Gekko liefhebbers!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Re: Gekko liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 14:53

Pff wat naar! Hoe gaat het nu met de gekko?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 14:59

Zat vol wormen en zand, maar ze heeft de operatie overleeft.
Wilt wel nog niet eten, maar heeft ondertussen iedereen in de praktijk al gebeten en ze zijn met drie nodig om medicatie te geven :')

Onmiddelijk mijn andere twee ook laten controleren op wormen (heb ik gekregen van iemand die ze beu was, en deze kwamen van dezelfde groothandelaar die ook bij hun levert). En ja hoor, niet zoveel wormen en zand als haar. Maar ook zij hebben prijs.

Vanuit de winkel worden er wel stappen ondernomen en wrsch gaat de reptielverantwoordelijke die zelf een kleinschalige kweker is (alhoewel, 200 bakken... maar hij kweekt er niet met allemaal) deze die er nog zit een thuis geven en zelf leveren aan de winkel.

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:13

Geen verstand van gekko's hier, maar wel fan van ze geworden toen ik vorig jaar een periode op Hawaii zat. Er zaten er ontzettend veel (vooral gold dust day geckos, zie foto) en vaak waren ze totaal niet verlegen, gingen gerust in je bord of op je arm zitten. Super vrolijk gezelschap :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:23

@charlot_s, leuk! Dat soort wordt in Nederland ook gehouden , zijn mooie dieren :j

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:57

Heb mijn beestje moeten laten gaan
2 operaties later at ze nog niet en ze was weer bezig de draadjes los te trekken

Nooit gedacht me in zo een korte tijd aan haar te hechten. En voel me zo schuldig dat ik er niet bij kan zijn. Maar wil haar niet nog langer laten lijden tot ik erbij kan zijn

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:17

charlot_s schreef:
Geen verstand van gekko's hier, maar wel fan van ze geworden toen ik vorig jaar een periode op Hawaii zat. Er zaten er ontzettend veel (vooral gold dust day geckos, zie foto) en vaak waren ze totaal niet verlegen, gingen gerust in je bord of op je arm zitten. Super vrolijk gezelschap :)

[ Afbeelding ]

Dat is zeer waarschijnlijk de phelsuma laticauda

https://www.google.nl/search?ie=UTF-8&c ... 8AfA0oLYBg

Daar heb ik op de beurs in hamm ook een koppel van gehaald

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:21

Gold dust day gecko = Phelsuma laticauda. Het is een invasieve soort op Hawaii je ziet ze daar vrij veel maar erg blij zijn ze er dus niet mee. Zijn meerdere invasieve gekkosoorten daar.

GUSTIxBILL schreef:
2 operaties later at ze nog niet en ze was weer bezig de draadjes los te trekken

Nooit gedacht me in zo een korte tijd aan haar te hechten. En voel me zo schuldig dat ik er niet bij kan zijn. Maar wil haar niet nog langer laten lijden tot ik erbij kan zijn

Veel sterkte :(:)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 14:21

GUSTIxBILL schreef:

Agh wat sneu -O- je hebt in ieder geval gedaan wat je kon!

Dat is een mooie charlot_s, ik vind zelf de phelsuma grandis ook erg gaaf! Maar wat ik het liefste
later wil is een jemen of panter kameleon. Eerst maar eens ervaring op doen met makkelijkere
soorten reptielen!

Hier gaat het goed met mijn gargoyle, zo bijzonder hoe hij steeds wisselt van donker naar licht,
zijn oranje komt ook steeds mooier naar voren. :j

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:42

Wij hebben ongeveer 40 reptielen waarvan er 1 een tokeh is :p

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 14:57

40 reptielen! :wow: Wat hebben jullie allemaal zitten?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:14

Sem_ schreef:
40 reptielen! :wow: Wat hebben jullie allemaal zitten?

En we hebben laatst nog best een aantal verkocht haha
Voornamelijk slangen (retic, tapijt, tijgers amethisten enz.) maar ook een aantal tejus, vogelspinnen en een varaan.
En 1 gecko dan :')

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 07:25

Dank je aan iedereen die meeleefde

Ik moet zeggen dat de veearts enorm schappelijk was in prijs (maar 1 visite en 1 operatie geregeld, verder alleen het materiaal. Terwijl ik toch 1-2x in de week daar stond met de uitwerpselen van de andere twee)
Eveneens heeft ze haar echt in haar waarde geladen. Toen ik haar mocht gaan ophalen dacht ik echt: seffes word ze wakker, zo vredig lag ze met mini (echte) roosjes en bloemetjes op en om haar.

Het personeel van de winkel is nu heel hard aan het pushen bij hun baas om van leverancier te veranderen en tegen de huidige leverancier een klacht in te dienen. Ik word hier verder ook van op de hoogte gehouden :j

Maar toch koop ik er bij hun geen meer. Andere leverancier of niet, als de reptielenverantwoordelijke maar 2x per week de beestjes kan contreleren, en als hij op vakantie is niet, houd het nu toch wel op voor mij met hun.

Dus aan jullie de vraag: kennen jullie een betrouwbare kweker die ook iets oudere dieren verkoopt? (aangezien ze wel bij 2 andere komt in een super grote bak. Deze zijn nog niet volledig volgroeid maar wel al stukje ouder)

Sanso? Vogelspinnen :'( :oo
Ik zou gek worden bij de gedachte alleen, slangetjes daarintegen <3

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:15

GUSTIxBILL schreef:
Dank je aan iedereen die meeleefde

Ik moet zeggen dat de veearts enorm schappelijk was in prijs (maar 1 visite en 1 operatie geregeld, verder alleen het materiaal. Terwijl ik toch 1-2x in de week daar stond met de uitwerpselen van de andere twee)
Eveneens heeft ze haar echt in haar waarde geladen. Toen ik haar mocht gaan ophalen dacht ik echt: seffes word ze wakker, zo vredig lag ze met mini (echte) roosjes en bloemetjes op en om haar.

Het personeel van de winkel is nu heel hard aan het pushen bij hun baas om van leverancier te veranderen en tegen de huidige leverancier een klacht in te dienen. Ik word hier verder ook van op de hoogte gehouden :j

Maar toch koop ik er bij hun geen meer. Andere leverancier of niet, als de reptielenverantwoordelijke maar 2x per week de beestjes kan contreleren, en als hij op vakantie is niet, houd het nu toch wel op voor mij met hun.

Dus aan jullie de vraag: kennen jullie een betrouwbare kweker die ook iets oudere dieren verkoopt? (aangezien ze wel bij 2 andere komt in een super grote bak. Deze zijn nog niet volledig volgroeid maar wel al stukje ouder)

Sanso? Vogelspinnen :'( :oo
Ik zou gek worden bij de gedachte alleen, slangetjes daarintegen <3

Zijn ook meer van mn vriend dan van mij. Allersaaiste beesten ever :') ik heb alleen een groepje balfouri's, die zijn wel echt cool.
Haha onze kleinste slang is rond de anderhalve meter dus niet echt slangetje te noemen.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:11

Srry :')
Ken de slangen als korenslangetjes van mijn peter, weet wel dat deze groeien maar toch _O-

Had je trouwens niet even kunnen zeggen dat dat ook een spinnensoort was :')
Dus al niks meer googlen buiten als ik zeker ben als het een reptiel als O:)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:42

GUSTIxBILL schreef:
Srry :')
Ken de slangen als korenslangetjes van mijn peter, weet wel dat deze groeien maar toch _O-

Had je trouwens niet even kunnen zeggen dat dat ook een spinnensoort was :')
Dus al niks meer googlen buiten als ik zeker ben als het een reptiel als O:)

Oh oeps haha. Maar ze zijn best mooi he? :')

Ken van de meeste de Nederlandse naam niet, zo ook die van die soort.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:46

Dat wat ik gezien heb, voor ik heel snel en hard op kruisje duwde, zijn ze wel mooi (of toch hoe een spin mooi kan zijn :'))

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 10:30

Nog mensen die naar de beurs in Houten gaan op 4 december?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:19

Ik denk dat ik wel weer ga :)

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:29

Jaa ik ga ook heen! En 10 december naar Hamm, daar ga ik mijn nieuwe dieren ophalen een koppeltje vipergekko's :)

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:57

Hier een stille meelezer die ook heen gaat. Mn broer wou heen voor een baardagaam. Maar waar hij nu zit woont hij maar tijdelijk. En zou het in zn slaapkamer moeten komen. Dus hij wacht nog even.
Maar we gaan evengoed nog ^^
Heb er erg zin in.

En wimpergekkos. Nadat ik er op school 1 vast gehouden heb (en vaker fotos gezien heb) heb ik er echt een zwak voor gekregen. Wie weet neem ik er ooit 1(of 2?) ^^

Vipergekkos. Nog nooit van gehoord. Maar wat zien die er leuk uit!!

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:41

Kanji91 schreef:
Hier een stille meelezer die ook heen gaat. Mn broer wou heen voor een baardagaam. Maar waar hij nu zit woont hij maar tijdelijk. En zou het in zn slaapkamer moeten komen. Dus hij wacht nog even.
Maar we gaan evengoed nog ^^
Heb er erg zin in.

En wimpergekkos. Nadat ik er op school 1 vast gehouden heb (en vaker fotos gezien heb) heb ik er echt een zwak voor gekregen. Wie weet neem ik er ooit 1(of 2?) ^^

Vipergekkos. Nog nooit van gehoord. Maar wat zien die er leuk uit!!

Wimpergekko's zijn geweldig in heb ze ook!
Heb ook 2 baardagamen maar die staan thuisthuis (ik woon op kamers)
De vipergekko kende ik ook niet, ik had alleen het oude terrarium van mijn slang over en vroeg wat daar voor gekko soorten in konden. Toen ik deze zag vond ik ze meteen geweldig :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:47

Leuk! Wel foto's posten tegen die tijd he :D
Ik vind Aeluroscalabotes felinus ook erg leuk (zo'n grappige krulstaart), misschien ooit in de toekomst.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 00:44

Hoe gaat het met de gekko's? :)

Ik pik komend weekend een groepje rouwgekko's op. Zijn kleine (8-10 cm) sociaal levende gekko's die ook regelmatig als voederdier worden gebruikt omdat de populatie uit bijna alleen maar vrouwen bestaat, die geen man nodig hebben om zich voort te kunnen planten, dus kweken gaat vrij snel. Grappig klein soortje dat zich heel goed kan aanpassen aan allerlei omstandigheden en ook mede dankzij hun voorplanting erg succesvol is.
Zal wel weer even wennen worden, van die kleine beestjes :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 01:31

'Mijn' verzameling loslopende muurterroristen gaat langzaamaan in winterslaap. :) De nachten zijn kouder, er is geen verwarming, er zijn minder insecten. De komende maanden ga ik ze nauwelijks zien.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:29

@fenrir. Die dieren zijn wel meesters in ontsnappen dus check je bak nog even voor ze erin gaan. Zo heb ik ergens in de kamer er nog 3 lopen haha