Politie schiet agressieve hond neer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schoot de politie terecht?

Ja(, want..)
163 (85%)
Nee(, want..)
22 (11%)
Anders(, want..)
6 (3%)

Totaal aantal stemmen: 191

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:00

LisannePruts schreef:
Ook vraag ik me af wat de politie er op dat moment deed. Of heb ik daar overheen gelezen?

het is een kermis... daar lopen vaak agenten rond, zal wel net daar in de buurt zijn geweest.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:30

ingeb0rg schreef:
Vriendin van mij was erbij op dat moment, de eigenaar was zelf straalbezopen en liep de hele avond de hond al op te hitsen en op zijn poten te dansen. Vind je het logisch dat de hond het in zo'n stressvolle omgeving dan helemaal verliest en zulk gedrag gaat vertonen?

Ze hadden van mij best de eigenaar een schot door z'n poot mogen geven, klinkt keihard, maar de hond was nog geen half uur dood of meneer liep al te schreeuwen met z'n dronken harses dan moet ik maar een pup gaan halen van de week. Leuk joh dat soort mensen

Omg. Het was die hond zijn schuld dus helemaal niet, ik zou ook boos worden in zo'n omgeving. Sowieso had die hond niks op dat feest te zoeken. In dit geval hadden ze beter de baas neer kunnen schieten.

Froukje
Forever young

Re: Politie schiet agressieve hond neer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:37

Gelukkig is de hond dood beter af dan wonen bij zo'n baas, dus in dat opzicht heeft ie er voordeel van..

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:45

Fenrir schreef:
* Hond heeft al 3 andere mensen gebeten
* Hond pakt zelfs de eigenaar en niet zachtjes ook (dus die heeft ook geen controle over de hond)
* Redelijke drukke plek (dus nog meer mensen die mogelijk gepakt kunnen worden door de hond)
* Iemand, mogelijk de eigenaar, roept "schiet die hond dood" (als het de eigenaar is heeft hij dus zelfs toestemming gegeven z'n eigen hond neer te laten schieten)

Ik zie niet in wat de politie in deze situatie op dat moment anders had kunnen doen. Blijft sneu natuurlijk.

Als dit klopt dan is het idd terecht!

Alleen vraag ik me wel af wat je met een hond in het donker doet in zo'n drukke omgeving.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:47

antje_vip schreef:
ingeb0rg schreef:
Vriendin van mij was erbij op dat moment, de eigenaar was zelf straalbezopen en liep de hele avond de hond al op te hitsen en op zijn poten te dansen. Vind je het logisch dat de hond het in zo'n stressvolle omgeving dan helemaal verliest en zulk gedrag gaat vertonen?

Ze hadden van mij best de eigenaar een schot door z'n poot mogen geven, klinkt keihard, maar de hond was nog geen half uur dood of meneer liep al te schreeuwen met z'n dronken harses dan moet ik maar een pup gaan halen van de week. Leuk joh dat soort mensen

Omg. Het was die hond zijn schuld dus helemaal niet, ik zou ook boos worden in zo'n omgeving. Sowieso had die hond niks op dat feest te zoeken. In dit geval hadden ze beter de baas neer kunnen schieten.

WOW dit meen je niet. Walchelijk zulke mensen! Die zouden nooit geen honden meer mogen hebben.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:02

ingeb0rg schreef:

Ik vind niet dat je keihard bent. Van mij hadden ze hem door beide benen mogen schieten. Een onschuldig dier is weer eens de dupe van dom gedrag van de mens.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:06

Kijk en zulke mensen zouden een verbod op huisdieren moeten krijgen...

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:07

wat ben ik blij. Ik ben niet de enige die 'ja' gestemd heeft :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:08

Ann99 schreef:

Precies! Ik ben echt benieuwd of de ja-stemmers nog van optie zouden wisselen na het verhaal van ingeb0rg

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:11

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, gewoon omdat ik hier heel emotioneel van wordt.
Mijn ''stem'' ligt aan wat nu precies de situatie was.
Als het klopt dat deze hond vaker zulke problemen vertoonde, dan vind ik het een goede keuze. Het is misschien niet de fijnste manier, maar als een hond zo verward leeft is het voor hemzelf ook fijner om daar vanaf te zijn.
Als het klopt wat ingeborg zegt dan vind ik het gewoon absolute onzin en hadden ze die man op moeten pakken en de hond laten herplaatsen. Maar hiervoor veroordeel ik de agent niet want die handelde in het moment, en in dat moment viel de hond een persoon aan.

Het enige wat ik over dit filmpje verder nog kan zeggen is dat is gewoon spuug misselijk wordt van die meiden die er om staan te lachen

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:12

Het was als het goed is op een feestweek.
Hierom was er ook politie op de straat.
Bij het begin was die niet agressief, dit werd de hond later pas. De hond heet Jessy.
De hond viel idd mensen aan. Maar dit waren geen vreemde mensen.

Meer weet ik niet...

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:13

-
Laatst bijgewerkt door Ann99 op 02-08-16 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:14

amkeVH schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, gewoon omdat ik hier heel emotioneel van wordt.
Mijn ''stem'' ligt aan wat nu precies de situatie was.
Als het klopt dat deze hond vaker zulke problemen vertoonde, dan vind ik het een goede keuze. Het is misschien niet de fijnste manier, maar als een hond zo verward leeft is het voor hemzelf ook fijner om daar vanaf te zijn.
Als het klopt wat ingeborg zegt dan vind ik het gewoon absolute onzin en hadden ze die man op moeten pakken en de hond laten herplaatsen. Maar hiervoor veroordeel ik de agent niet want die handelde in het moment, en in dat moment viel de hond een persoon aan.

Het enige wat ik over dit filmpje verder nog kan zeggen is dat is gewoon spuug misselijk wordt van die meiden die er om staan te lachen

Ik denk dat die meiden niet lachden.
Zo klinkt het misschien, maar het klinkt meer van OMG *huil* (beetje lach geluid)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:15

Nee, want het blijft zo dat in deze situatie meer slachtoffers voorkomen moesten worden. Er waren al meerdere omstanders gebeten... Triest is het zeker. Ellendeling van een baasje als dat verhaal idd klopt (en dat zou me niets verbazen), maar nog stond de politie in de situatie imo in zijn recht omdat hun taak is het publiek en de openbare orde beschermen en ik zou mijn stem dus nog steeds niet veranderen.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 02-08-16 22:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:17

onbarefeet schreef:
Ann99 schreef:

Precies! Ik ben echt benieuwd of de ja-stemmers nog van optie zouden wisselen na het verhaal van ingeb0rg

? ik snap je reactie niet...ik heb juist 'ja' gestemd, geen 'nee'.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:17

onbarefeet schreef:
Ann99 schreef:

Nee, want achtergrondinformatie doet niks af aan de situatie op dat moment: een agressieve hond, veel omstanders = een onveilige situatie. Op dat moment maakt het niks uit of de hond vaker agressief is, of juist heel lief, of dat de eigenaar 'n eikel is.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:20

Cerilene_ schreef:
Nee, want het blijft zo dat in deze situatie meer slachtoffers voorkomen moesten worden. Er waren al meerdere omstanders gebeten... Triest is het zeker. Ellendeling van een baasje als dat verhaal idd klopt (en dat zou me niets verbazen), maar nog stond de politie in de situatie in zijn recht.

Ik snap niet waarom het baasje zo vaak meteen de schuld krijgt. Sommige rassen zijn er ook op gefokt. En dan kan het baasje nog zo goed opvoeden, het zit er toch in en het kan er altijd uit komen.
Hoeveel honden zijn er wel niet die altijd super lief zijn, nooit een vlieg kwaad doen, maar toch zomaar uit het niets volop in de aanval gaan.
Niet zo lang geleden had iemand ook over zoiets een topic geopend; ' mijn eigen hond bijt mij'.
Krijgt zij nu ook de schuld?? (ik mag hopen van niet!)

Ik zeg niet dat het baasje van dit filmpje zijn/haar hond uitstekend goed heeft opgevoed, maar wat weten wij er nu precies van...?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:24

Ann99 schreef:
Cerilene_ schreef:
Nee, want het blijft zo dat in deze situatie meer slachtoffers voorkomen moesten worden. Er waren al meerdere omstanders gebeten... Triest is het zeker. Ellendeling van een baasje als dat verhaal idd klopt (en dat zou me niets verbazen), maar nog stond de politie in de situatie in zijn recht.

Ik snap niet waarom het baasje zo vaak meteen de schuld krijgt. Sommige rassen zijn er ook op gefokt. En dan kan het baasje nog zo goed opvoeden, het zit er toch in en het kan er altijd uit komen.
Hoeveel honden zijn er wel niet die altijd super lief zijn, nooit een vlieg kwaad doen, maar toch zomaar uit het niets volop in de aanval gaan.
Niet zo lang geleden had iemand ook over zoiets een topic geopend; ' mijn eigen hond bijt mij'.
Krijgt zij nu ook de schuld?? (ik mag hopen van niet!)

Ik zeg niet dat het baasje van dit filmpje zijn/haar hond uitstekend goed heeft opgevoed, maar wat weten wij er nu precies van...?

Lees even terug. De discussie ging inmiddels over de situatie waarin volgens het ooggetuigenverslag van de vriendin van ingeb0rg hierboven de hond duidelijk geprovoceerd werd door de eigenaar... En de vraag of op basis van die informatie mensen hun 'ja' stem zouden wijzigen... Daar reageerde ik op. Dus ik snap je reactie niet helemaal?!
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 02-08-16 22:40, in het totaal 3 keer bewerkt

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:27

Ann99 schreef:
onbarefeet schreef:

? ik snap je reactie niet...ik heb juist 'ja' gestemd, geen 'nee'.

Sorry, niet goed gelezen :+ Ik dacht dat je 'nee' had gestemd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:34

Terechte actie van de politie.

Ik las hier ergens dat iemand zei dat agressieve mensen niet worden doodgeschoten? Loop jij maar eens heel agressief in het rond, anderen aan te vallen en politie etc. Reken maar dat je op wat extra gaatjes krijgt in je lichaam :Y)

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:49

Dit is wat de betreffende agent zelf gepost heeft op Facebook.....

Dinsdagavond, dienst op dorpsfeest Santpoort. Tezamen met collega's werken we op dergelijke evenementen om het gezellig te houden, Hier is ook security om dat samen te bereiken, Ik sta rond de klok van 23.00 uur bij de politie-, security- en eerste hulppost aan de rand van het evenemententerrein.

We worden aangesproken door een passant dat er een gestresste vechthond nabij de kermis loopt. Ik kijk mijn collega aan en we lopen er even heen, het is dichtbij. We zien in eerste instantie een hond waarvan we denken dat deze dolenthousiast aan het spelen is. Hij springt als het ware in de armen van een bekende, Ook zien we daarna dat de hond naar een andere man in dat gezelschap loopt en deze in zijn lies bijt.... Dat verwachtten we helemaal niet! De hond laat niet meer los en bijt zich eigenlijk vaster. We zien de spijkerbroek openscheuren en een bijtwond ontstaan. Tegelijkertijd worden we aangeschreeuwd door de man bij wie de hond net in zijn armen was gesprongen. Hij geeft aan dat het zijn hond is en dat zijn hond gek is geworden. Ook zou hij meerdere vrienden hebben gebeten. De man die gebeten wordt schreeuwt ook en paniek ontstaat. De man die eigenaar zegt te zijn roept ons toe zijn hond dood te schieten omdat deze niet te stoppen is. Hij is ook bang dat de hond iemand anders gaat pakken. De gebeten man blijft ook kermen en probeert de hond van zich af te schudden en te slaan. Hij probeert over een hekje te klimmen maar de hond laat niet los.

Ik overweeg wat te doen, ik maak dit gelukkig niet te vaak mee en het is niet een situatie waarin we getraind worden. Ik zou er het liefst ook niet in terecht willen komen maar nu sta ik er voor. Ik kan niet anders als mijn vuurwapen pakken. Ik zeg tegen de man dat hij zijn been in moet stilhouden want wil niet dat hij nog meer gewond raakt. Hij luistert gelukkig, Ik scan de omgeving en denk veilig te kunnen schieten, dat ik geen omstanders zal raken. Ik vraag nog een keer voor de zekerheid aan de eigenaar of hij het er mee eens is. Hij ziet ook geen andere uitweg. Ik druk vervolgens af totdat de hond loslaat en valt. Het gaat zo snel. De hond blijkt meteen overleden.

Ik baal meteen zo erg. Dit is niet wat je verwacht te gaan doen bij aanvang van je dienst. Mijn aandacht wordt meteen opgeslokt door de omstanders. Emotie's alom. Gelukkig regaeert niemand agressief naar mij of mijn collega. Direct komen er meerdere poltiiemensen te hulp en ook de beveiliging helpt even de boel te stabiliseren. We gaan in gesprek met de gebetenen en zij hebben gelukkig begrip. En huilen. Terecht, ik vind het ook een rotsituatie, De dierenambulance komt en neemt de hond mee.

Vandaag krijg ook ik een filmpje onder ogen van het hele gebeuren. Het eindigt niet helemaal zoals mensen denken, de gebetene wil me niet slaan maar wil me een high-five geven, als bedankje, dat deze beslissing is gevallen. Dat staat helaas niet op het filmpje.

De eigenaar is vandaag met zijn moeder naar de ambulancepost gegaan en heeft zijn hond weer opgehaald. Hij gedroeg zich begripvol, dat gebeurt wel eens anders. Gelukkig maar. Hierdoor kan ik er ook makkelijker mee omgaan. Het houdt me toch bezig.
Ik hoop dat de lezers ook inzien dat die man echt niet naar de kermis is gekomen met zijn hond om dit te laten gebeuren. Er zijn alleen maar verliezers door dit incident. Ik wens de eigenaar en zijn vrienden sterkte.

Vandaag ben ik bij mijn buren weer 10 ontsnapte cavia's aan het vangen. Ik lig op mijn buik tussen de coniferen en probeer die rennende beesten te pakken. Dat gaat gelukkig op een leukere manier als gisteren.... Ze zitten weer gewoon in hun hok!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:59

Ten eerste snap ik niet wat dieren op een drukke kermis doen.

Daarnaast vind ik de reactie van de politie agent geloofwaardiger dan een post van een vriendin van via via die er bij zou zijn.

Terecht dat die hond geschoten is. Te triest dat hij bij een prikkelvolle omgeving aanwezig was en duidelijk niet onder appel stond op een plek waar ook veel onschuldige kinderen lopen.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:06

Jolandaa_ schreef:
Ten eerste snap ik niet wat dieren op een drukke kermis doen.

Daarnaast vind ik de reactie van de politie agent geloofwaardiger dan een post van een vriendin van via via die er bij zou zijn.

Terecht dat die hond geschoten is. Te triest dat hij bij een prikkelvolle omgeving aanwezig was en duidelijk niet onder appel stond op een plek waar ook veel onschuldige kinderen lopen.

Eerste zin ben ik het volledig mee eens. Maar de politie werd er pas veel later bij geroepen dan dat vriendin-van (volgens haar woorden) het probleem al zag ontstaan? Natuurlijk heeft de politeagent op dat moment goed gehandeld, die wist niet beter en kon in zijn functie ook niet anders (zoals bijvoorbeeld eerder genoemd: eigenaar in zijn been schieten :=). Alleen welke hond staat er nog wel goed onder appel als zijn eigenaar hem de hele avond al zit te jennen en ophitsen? (Als we er van uit gaan dat dat verhaal waar is)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:15

Die vriendin die beweert dat eigenaar heeft lopen jennen had dat beter bij politie kunnen melden. Nu vind ik verhaal eigenaar geloofwaardiger dan haar verhaal.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:25

Op dat moment maakt het niet meer uit hoe het is ontstaan. De situatie moet gestopt.
Helaas was schieten de enige juiste optie om te zorgen dat er niet meer incidenten zouden gebeuren