LisannePruts schreef:Ook vraag ik me af wat de politie er op dat moment deed. Of heb ik daar overheen gelezen?
het is een kermis... daar lopen vaak agenten rond, zal wel net daar in de buurt zijn geweest.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ingeb0rg schreef:Vriendin van mij was erbij op dat moment, de eigenaar was zelf straalbezopen en liep de hele avond de hond al op te hitsen en op zijn poten te dansen. Vind je het logisch dat de hond het in zo'n stressvolle omgeving dan helemaal verliest en zulk gedrag gaat vertonen?
Ze hadden van mij best de eigenaar een schot door z'n poot mogen geven, klinkt keihard, maar de hond was nog geen half uur dood of meneer liep al te schreeuwen met z'n dronken harses dan moet ik maar een pup gaan halen van de week. Leuk joh dat soort mensen
Fenrir schreef:* Hond heeft al 3 andere mensen gebeten
* Hond pakt zelfs de eigenaar en niet zachtjes ook (dus die heeft ook geen controle over de hond)
* Redelijke drukke plek (dus nog meer mensen die mogelijk gepakt kunnen worden door de hond)
* Iemand, mogelijk de eigenaar, roept "schiet die hond dood" (als het de eigenaar is heeft hij dus zelfs toestemming gegeven z'n eigen hond neer te laten schieten)
Ik zie niet in wat de politie in deze situatie op dat moment anders had kunnen doen. Blijft sneu natuurlijk.
antje_vip schreef:ingeb0rg schreef:Vriendin van mij was erbij op dat moment, de eigenaar was zelf straalbezopen en liep de hele avond de hond al op te hitsen en op zijn poten te dansen. Vind je het logisch dat de hond het in zo'n stressvolle omgeving dan helemaal verliest en zulk gedrag gaat vertonen?
Ze hadden van mij best de eigenaar een schot door z'n poot mogen geven, klinkt keihard, maar de hond was nog geen half uur dood of meneer liep al te schreeuwen met z'n dronken harses dan moet ik maar een pup gaan halen van de week. Leuk joh dat soort mensen
Omg. Het was die hond zijn schuld dus helemaal niet, ik zou ook boos worden in zo'n omgeving. Sowieso had die hond niks op dat feest te zoeken. In dit geval hadden ze beter de baas neer kunnen schieten.
ingeb0rg schreef:Vriendin van mij was erbij op dat moment, de eigenaar was zelf straalbezopen en liep de hele avond de hond al op te hitsen en op zijn poten te dansen. Vind je het logisch dat de hond het in zo'n stressvolle omgeving dan helemaal verliest en zulk gedrag gaat vertonen?
amkeVH schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen, gewoon omdat ik hier heel emotioneel van wordt.
Mijn ''stem'' ligt aan wat nu precies de situatie was.
Als het klopt dat deze hond vaker zulke problemen vertoonde, dan vind ik het een goede keuze. Het is misschien niet de fijnste manier, maar als een hond zo verward leeft is het voor hemzelf ook fijner om daar vanaf te zijn.
Als het klopt wat ingeborg zegt dan vind ik het gewoon absolute onzin en hadden ze die man op moeten pakken en de hond laten herplaatsen. Maar hiervoor veroordeel ik de agent niet want die handelde in het moment, en in dat moment viel de hond een persoon aan.
Het enige wat ik over dit filmpje verder nog kan zeggen is dat is gewoon spuug misselijk wordt van die meiden die er om staan te lachen
onbarefeet schreef:Ann99 schreef:wat ben ik blij. Ik ben niet de enige die 'ja' gestemd heeft
Precies! Ik ben echt benieuwd of de ja-stemmers nog van optie zouden wisselen na het verhaal van ingeb0rg
Cerilene_ schreef:Nee, want het blijft zo dat in deze situatie meer slachtoffers voorkomen moesten worden. Er waren al meerdere omstanders gebeten... Triest is het zeker. Ellendeling van een baasje als dat verhaal idd klopt (en dat zou me niets verbazen), maar nog stond de politie in de situatie in zijn recht.
Ann99 schreef:Cerilene_ schreef:Nee, want het blijft zo dat in deze situatie meer slachtoffers voorkomen moesten worden. Er waren al meerdere omstanders gebeten... Triest is het zeker. Ellendeling van een baasje als dat verhaal idd klopt (en dat zou me niets verbazen), maar nog stond de politie in de situatie in zijn recht.
Ik snap niet waarom het baasje zo vaak meteen de schuld krijgt. Sommige rassen zijn er ook op gefokt. En dan kan het baasje nog zo goed opvoeden, het zit er toch in en het kan er altijd uit komen.
Hoeveel honden zijn er wel niet die altijd super lief zijn, nooit een vlieg kwaad doen, maar toch zomaar uit het niets volop in de aanval gaan.
Niet zo lang geleden had iemand ook over zoiets een topic geopend; ' mijn eigen hond bijt mij'.
Krijgt zij nu ook de schuld?? (ik mag hopen van niet!)
Ik zeg niet dat het baasje van dit filmpje zijn/haar hond uitstekend goed heeft opgevoed, maar wat weten wij er nu precies van...?
Jolandaa_ schreef:Ten eerste snap ik niet wat dieren op een drukke kermis doen.
Daarnaast vind ik de reactie van de politie agent geloofwaardiger dan een post van een vriendin van via via die er bij zou zijn.
Terecht dat die hond geschoten is. Te triest dat hij bij een prikkelvolle omgeving aanwezig was en duidelijk niet onder appel stond op een plek waar ook veel onschuldige kinderen lopen.