Weggelopen kat terug gevonden MAAR

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 10:20

Ze lag op één van de kleedjes in de tuin van die mensen, aangezien zowel de schutting als de poort open waren kon ik haar zo zien. Had wat lekkers mee en kon haar zo meenemen.

Tot nu toe is er nog niemand aan de deur geweest maar nu is manlief thuis dus laat ze maar komen.

Ze geniet erg van de aandacht maar eten heeft ze nog niet gedaan, helaas lijkt ze ook vergeten hoe de kattenbak werkt want vanochtend had ze binnen geplast en gepoept. (Heb haar er nog wel opgezet gisteren)
Ik hoop toch niet dat ze dat nu blijft doen maargoed, dit was de eerste nacht.

Nog even wat betreft het loslopen, ja ik weet dat ze dan weg kunnen lopen of doodgereden kunnen worden.
Dit is een erg katrijke buurt, de meeste katten lopen buiten en komen af en toe bij elkaar buurten. Dit is voor het grootste deel van de mensen geen probleem, ook de mensen die zelf geen katten hebben vinden het leuk. Daarom hebben wij er ook nooit echt een probleem in gezien.
In dit geval worden katten bewust gevoerd en terug gelokt. Niet iets waar wij aan gedacht hadden gezien het maar een normale HTK kat is, asiels zitten er jammer genoeg vol mee, dus als mensen graag een dier willen halen ze er zelf toch een.

Nu is het inderdaad zaak om te zorgen dat ze niet meer weg kan, gaat nog een flinke klus worden maar dit wil ik nooit meer mee hoeven maken.

Smee__

Re: Weggelopen kat terug gevonden MAAR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:30

Fijn dat ze weer bij jullie is! Snel de tuin katproof maken zodat ze niet meer weg kan :j

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:48

Fijn dat ze weer terug is.

Bij mijn ouders zitten ook een paar van die mensen die zich overal mee bemoeien.
Kat van mijn ouders is 18 jaar,
Hij word wat dun en een rare vacht maar verder nog gezond.
Krijgt speciaal voer voor de oudere kat.
Al een paar keer is hij langsgekomen op Facebook van wie die is en hoe zielig hij wel niet is.
Word ook bijgevoerd door mensen .
Erg vervelend ook al 100 keer gezegd niet voeren en dat hij elke avond gewoon thuis komt.
Gelukkig raken de mensen hem niet aan, als je dat doet zit je meteen bij de huisarts voor een antibiotica kuur en een tetanus injectie,
Omdat hij bijt en krabt,
Echt een rode pitbull. :D

Snap ook niet dat mensen andere dieren gaan voeren .

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 12:20

Fijn dat ze weer terug is! Vond het een erg frustrerend topic maar gelukkig heb je haar nu weer :)
Ben benieuwd of je de buren nog weer aan de deur krijgt.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:25

Fijn dat je poeslief terug hebt TS! Niet zo heel vreemd dat ze nu onzindelijk gedrag vertoont, ondanks dat ze waarschijnlijk blij is jullie weer te zien is dit een zeer stressvolle gebeurtenis voor een kat.
Ik hoop dat ze snel weer op haar plek is! (en blijft!!!)

famoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:30

Het is al 11 jaar lang jou kat, waarom zou je hem daar dan achter laten?
Ik had hem per direct meegenomen!
Zijn die mensen nou helemaal gek geworden?

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:59

Fijn dat je poezel weer terug hebt! Nu hopen dat ze zich er niet meer mee gaan bemoeien, zou toch van de zotte zijn als zij die kat terug gaan vragen _-:(

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:12

Wat fijn dat ze terug is TS! Hopelijk kunnen jullie de tuin catproof maken en blijft ze nu lekker bij jullie.
Ik ben heel benieuwd of je nog buren aan de deur gaat krijgen, maar niet meer meegeven hoor! Hoeveel tranen ze ook laat vloeien. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:12

Ik zou een Feliway stekker halen. Zal voor poes ook wel wennen zijn om weer binnen te zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:34

Hoe is het met poes?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:49

SanneJas schreef:
Ben je niet bang dat de kat gewoon weer terug daar naar toe gaat?

Volgens mij kiest deze kat zelf waar ze graag woont, en dat is helaas niet meer bij jullie.
Ze is niet gevangen gehouden door deze mensen, ze loopt gewoon buiten.
Als ze bij jullie wilt zijn, komt ze wel naar jullie toe.

Ik bedoel het niet verkeert hoor, maar stel je haalt haar nu op, binnen houden is geen optie zeg je, tja dan denk ik dat ze zo weer door die straat loopt.

Precies !! Laat de kat zelf kiezen waar ze wil wonen!

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:59

Kirja schreef:
Nu is het inderdaad zaak om te zorgen dat ze niet meer weg kan, gaat nog een flinke klus worden maar dit wil ik nooit meer mee hoeven maken.

Ik heb via nettenlijn.nl een stuk net op de schutting laten maken(zou je ook zel fkunnen maar dan zie je voorbeelden) en stroomdraadje op de schutting(wel dubbel, want de aardedraad moet er direct achter zitten, omdat het anders niet werkt)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:05

aerdenhout1 schreef:
SanneJas schreef:

Volgens mij kiest deze kat zelf waar ze graag woont, en dat is helaas niet meer bij jullie.

Ik bedoel het niet verkeert hoor, maar stel je haalt haar nu op, binnen houden is geen optie zeg je, tja dan denk ik dat ze zo weer door die straat loopt.

Precies !! Laat de kat zelf kiezen waar ze wil wonen!

Een kat gaat waar hij eten krijgt... Daarom word er zo vaak op gehamerd dat mensen niet zomaar katten moeten gaan voeren.
Als die mensen haar geen eten hadden gegeven en ze had dan steeds daar gezeten is het een ander verhaal.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:09

Om eerlijk te zijn zal ik het zo laten...

Je kat is duidelijk een buiten kat, dan is het eigenlijk gewoon 'mishandeling' om haar binnen te gaan houden.

Je kat is gewend aan het buiten leven en zal ook vast gehecht zijn aan haar vriendje. Waarom zou je het haar dan aan doen om haar leven op deze leeftijd nog om te gooien...

Natuurlijk is het begrijpelijk dat je je kat terug wilt, maar misschien is het voor nu beter om het te laten gaan. Tuin afzetten is ook niet echt vriendelijk denk ik, je kat slenterd duidelijk al een jaar lang over rond en dan mag ze ineens niet verder dan de tuin.

De reactie is echt niet aanvallend bedoeld, en ik snap je heel goed, maar ik denk dat het met een kat toch iets anders is als met, bijvoorbeeld, een hond.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:53

Ook dieren beschikken gelukkig over een zeker aanpassingsvermogen :j

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:15

secricible schreef:
SanneJas schreef:

Hilarisch, als jou paard steeds over het hek naar de buren springt omdat daar meer gras staat breng je dan ook het paspoort daarheen? "Hier hij woont blijkbaar liever bij jou".
Over de discussie kat wel of niet naar buiten loopt al een topic, wellicht die discussie lekker daar houden?
Fijn dat je je kat iig terug hebt. Deuren goed dicht houden en schutting goed afzetten.

Ja mijn paard is echt hetzelfde als een kat. Die lopen ook los door heel de buurt. :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:28

nee, die eer is alleen voor katten weggelegd vreemd genoeg, maar dat doet aan mijn argument weinig ter zake. |o
Maar nogmaals: daarover loopt een los topic, waar je welkom bent om mee te discussieren.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:43

Ik vind het ook dubbel.
Die kat loopt los,heeft een eigen wil,is niet gekidnapt of eender wat.
Ze vind het duidelijk fijner bij die andere mensen,waarschijnlijk zonder de drukte van kinderen.
Zo zijn katten nu ook gewoon.

Eerlijk,wij hebben ook katten.
Enkele maanden terug een wild kitten in huis gehaald,sinds dien komt een van onze katten amper nog binnen.
Das het leven,ze ervaart teveel stress van dat kitten en vind het fijner buiten.

Idem met kinderen.
Kan komt daar niet binnen in dat huis toch?ze krijgt gewoon eten.
Kan terug bij jullie komen als ze wil,maar heeft ze geen behoefte aan duidelijk.
Kat nu dwingen bij jullie te blijven is toch te gek voor woorden?bezorg je haar gewoon een hoop stress mee,alleen al daarom kan ze naast de bak gaan plassen en mesten.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 13:09

De discussie kat wel/niet buiten ga ik niet voeren. Ik vind dat ieder voor zich.

Het gaat in ieder geval prima! Merk wel dat ze een wat rustiger plekje opzoekt als de kinderen thuis/binnen zijn. Maar ze voelt zich weer helemaal thuis, als we 'S ochtends beneden komen komt ze luid miauwend achter je aan en even op schoot om te knuffelen.
Ze eet en drinkt goed, gaat ook weer op de bak gelukkig.
De hele avond wil ze knorrend op schoot liggen en kan ze heerlijk knuffelen.

De tuin afzetten blijft een dingetje, een net over de hele tuin gaat hem niet worden in ieder geval. Nog even verder zoeken naar een oplossing dus!

Ik vind sommige reacties nogal raar eerlijk gezegd. Mishandeling om haar binnen te houden. We zouden haar dwingen..
Tengeltje, het maar normaal vinden dat je kat niet meer thuis komt vanwege een nieuwe kitten en dan zeggen 'zo zijn katten gewoon' dat vind ík te gek voor woorden.
Ik heb liever de kat terug die ik al 11 jaar heb ipv een nieuw kitten.

We zijn juist aan het kijken voor opties zodat ze naar buiten kan maar niet meer de tuin uit kan. Ze word nu niet gedwongen om binnen te blijven, ze vind het zelfs fijn en heeft nog niet 1 poging gedaan om buiten te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:14

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:26

Je hoeft ook niet een heel net over de hele tuin. Er zijn echt genoeg opties, al is het niet voor niks

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 13:46

Dat stroomdraad gaan we toch eens naar kijken, ziet er goed uit!

Met een net is het probleem dat juist op één van de plekken waar ze weg zou kunnen, we niet zo makkelijk een net kunnen maken. Dat is namelijk duivenhok, dan zouden de duiven dus niet meer kunnen vliegen :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:17

tengeltje11 schreef:
Ik vind het ook dubbel.
Die kat loopt los,heeft een eigen wil,is niet gekidnapt of eender wat.
Ze vind het duidelijk fijner bij die andere mensen,waarschijnlijk zonder de drukte van kinderen.
Zo zijn katten nu ook gewoon.

Eerlijk,wij hebben ook katten.
Enkele maanden terug een wild kitten in huis gehaald,sinds dien komt een van onze katten amper nog binnen.
Das het leven,ze ervaart teveel stress van dat kitten en vind het fijner buiten.

Idem met kinderen.
Kan komt daar niet binnen in dat huis toch?ze krijgt gewoon eten.
Kan terug bij jullie komen als ze wil,maar heeft ze geen behoefte aan duidelijk.
Kat nu dwingen bij jullie te blijven is toch te gek voor woorden?bezorg je haar gewoon een hoop stress mee,alleen al daarom kan ze naast de bak gaan plassen en mesten.

Fijner bij die mensen? Ja, omdat ze vol word gepropt met vreten... En dus nu overgewicht heeft op een leeftijd van 11 jaar! Dat is pas ongezond.

Als mensen hier ook met het woord mishandeling gaan gooien (wat ook absurd is, maar goed), ik vind je oudere kat te dik hebben een 10x ergere 'mishandeling' dan binnen of in de tuin houden van een buitenkat. Van de 1 gaat die vroeger dood, van binnen houden niet.

Fijn dat hij weer terug is TS. Ben benieuwd hoe het afloopt met die mensen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:55

stroomdraad werkt echt heel erg goed. Ik heb bij vancraenenbroek een setje gehaald voor 30 euro (merkloos), werkt even goed als het dure koltec spul :D

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:02

Tja mijn oude (inmiddels overleden) kat kwam ook veel liever bij de buren omdat ze daar de vuilniszakken open kon krabben en daar lekker eten kreeg.
Hier alleen brokjes. Tja, ze zat op speciaal voer en mocht gewoon niks anders dan dat. Dan vind ze het ook leuker bij de buren en zou ze daar ook liever willen wonen. Dus die beredenering vind ik een béétje onzin.
In het vorige huis stond onze andere kat sochends al te janken voor de deur en ging in één streep naar de buren toe.. Was liever daar dan hier, tot we haar vriendelijk verzochten de kat geen kaas en worst meer te geven omdat hij bij ons gewoon kattenbrokjes krijgt ;)