Meer mensen spinnenangst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:18

elenaMM77 schreef:
Dyanna, spinnen vermoorden doe ik ook niet hoor.. maar muggen absoluut..

de eerste spin die mijn krant zou afpakken (Dat noem ik pas groot) en achter mij aan komt, die gaat er ook vrolijk aan..

dierenliefde staat er in mijn opinie buiten.. dat je van dieren houd, wil niet zeggen dat je van ieder dier houdt, geen vlees moet eten, niet paard mag rijden en geen ongedierte mag doden ;)..

[ Afbeelding ]

de keerzijde van spinnen naar buiten brengen

zalig :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:51

Dyanne_z schreef:
Ik vind het wreed dat mensen die onschuldige dieren vermoorden. Hoezo dierenliefhebber.

Maar goed ik ben ook afwijkend gezien ik zelfs muggen het raam uithaal ipv dood te slaan.

Goed zo.Hier idem dito.

eekhoornerik

Re: Meer mensen spinnenangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:16

Spin heeft andere spin al voor een deel op

Afbeelding

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:29

is die niet gewoon een oude spin aan het verwijderen? die dooie ziet er wel erg uit en ingedroogd uit?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:00

Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Van andere spin zijn alleen de pootjes nog te zien. Foto is wat onscherp (mobieltje en ver inzoomen).

Maar hooiwagens eten elkaar op las ik toevallig gisteren.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:23

De sterkste overleven en planten zich dan weer voort :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:59

Ik meld me ook maar.

Hoe ik aan mijn spinnenvrees kom, eigenlijk geen flauw benul van. Ik denk als kind teveel horrorfilms gezien en nogal flinke dromer achteraf, wat maakt dat ik ze in het dagelijkse leven liever mijdt als de pest.
Kleine spinnen zoals hooiwagens doen me niets, die loop ik gewoon voorbij of laat ik zitten. Kruisspinnen, rioolspin, al de rest... Brrr. Ik durf ze zelfs niet vangen met de stofzuiger. Ooit een keer geprobeerd, beest kwam gewoon razendsnel naar me toe rennen. Daarnaast staat de stofzuiger in mij huidige woning helemaal beneden, tegen de tijd dat ik die heb gehaald en naar de woonkamer of andere ruimte op de 1e of 2e verdieping heb gesleurd is dat beest allang foetsie.

Achter glas of in een afgesloten terrarium vind ik ze echter wél interessant om te bestuderen, maar ik ga mijn hand er niet naar uitsteken ofzo. In de vrije natuur schrik ik er ook veel minder van. Wat me niet weerhoudt van rondmeppen als een idioot wanneer ik onverwachts in een web loop of wat voel kriebelen :Y)

Ik heb een camionette te koop staan en zondag komt er misschien iemand kijken. Doe vandaag de cabine open... zit er een mega web over de héle breedte van de cabine met in het midden, jawel, een prachtige kruisspin. Mooi niet dat ik daar zondag in stap als ze het ding gestart willen hebben, dat doen ze dan maar lekker zelf :') (gelukkig staat ie op afgesloten terrein).

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:10

Ik. ben. zo. bang. voor. spinnen. :wow:

Zo bang dat een plaatje van een spin al niet gaat. Hooiwagens, springspinnen en hele mini's gaan in het echt nog wel maar ook die kan ik beter niet googelen. Heb al meerdere malen een plaatje van een spin gegoogled om te laten zien aan vrienden/collega's maar dat ik dan spontaan weer zo bang wordt dat ik m'n telefoon uit m'n handen smijt. :')

- Flauwvallen bij het zien van een spin: check
- Telefoon kapotgooien door een plaatje: check
- Nachtmerries over spinnen: check
- Huilend jezelf buitensluiten omdat er een spin in huis zit: check
- Huilend wachten tot vriendlief klaar is met werken omdat er een spin in de slaapkamer zit: check
- Gillend op de bank staan: check
- Je vader wakker bellen terwijl je 24 bent en al 6jr uit huis woont omdat er een spin zit: check

Deze checklist kan nog wel even doorgaan... -O-

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 01:30

DRINGENDE HULP NODIG

Er zit een spin in mijn kamer...
Zo'n grote vieze dikke |(

Bah bah bah bah bah

Wat moet ik doen %)
Ouders slapen al een broer is ook bang..

Ik kan niet slapen gadverrrrr

Iemand help?!?!

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 01:51

Ouders wakker maken.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 06:11

Ik maakte dan gewoon altijd ons pap wakker. :j

Nu is mijn vriend de sigaar om spinnen te vangen.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 08:11

Ik was laatst aan het uitmesten, komt er ook zo'n dikke rioolspin uit de mest gerend. Helaas voor de spin mest ik de plaat uit met een sneeuwschuiver en die kwam uiteindelijk op de spin terecht. Bah wat een vieze dingen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 08:19

Ik had een enorme spinnen angst opgelopen vroeger als klein meisje omdat er altijd van die grote dikke zaten, s nachts een keer wakker geworden en bungelde er een vlak boven mijn hoofd.

Maar omdat ik deze angst echt idioot vind en ik vaak alleen zat als ex voor werk weg was. En nu in mijn eentje Heb ik me zelf getraind, door buiten naar spinnen te kijken. En binnen ook. Nu ben ik zo ver dat ik ze met een glas en papierte durf weg te halen. Ook die dikke. Zitten ze op een rustige plek geen probleem. Alleen rennen over de vloer of bij mijn bed zitten vind ik nog niet helemaal ok.

Maar in geval van iieeeks midden in de nacht. Ouders wakker maken

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 08:21

Hier kunnen zoontje en ikzelf elkaar helpen met enge spinnen :+: . Hij is bang van kleine mini spinnen en langpoten, terwijl dat net de enige zijn die ik niet eng vind. Hoe groter de spin, hoe minder zoontje zijn angst is, dus hij verwijderd de grote spinnen waar ik van ga gillen :')

Van langpoten ben ik niet bang (nadat ik ze een naam gegeven heb :D ) Zo zit Boris al een paar weken boven aan de trap _O-

Vogelspinnen heb ik dan weer geen problemen mee. Die heb ik jaren gehad, liep er mee rond en alles. Zelfs nadat hij ontsnapt was (dankzij ex) was ik niet bang. Dat was een huisdier, dat is anders.

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 11:34

Uiteidelijk heb ik mijn ouders maar wakker gemaakt, en er zat ook nog een andere die gelukkig ook weg is :)

Maar dat met die naam geven herken ik zo erg :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:43

Wij hebben Anansie.Ze woont al een paar jaar in ons huis.Iedere keer weer een nieuwe natuurlijk.Maar we zien haar regelmatig voorbij komen.Ze is groot en zwart.Ze zat ook een keer boven ons bed,maar toen heb ik haar toch even op de gang gezet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:44

Mijn spinnenangst is flink gezakt sinds ik mijn man ontmoette :P Hij is gek op macro fotografie dus we lopen samen uren te zoeken in de bossen naar leuke kleine diertjes. Heb inmiddels zoveel soorten spinnen gezien dat de eerste Aaaaah reactie enigzins afgezwakt is. Mijn zus houdt vogelspinnen die leuke namen hebben, daar kan ik nu ook goed naar kijken en ik vind het best grappige dieren :=
Afgelopen jaar zelfs een vogelspin vastgehouden op een beurs, hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik wel mn ogen dicht heb gehouden :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:57

Ik ben net heel stoer geweest. :oo

Wou naar bed maar er zaten 2 dikke zwarte op de balk boven ons bed.
vriend is nog op stal bezig en ik vermoed dat de batterij van zijn telefoon leeg is, kon 'm niet bellen.
En om nou in pyjama hysterisch naar stal te rennen is ook weer zoiets.
En dan zal je zien, kom ik terug met vriend, zijn ze weg.
Dus nu toch maar heel stoer de stofzuiger gepakt.
lig nog strak van de spanning, vind dat zo eng. :=

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:47

Renske_W schreef:
Ik ben net heel stoer geweest. :oo

Wou naar bed maar er zaten 2 dikke zwarte op de balk boven ons bed.
vriend is nog op stal bezig en ik vermoed dat de batterij van zijn telefoon leeg is, kon 'm niet bellen.
En om nou in pyjama hysterisch naar stal te rennen is ook weer zoiets.
En dan zal je zien, kom ik terug met vriend, zijn ze weg.
Dus nu toch maar heel stoer de stofzuiger gepakt.
lig nog strak van de spanning, vind dat zo eng. :=

En? Gevangen? Heb je ze als goed is wel meteen allebei in 1 keer 8-)

Edit: of wacht, had je ze al?

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:06

Mijn broer kwam van die kussens voor op tuinstoelen brengen, die kwamen van z'n schoonvader. Nou moesten die naar het balkon die aan mijn kamer grenst.
Hij had ze vervolgens op mijn bed gelegd, liep er zo'n intens grote spin over een van de kussens, heerlijk op mijn bed. Mijn broer had hem gepakt en naar buiten gedaan.
Vervolgens ben ik maar gaan checken op andere spinnen, want ik deel er liever het bed niet mee. Zat er een kruisspin tussen de dekens. :x Hij leek alleen wel dood, dus ik heb hem met al mijn moed opgepakt met een sok en naar buiten gegooid, waar hij vervolgens vrolijk verder liep en dus nog leefde, hij heeft ondertussen ook een web gemaakt aan de buitenkant van mijn deur.. Echt gatverdamme.
Nu check ik nog elke avond mijn bed op spinnen. :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:36

Ik heb ze gevangen minke. :j
Moest ze wel 1 voor 1 vangen zaten te ver achter elkaar.

Gedver _xrose! ik was er ook zo bang voor dat ze op het bed zouden vallen. :=

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:11

Kom ik net thuis na 2 dagen niet thuis te zijn geweest dat er 2 langpoten boven mijn bed hangen :\
Nu maar eens zien hoe ik ze weg krijgen wil ik vanacht nog slapen :')
Ben bang dat als ik ze niet goed doodsla ze in mn bed vallen

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:46

Van de week reed ik op m'n gemakje in de auto, kroop er ineens een enorme kruisspin over mijn arm richting stuur. Ik had het niet meer :\ Eerste reactie was wapperende armen, waarna de spin door de auto vloog, vervolgens dacht ik 'oh ja, ik rij auto....' :+ Handen strak aan het stuur gehouden en m'n auto ergens aan de kant geprakt.... Héle auto overhoop gehaald, maar verdorie nergens die spin! Vol spanning terug naar huis gereden en daar nog een keer gezocht, maar niet gevonden.

Gisteren weer de auto gepakt. Eerst inspectie, maar geen spin.. Dan moet hij toch wel uit de auto zijn, dacht ik. Reed dus lekker nietsvermoeden op de snelweg 130 km per uur, zie ik de spin uit het mapje bij de voorruit kruipen waar m'n parkeervergunning in zit :x Hij kroop omhoog tot net voor mijn hoofd, en ging daarna aan een draadje naar beneden.. Enige wat ik dacht was "blijven rijden, niet kijken, blijven rijden, niet kijken..". Uiteindelijk is hij langs me heen gegaan en is op de gordel gaan zitten. Eerste beste tankstation heb ik m'n auto aan de kant gegooid en heb een stoere, sterke man aan z'n jasje getrokken die uiteindelijk de spin vermorzeld heeft....

Auto is overigens vandaag uitgebreid schoongemaakt, dit gebeurd me niet meer. Wat een nachtmerrie -O- Angstzweet breekt me nog uit bij de gedachte :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:02

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:12

Ik ben ook bang voor spinnen! Ik werk in een vissenkwekerij en het is dus altijd warm en vochtig bij ons. Dat vinden de muggen en spinnen dus helemaal geweldig ;( ik heb al heel vaak volle scheppen visvoer in het water laten vallen omdat er ineens een spin over mijn hand paradeerde. Ik vind ze eng omdat ze zich vast zetten met hun spinnenweb waardoor ik ze niet meteen kwijt ben, dat maakt mij zo in paniek. Tegenwoordig controleren ze alle netten voordat ze die aan mij geven, want anders laat ik het net vol met visjes zo op de grond vallen als er ineens een spin over me heen loopt :+

Gelukkig vind niemand het erg als ik ze masaal vermoord dus ik ga regelmatig met een schoen en lange stok op spinnenjacht :')