacht weer
snuffie123 schreef:Verder zou ik niet weten wat voor ongewenst gedrag een kat kan vertonen.
Roodvos schreef:snuffie123 schreef:Verder zou ik niet weten wat voor ongewenst gedrag een kat kan vertonen.
Ik wel.
Slepen met de prullenbak, thee-, hand-, vaatdoeken meeslepen in de kattenbak. Speelgoed meenemen van de buurkatten. Met je prooi door een open raam springen en in huis de vogel plukken of een muis verstoppen. Veters en koordjes in jassen en schoenen kapot bijten en opeten. Kauwen op elektrische snoeren. Laadkabels doormidden bijten. Met gebruikte theezakjes zeulen. Met de hele fruitschaal in je bek van tafel springen met als gevolg dat het fruit door de hele keuken ligt. Moet ik nog even doorgaan?
Maar verder is hij wel lief hoor.
Roodvos schreef:Maar verder is hij wel lief hoor.
Pluizebolpum schreef:Roodvos schreef:Maar verder is hij wel lief hoor.
![]()
Dat je op de bank zit en de water,- of voerbak langs komt zeilen met een ietwat giftig klinkend ' NOUHOU!' (lees: het eten is op en je gaat nu voeren). Of dat schatje je halve slaapkamer verbouwt in een poging je wakker te krijgen omdat men nou eenmaal het liefst dineert om 3 uur 's nachts. Dat ze met z'n tweeën ineens bedenken hoe enig het is om over je bed te racen, ook rond een dergelijk onchristelijk tijdstip. Dat je lieve dier een vlindercollectie oppakt en je vervolgens de hele zomer dooie motten onder de bank vandaan kunt vegen. Dat ze buiten op zoek gaan naar die ene grasspriet om die weer netjes op dat ene stukje vloerbedekking te deponeren, bij voorkeur mét de restanten van een net genuttigde maaltijd. Dat je een pak stroopwafels op het aanrecht laat staan, nog verkoopdicht en waarom niet, nou, omdat meneer dan twee uur later kotsmisselijk ziek op de stoel ligt en, schat dat ie was, nog een halve stroopwafel had overgelaten. Van de 12. En als dat geen uitdaging is kun je altijd nog voor Siamezen gaan. Dat je thuis komt en de muziek op 20 staat te knetteren, de koelkast en vriezer open liggen, er door de hele keuken etensresten liggen en ze dan nog het lef hebben om chagrijnig aan te komen lopen of je altijd zo langzaam bent met opruimen.
TS, zeker weten dat je toch niet liever voor een goudvis gaat?
Maar okay, mijn huidige katje heb ik als tweejarige uit het asiel geplukt. Die is echt gewoon bijna té braaf. Ze hangt weliswaar regelmatig uit het raam om naar badderende buren te gluren of om de buurtkatten de huid vol te schelden maar verder is ze echt superbraaf en lief.