Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Gaat vlees sowieso niet snel rotten wanneer je het met deze temperaturen droogt?
In ieder geval niet zo vreemd dat je dan last van maden krijgt
Ceetje_bokt schreef:briitje schreef:Nou helft van het laminaat is eruit. Alles wat er lag opgezogen. En hopelijk ligt er verder niks meer. Maar dat weet je pas over 10 dagen
Heb je de stofzuigerzak direct weggegooid? Maden overleven (net als spinnen) de stofzuigerverhuizing en lopen vrolijk uit de zuiger.
Hier twee honden die vers vlees krijgen en nog nooit last van maden gehad gelukkig. Sterkte TS.
Ceetje_bokt schreef:eergisteren lamshart gedroogd... Tot nu toe nergens last van.
Cayenne schreef:Gaat vlees sowieso niet snel rotten wanneer je het met deze temperaturen droogt?
In ieder geval niet zo vreemd dat je dan last van maden krijgt
Zorry schreef:Ik droog hier ook snacks voor de honden, alleen ik droog in de winter veel waar door ik in de zomer niet hoef te drogen. In de zomer is met de vliegen gewoon bijna niet te doen, en om dit te voorkomen doe ik het niet met hoge temperaturen.
Tulandro schreef:Heeft een van de honden zelf geen last van maden?
Mijn hond heeft dit tot mijn grote afschuw ook gehad.
Ceetje_bokt schreef:Ik droog altijd in de schuur.
Angeliquee18 schreef:Aaaah gatsie! Hier iemand met een onwijze wormen fobie en ook vers vlees.
Vind het heel knap dat je nog in je huis blijft haha.
Ik zal als dit echt aan de gang blijft een instantie inschakelen.
Wat balen voor je, dit is zo niet leuk!
Cayenne schreef:Je hond heeft dus ook van het vlees gegeten en de vliegeneitjes binnen gekregen.
Ik weet niet of dit ook nog kwaad kan?
Cayenne schreef:Kijk je wel uit dat je niet paranoïde wordt van die ene vlieg?
Ik zou het even aankijken. Het is nog erg warm voor de tijd van het jaar en dan heeft iedereen weleens een vlieg binnen.
Zolang je geen maden meer ziet zou ik me daar geen zorgen om maken.
Cayenne schreef:Dat kan ik me goed voorstellen, want ik ben precies zoIk ga dan overal op letten.
Maar een enkele vlieg is niet zo vreemd, hoor! Die hebben wij momenteel soms ook in huis en gelukkig nog geen maden gezien.
Heb je op de bekende plekken gekeken of er wat ligt?
Elsje123 schreef:Ooit, heel lang geleden, hebben wij eens maden gehad in een knuffelbeestje van mijn dochter. Gelukkig niet een knuffel waar ze iets mee deed, maar toch.... Tot op de dag van vandaag ben ik panisch en totaal paranoia voor vliegen in huis, ik begrijp je gevoel helemaal! Ik kan je verder geen advies geven, maar wil je even een hart onder de riem steken. Hopelijk lost het allemaal snel weer op!