Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xDenies schreef:Mijn bek valt ook open van de bizarre opties die hier heen en weer gegooid worden (en dan heb ik het niet over het opeten). Ik had dit niet achter bokt verwacht
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een opvang die konijnen zou weigeren? Je betaald een x bedrag om ze af te staan. Bedoel als ze niet vrijwillig worden afgestaan zullen ze door het fijne advies van bokt vanzelf bij de opvang terecht gekomen als ze gevonden worden. Of men dumpt ze in een nachtopvang.
Maar .. als de konijnen binnen zitten? Wat is de moeite om een fatsoenlijke buiten ren te maken? Ik heb hier ook zeven konijnen (gewild) in de achtertuin met een ruime ren, dag en nacht los, goed afgesloten. Heb er geen kind aan. tuurlijk je moet bepaalde dingen goed en stevig maken. Maar dit kan toch een prima oplossing zijn?
Marsu schreef:Neem eens contact op met het knagertje in Den Haag. Zij doen ook wildopvang en hebben wel vaker half wildjes die ze langzaam overwennen naar een leven in het wild.
Eoweyn_x schreef:Dan is inslapen nog een betere optie. Sorry, ik heb vorige week ook voor deze keuze gestaan en no way dat ik mijn eigen konijnen op zou eten of zou laten slachten. Gewoon nee. En ja, dat kost geld, en nee, ik ga niet sponsoren zoals iemand opperde. Ik sponsor mijn eigen konijnen die ik allemaal netjes laat helpen om oa dit gedoe te voorkomen.
Ts, ik hoop wel dat je ren nu veilig is, of dat je je voedster laat helpen, voor je weer met een nest ongewenste halfwildjes zit.
Maartje1990 schreef:Eoweyn_x schreef:Dan is inslapen nog een betere optie. Sorry, ik heb vorige week ook voor deze keuze gestaan en no way dat ik mijn eigen konijnen op zou eten of zou laten slachten. Gewoon nee. En ja, dat kost geld, en nee, ik ga niet sponsoren zoals iemand opperde. Ik sponsor mijn eigen konijnen die ik allemaal netjes laat helpen om oa dit gedoe te voorkomen.
Ts, ik hoop wel dat je ren nu veilig is, of dat je je voedster laat helpen, voor je weer met een nest ongewenste halfwildjes zit.
Dan gaan ze dus voor niets dood... Indd echt een betere optie
Eoweyn_x schreef:Ik vind de aangedragen opties echt walgelijk. Loslaten, slachten... Bah!
Citaat:Ik VIND dat een betere optie. Dat jij je huisdieren zo aan hun einde wil laten komen zegt genoeg over jou... Ik heb mijn konijn in laten slapen en begraven. Vond ik toch een waardiger einde voor het dier waar ik heel veel van hou. Je hond of kat laat je toch ook niet slachten.
Zit bovendien amper vlees aan, halfwildjes.
Tigra_ schreef:Eoweyn_x schreef:Ik vind de aangedragen opties echt walgelijk. Loslaten, slachten... Bah!
Denk dat zo'n konijn een veel beter leven heeft als je hem loslaat dan weg geven/verkopen. Iedereen op bokt heeft het natuurlijk geweldig voor elkaar voor hun konijn. Maar de werkelijkheid is dat de meeste konijnen het niet zo goed hebben.
Slachten voelen ze ook niets van. Ik breng mijn hanen ook weg. Ik ga zelf niet opeten en slachten maar maak er een ander blij mee.
Maar goed meningen verschillen.
AmyJamess schreef:Citaat:Ik VIND dat een betere optie. Dat jij je huisdieren zo aan hun einde wil laten komen zegt genoeg over jou... Ik heb mijn konijn in laten slapen en begraven. Vond ik toch een waardiger einde voor het dier waar ik heel veel van hou. Je hond of kat laat je toch ook niet slachten.
Zit bovendien amper vlees aan, halfwildjes.
Dus als jou konijn doodziek in het hok licht en je kan hem ter plekke afmaken en uit zijn leiden verlossen is dat zielig.
Maar als jij ervoor kiest eerst mee naar de DA te gaan wat inhoud, dat het eerst nog maar afwachten is hoe snel je er terecht kan, vervolgens moet je met het konijn naar de DA praktijk wat voor het dier veel stress kan bezorgen om hem vervolgens te laten inslapen en dat is niet zielig?
Nou sorry maar dan ga ik toch voor het afmaken.
Ook al zit er niet veel vlees aan, konijn is best lekker hoor.
Die konijnen wat je in de winkel koopt hebben waarschijnlijk een veel slechter leven gehad en worden daarvoor vetgemest.