Goede cattery voor Bengaalse kat gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:16

Mensen die hier zoals deze quote reageren, ben ik wel benieuwd: hebben jullie zelf kinderen? En hebben jullie hiervoor de perfecte match als vader uitgekozen inclusief uitvoerige testen (voor jullie beide) op allerlei erfelijke aandoeningen?

assie schreef:
Als je geen geld hebt of wilt uitgeven aan dergelijke testen, dan zou ik niet fokken. Omdat ik de gok niet wil nemen. Als jij dat wel wil. Prima. Maar dan niet huilen als het misgaat

Mee eens lifaya!

lifaya schreef:
Voldoende ingelezen en tips en hulp van andere catteries. Vind dat hier ontzettend heftig word gereageerd.

assie

Re: Goede cattery voor Bengaalse kat gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:20

Ik heb geen kinderen. Daarbij vind ik mensen en dieren niet te vergelijken.
Plus.. ik zeg heel duidelijk dat IK het niet zou doen, met de reden waarom. ;) Niet dat iedereen het moet doen zoals ik.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:22

assie schreef:
Ik heb geen kinderen. Daarbij vind ik mensen en dieren niet te vergelijken.
Plus.. ik zeg heel duidelijk dat IK het niet zou doen, met de reden waarom. ;) Niet dat iedereen het moet doen zoals ik.

Waarom is dat niet vergelijkbaar? :) Is toch ook vermeerdering? Wil jij dan met mensen wel ziektes doorgeven? Vind jij dat zo'n familie waarin letterlijk iedereen kanker krijgt, gewoon moet "doorfokken"? Terwijl ze weten dat dat kind ook kanker krijgt? Kunnen mensen daar ook niet beter op letten? Weet je wel wat dat gaat kosten en wat voor leven die mensen zelf hebben, met verkeerde genen?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:31

In de basis zijn we allemaal dieren. Klopt. En toch zit er een groot (ethisch) verschil. Al is het maar omdat mensen een geweten hebben, uitzonderingen daargelaten. En je zieke mensen kunt uitleggen wat er is. Daarbij kunnen mensen zelf kiezen of ze behandeld willen worden.
Als je dat verschil niet ook ziet of erkent, dan heeft mijn antwoord hoe dan ook geen zin omdat we vanuit andere basisbeginselen redeneren.

Tot slot: ik zou het niet durven om medemensen een kind te ontzeggen. Hoe onverstandig ook en wat ik er ook van denk.
Dat soort praktijken doen teveel denken aan Hitler en zijn fokpraktijken.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:52

Ik vind dat daar best in een aantal gevallen door derden een ontzegging mag komen. Maar we gaan nu wel heel offtopic.

Vind het goed hoor van jullie dat jullie zo goed kijken om de gezondst mogelijke dieren te fokken. +:)+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:13

lifaya schreef:
Mijn katten komen beide bij catteries vandaan. Volle Noorse dame zonder boom en een kruising Noorse heer met Main Coon. Dame is zonder boom omdat moeder 1 x ontsnapt was en er twijfel was over of haar kater wel de vader was. Inmiddels is het gelukkig duidelijk. Ouders ook gewoon boom en getest. Kater is een weloverwogen kruising gefokt uit geteste ouders die gekruist waren omdat ze elkaar goed aanvulde.

Ik ga uit mijn poes en kater ook 1 nest fokken. Absoluut niet voor de winst, maar omdat ze beide een ontzettend goed en fijn karakter hebben en ook gewoon goed gebouwd zijn. kittens zullen ook geënt en ontwormd en gechipt de deur verlaten op ca 13 weken. Waarvan er 2 naar m'n ouders gaan. Maar m'n katten hebben geen haast :') blijkbaar. (Poes is van 06-01-2015 en kater van 16-06-2015) en leven dus gewoon samen.

niet alle kruisingen zijn oeps nestjes of met als doel geld te verdienen.

Dit soort dingen geloof ik nooit zo. Ik denk dat de redenen zijn: 'ik wil (een) kitten(s), (leuk/gezellig/schattig/lief) en als ik er dan ook nog wat aan kan verdienen is het helemaal mooi. Dat de katten een goed en fijn karakter hebben is mooi, maar dat hebben de meeste katten, ook de dieren die in een asiel zitten, dus waarom zou je nog meer katten op de wereld zetten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:21

Ik hoef jou niet mijn legitieme reden te vertellen :D want ja, die heb ik.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:30

Kinke schreef:
lifaya schreef:
Mijn katten komen beide bij catteries vandaan. Volle Noorse dame zonder boom en een kruising Noorse heer met Main Coon. Dame is zonder boom omdat moeder 1 x ontsnapt was en er twijfel was over of haar kater wel de vader was. Inmiddels is het gelukkig duidelijk. Ouders ook gewoon boom en getest. Kater is een weloverwogen kruising gefokt uit geteste ouders die gekruist waren omdat ze elkaar goed aanvulde.

Ik ga uit mijn poes en kater ook 1 nest fokken. Absoluut niet voor de winst, maar omdat ze beide een ontzettend goed en fijn karakter hebben en ook gewoon goed gebouwd zijn. kittens zullen ook geënt en ontwormd en gechipt de deur verlaten op ca 13 weken. Waarvan er 2 naar m'n ouders gaan. Maar m'n katten hebben geen haast :') blijkbaar. (Poes is van 06-01-2015 en kater van 16-06-2015) en leven dus gewoon samen.

niet alle kruisingen zijn oeps nestjes of met als doel geld te verdienen.

Dit soort dingen geloof ik nooit zo. Ik denk dat de redenen zijn: 'ik wil (een) kitten(s), (leuk/gezellig/schattig/lief) en als ik er dan ook nog wat aan kan verdienen is het helemaal mooi. Dat de katten een goed en fijn karakter hebben is mooi, maar dat hebben de meeste katten, ook de dieren die in een asiel zitten, dus waarom zou je nog meer katten op de wereld zetten.

Uiteraard geldt dit ook voor de stamboomfokkers.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:41

Uiteraard :)