Vlooien; Wie heeft de gouden tip ?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:25

ivy_power89 schreef:
Dan heb je gewoon een flinke besmetting ;) eitjes zijn namelijk niet te bestrijden en kunnen makkelijk 12 maanden liggen voor deze uitkomen.
Beaphar en bolfo werken ook goed.

Je bedoeld de poppen ;)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:40

Nee hoor, ik bedoel toch echt de eitjes ;) De larven bestrijd je namelijk met de omgevingspray, daarom wordt er ook gezegd dat er meerdere behandelingen zijn omdat de eitjes op verschillende momenten uit komen.

Sonja_vR

Re: Vlooien; Wie heeft de gouden tip ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:44

laatste keer vlooien was in het vorige huis . Daar heb ik een paar keer per week de vloer etc gesprayd met verdunde schoonmaakazijn in een Spray flacon (van method allesreiniger in dit geval)
Dot heb ik echt een beste tijd volgehouden, sindsdien ook geen last meer gehad met vlooien
Het zuur in de azijn tast de eitjes en de poppen etc aan waardoor je er sneller vanaf bent (althans, is mijn ervaring )

Ik sprayde het op het laminaat maar ook op mijn stoffen bank etc

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:04

Ik volg even. Verdenk ons huis ook van wat vlooien... Ben benieuwd naar t resultaat van een kaarsje in water met afwasmiddel, maar dat een nachtje neerzetten vind ik toch een eng idee...als de katten ermee spelen oid..
De verdunde azijn ga ik ook proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:12

Oh er moet afwasmiddel bij het schaaltje water? Ik ga morgen ook maar eens op zoek naar lang branders en schoonmaak azijn geloof ik...

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:15

Van welk merk heb je pipetten?
Bravecto pillen ook slechtere reacties over gehoord, met een gevoelige hond zou ik dat inderdaad niet doen.
Hebben nu scabilor banden, waren op vakantie en waren pippetjes vergeten dus daar maar banden gekocht. Hebben ze thuis maar weer gauw afgedaan want heel hun vacht bij de band begon dunner te worden
Met vlooien proberen alles schoon te maken, en een goeie vlooienshampoo gebruiken.
Echt rottige beestjes zijn het.. Hoop voor je dat je er vanaf bent.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 01:24

Zijn er dus nog niet vanaf.... Is volgensmij wel een heel stuk minder maar op de kat toch weer 1 gespot vandaag... Hond ook gecontroleerd maar niks op kunnen vinden.
Pipetten hadden we van beaphar of zoiets.
Morgen dierenarts bellen wat de volgende plannen worden, wordt hier zo gek van!! Blijf bezig.. (En ja we wassen alles, behandelen de omgeving en herhalen de behandelingen ook gewoon...)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 05:22

Waarmee is je kat en hond behandelt?

Wij hebben destijds comfortis tabletten gegeven, binnen 4 uur valt alles er dood af, dat 2 keer gegeven (1 per maand) Nu heeft de kat een seresto bandje. Door je beesten gewoon overal rond te latb lopen springen de vlooien op de dieren en gaan dan snel dood. Dus bestrijd je ze ook al.

Ik heb zelf ALLES ingesprayd met de vlooienspray van kruidvat (niet zuigen!!) en vervolgens de plinten met (ik geloof) beaphar (6 maanden houdt die, wel zuigen, niet dweilen).

Ondertussen nergens meer last van

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:41

voor bestrijding van de eitjes schijnt azijn goed te helpen.
Ik heb bij de vlooienplaag in mijn huis, naast de ontvlooingsmiddelen en de omgevingsspray ook alles dagelijks gesprayd met een mix van water, lavendelolie en azijn. Ook heb ik alles waarmee de dieren in contact kon komen en gewassen kon, uitgewassen met een scheut azijn. Het heeft even geduurd, maar de plaag is nooit teruggekomen. (was het 2e jaar al)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:44

Gewone azijn, of echt de schoonmaakazijn?

Kaars met schaal water wederom geprobeerd afgelopen nacht, maar helemaal niks in het water, terwijl toen ik het licht aandeed er wel direct 1 op mijn bed zat... Brrrr!!

Zit er serieus over te denken om de butox wat ik voor de paarden gebruikte, verdund in huis te gaan sprayen, werkt tenslotte ook tegen teken bij de paarden zelf?

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:51

ohjajoh6 schreef:

Kaars met schaal water wederom geprobeerd afgelopen nacht, maar helemaal niks in het water, terwijl toen ik het licht aandeed er wel direct 1 op mijn bed zat... Brrrr!!

Zit er serieus over te denken om de butox wat ik voor de paarden gebruikte, verdund in huis te gaan sprayen, werkt tenslotte ook tegen teken bij de paarden zelf?

ik gebruikte het ook op de honden. daar gebruikte ik gewone (natuur) azijn voor en voor de rest de goedkoopste die ik kon vinden :D maakt dus niet echt uit...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:23

Ik denk dat je tot 2-3 maanden na behandelen nog af en toe een vlo kunt zien (dat zijn de poppen doe uitkomen en moeilijk te bestrijden zijn). Hier gebruik ik vooral vectra (voor hond en kat) en bravecto (werkt 3 maand), eigenlijk nooit ergens last van. Seresto werkt vaak goed maar bij dikke vachten wil je nog wel eens een vlo zien. Vectra werkt ook in de omgeving (huidschilfers met product vallen af en worden weer geconsumeerd door de larven en derg). Welk product je neemt is gewoon essentieel.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:23

ohjajoh6 schreef:

Butox zou ik niet direct in huis gaan sprayen, beetje rommel als je er kinderen in hebt rondlopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:29

Geen kinderen of huisdieren. Ik vergiftig alleen mijzelf :+ . Wat ik nu al 2 mnd en minstens 8 bussen omgevingsspray verder toch al aan het doen ben.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:50

Maar een goede omgebingsspray als indoor-x werkt gewoon 6 weken lang. Dus eigelijk moet dat voldoende zijn. Voor we verhuisden ook vlooien in het nieuwe huis, een bus indoor-x erin en honden behandeld en nooit weer last gehad

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:58

Geduld is een schone taak TS. Zolang jij consequent blijft behandelen worden het er steeds minder.

Gabsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:35

Gebruik de juiste druppels! In 90% van de antivlooienmiddelen zit Fipronil en daar bestaat in grote mate resistentie tegen. Kies dus middelen met een andere werkzame stof zoals:
- Advantage
- Exil Twin spot (niet de gewone Exil!)
- stronghold
- comfortis (tablet)
- Frontline Combo (niet de gewone Frontline!)
- meeste vlooienbanden
Samen met de bestrijding in huis zou je dan snel van de plaag af moeten zijn.

Wij hebben op deze manier een vlooienplaag onder ons leger boerderijkatten onder controle gekregen. Die plaag was zelfs ontstaan ondanks het maandelijks gebruik van Frontline.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:37

Er bestaat geen resistentir tegen fipronil. Dit is door een onderzoek in utrecht bewezen!
Het is vaak de manier van toediening, de frequentie van toedienen en dat men niet weet dat 90% in huis zit het probleem dat een middel niet aan de verwachting voldoet

Gabsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:39

Ik heb een aantal onderzoeken gelezen (>2014) waaruit blijkt dat bepaalde vlo-soorten wel degelijk beter bestand zijn tegen o.a. fipronil en permethrin. De eerste dag na toediening is het nog wel effectief, maar de residu werking is tegen bepaalde vlooien stammen lager.
Misschien is 'resistentie' niet het juist woord, maar 'verdraagzaamheid' beter..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:33

ivy_power89 schreef:
Nee hoor, ik bedoel toch echt de eitjes ;) De larven bestrijd je namelijk met de omgevingspray, daarom wordt er ook gezegd dat er meerdere behandelingen zijn omdat de eitjes op verschillende momenten uit komen.

Het zijn niet de eitjes maar de poppen die tot wel 12 maanden kunnen overleven en heel moeilijk tot niet te bestrijden zijn.
http://www.dierenartsvankessel.nl/ziekt ... e/vlooien/