Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja89 schreef:Welke allergietest is dat als ik vragen mag? Hebben ze er in de tussentijd een ontwikkeld om op voeding te testen, terwijl ik daar niks van weet?!
Mizora schreef:Ik zou eens loslaten dat de holistische arts alles gevonden heeft en een goede eliminatiekvv gaan voeren. Je hebt een allergiebak, gezien het een halve amerikaanse bulldog is. Zit er ook stafford in (ook berucht voor allergieën)? Ik zeg niet dat de holistische dierenarts geen goed werk heeft gedaan, maar ook hij(?) kan dingen over het hoofd zien, zeker bij allergieën.
Lotgering raad ik altijd af als hoofdvoer, daar zou ik nooit meer dan 50% van zijn totale voer van maken en aan een allergiehond uberhaupt niet voeren, net als smuldier.
Ik zou beginnen met een kvv zoals deze: http://www.animalfoodexpress.nl/eendmix-1-kg.html
En dan na een maand deze toevoegen: http://www.animalfoodexpress.nl/zalmmix-1-kg.html
En eventueel daarna weer iets van lotgering toevoegen als je dat heel graag wilt.
Sonja89 schreef:Mijten komen vrijwel altijd uit de test... Hier ook en daarom ben ik juist gestart met zelf samenstellen en elimineren. Ik ben altijd bezig de weerstand zo hoog mogelijk te houden, dat is de sleutel tot (veel) minder jeuk. Voeding is de belangrijkste factor in relatie tot weerstand en in combinatie met evt. supplementen krachtig tegen jeuk door mijten e.d.
Mizora schreef:Ik zou eens loslaten dat de holistische arts alles gevonden heeft en een goede eliminatiekvv gaan voeren. Je hebt een allergiebak, gezien het een halve amerikaanse bulldog is. Zit er ook stafford in (ook berucht voor allergieën)? Ik zeg niet dat de holistische dierenarts geen goed werk heeft gedaan, maar ook hij(?) kan dingen over het hoofd zien, zeker bij allergieën.
Lotgering raad ik altijd af als hoofdvoer, daar zou ik nooit meer dan 50% van zijn totale voer van maken en aan een allergiehond uberhaupt niet voeren, net als smuldier.
Ik zou beginnen met een kvv zoals deze: http://www.animalfoodexpress.nl/eendmix-1-kg.html
En dan na een maand deze toevoegen: http://www.animalfoodexpress.nl/zalmmix-1-kg.html
En eventueel daarna weer iets van lotgering toevoegen als je dat heel graag wilt.
briitje schreef:Wauw wat voel jij je snel aangevallen.
Boekmaag, lever, Long, zalm, is gewoon geen volledig menu. Een menu bestaat uit 5 diersoorten, welke elk uit vleesbot, spiervlees en orgaan bestaan. < Dit is dus compleet. Wat jij zegt is dat dus niet! Jij noemt alleen maar orgaanvlees op en vis, waar ze maar 10 % per week van mogen. En in je 2e berichtje is het ook niet bepaald compleet... Dus als jouw hond het hier goed op doet, prima. Maar dit is geen vers voeren hoor
Hoe kom je er tevens bij dat ik niet wil inzien, dat er betere merken zijn? En wat jij rommel vind, is niet per definitie waarheid he. Dat er kwalitatief betere merken zijn, is dan wel weer waar.
Sonja89 schreef:60% spiervlees is niet wat Barfplaats als standaard hanteert. De sleutel tot de juiste verhoudingen is kijken naar je hondIk heb er 3 die het (toevallig?) allemaal het beste doen op 50% bot, 20% vlees, 20% orgaan en 10% groente.
Vis mag inderdaad max. 10% van het totale menu uitmaken. Eén hond hier krijgt 1x per week zalmlijf als bot (de allergiehond), de andere 2 lusten geen vis en krijgen visolie als vervanging.
gohya schreef:TS ik hoor zeer goede resultaten over de Bach Bloesem therapie.
Miss. iets voor jou hond? het schaad niet,want is puur natuur.
Ik had ook een hond met ontzettende jeuk,hij was uit behandeld bij de D.A. die wist het niet meer.
Toen kreeg ik een tip en die heb ik gedaan bij me hond,zijn jeuk verdween later volledig.
gohya schreef:Welke bach zou ik dan moeten hebben ?
Dat kan ik zelf niet zeggen,dat moet getest worden.
PB Marleen_Usar eens,zij werkt met die bloesems en ik lees zeer goede resultaten [op FB] van mensen die bij hun dier deze druppels gebruiken.
Sonja89 schreef:briitje schreef:Stel jij dan ook zelf samen ?
Yep, inmiddels alweer 4,5 jaar voor 3 honden, dus 90 maaltijden per maand! We doen het wel met zijn drieën (ik, moeder en vriend). Elke zondagavond hebben wij BARFavond, haha
Ginger1991 schreef:Ik zou je aanraden om te stoppen met lotgering en puur enkelvoudige mixen te voeren met 1 enkele diersoort erin. Niet om lotgering af te schrijven hoor maar omdat je dingen uit wil sluiten.
De andere merken ken ik niet dus durf daar ook geen uitspraak over te doen.
Heb je een Bio resonantie laten doen of op basis van een bloedtest?
Ik voer zelf voornamelijk Tammenga, Darf en Tinlo. Iets duurder maar daar is de kwaliteit ook naar. Maar er zijn natuurlijk ook nog andere merken met enkelvoudige diersoorten.
Ook zou ik 1 ding per keer proberen qua supplementen, anders geef je namelijk zoveel dat je niet weet wat nou helpt.
Kurkuma is een goede optie maar kijk ook eens naar Aloe vera. Dat spul is echt wonderbaarlijk. Je ziet ook heel snel resultaat. Kan je gewoon oraal geven. Ik heb zelf alleen ervaring met Aloe vera van het merk Forever. Zowel voor mens als dier. Maar er zijn natuurlijk een hoop merken.
Ik kan je evt de naam geven van iemand die veel met Aloe Vera doet en ook een hoop casussen incl foto's heeft.
Je bent gauw geneigd vanalles te proberen maar probeer 1 ding per keer.
briitje schreef:Ginger1991 schreef:Ik zou je aanraden om te stoppen met lotgering en puur enkelvoudige mixen te voeren met 1 enkele diersoort erin. Niet om lotgering af te schrijven hoor maar omdat je dingen uit wil sluiten.
De andere merken ken ik niet dus durf daar ook geen uitspraak over te doen.
Heb je een Bio resonantie laten doen of op basis van een bloedtest?
Ik voer zelf voornamelijk Tammenga, Darf en Tinlo. Iets duurder maar daar is de kwaliteit ook naar. Maar er zijn natuurlijk ook nog andere merken met enkelvoudige diersoorten.
Ook zou ik 1 ding per keer proberen qua supplementen, anders geef je namelijk zoveel dat je niet weet wat nou helpt.
Kurkuma is een goede optie maar kijk ook eens naar Aloe vera. Dat spul is echt wonderbaarlijk. Je ziet ook heel snel resultaat. Kan je gewoon oraal geven. Ik heb zelf alleen ervaring met Aloe vera van het merk Forever. Zowel voor mens als dier. Maar er zijn natuurlijk een hoop merken.
Ik kan je evt de naam geven van iemand die veel met Aloe Vera doet en ook een hoop casussen incl foto's heeft.
Je bent gauw geneigd vanalles te proberen maar probeer 1 ding per keer.
Ik geef geen lotgering meer. En ik ken de makers van macho gear. Weet dus zeker dat daar geen graan ect in zit.
Toevallig ben ik zelf distributeur van Forever living. Maar merkte bij mijn hond geen verschil met de drank.
Ik ga op aanraden van iemand stoppen met groenlipmossel. Geef nu alleen nog veendrenkstof.
ginger1991 schreef:Aah super je bent al een heel eind in de goede richting dus!
Groenlipmossel werkt voornamelijk voor de gewichten, voor allergieën heb ik het nog niet eerder gehoord.
Veendrenkstof doet in principe alleen wat voor de spijsvertering en niet zo zeer wat voor allergieën. Maar zorgt natuurlijk wel dat de weerstand word opgekrikt word waardoor de allergieën minder heftig zijn.
Wat toevallig van de Forever! Welke drank heb je gegeven? Jammer dat het niks deed, heb zelf goede resultaten gezien. Maar het is natuurlijk geen heilig middel dat bij iedereen werkt.
Mocht je barf dagen in willen lassen wil ik best meekijken met je menu hoor! Ook icm met je kvv dagen.
Wat ik je ook nog zou kunnen aanraden is langs een dierenarts/holist gaan die werkt met de chinese geneeswijze.
Ook met je vlees kan je namelijk op die manier wat doen.
Je hebt bijvoorbeeld hete en koele diersoorten. Aan een hond met jeuk wil je voornamelijk koele diersoorten geven.
Mocht je hier meer info over willen geef maar een gil.
Ook zou er een chinese kruidenmix of bloesem samen gesteld kunnen worden die de hond ondersteund.
Thesserd schreef:Euh, wat is er mis met Lotgering? Mijn allergie-hond doet het uitstekend op het uitsluitvoer van Lotgering, in mijn geval 50% paard en 50% eend (enkel paard is te mager vlees). Verder 0,0 toevoegingen.
Er zijn meerdere soorten uitsluitvoer bij Lotgering. Volgens mij iig 100% lam en 100% rund.
briitje schreef:Het is tijdrovend, maar wel goedkoper toch ? Zit te denken aan 3 barf dagen. Maar ben zo bang dat ik een menu verkeerd maak. Plus dat haken en zagen is ook niet mijn ding.
Sonja89 schreef:briitje schreef:Het is tijdrovend, maar wel goedkoper toch ? Zit te denken aan 3 barf dagen. Maar ben zo bang dat ik een menu verkeerd maak. Plus dat haken en zagen is ook niet mijn ding.
Goedkoper dan wat?het ligt erg aan welke diersoorten je voert, dus of het goedkoper is... ik voer BARF vanuit mijn overtuigingen, niet zozeer vanwege de prijs. Het hakken en zagen moet je er inderdaad voor over hebben en went vanzelf. Je menu kun je ook altijd laten controleren op het forum van Barfplaats!
overigens heeft 3 dagen barfen weinig zin als eliminatie, dan moet je 'all the way' gaan