marie83 schreef:Je kunt blijven soebatten tot je een ons weegt als blijkt dat er misschien een medische reden is wat niet echt eerlijk is naar de hond... dus sluit dat echt eerst uit!
Medisch is het niet, dan zou het patroon ook overdag moeten plaatsvinden daarbij is ze voor ze bij mij kwam helemaal gechecked en gezond verklaard
Nelleke, ik heb je advies gelezen en deels opgevolgd ik heb donderdag een grote bench gekocht, hier slaapt ze snachts in met deurtje dicht, waterbak in de bench met laagje water. Ze snurkt bijna de hele nacht! Voorheen was het vooral veel hijgen en echt beetje stress nu lijkt ze heel te vreden met haar eigen plekje!
Ritme probeer ik zo goed mogelijk. Nu twee nachten in de bench 2 nachten geen ongelukken. Avond tegen 11/half 12 uit en dan in de ochtend rond half 7.
Machie ik heb hier nog een buitenlandertje bijna een jaar en die heeft ook zeker half jaar nodig gehad om in ritme te komen en die is met 9 maanden naar Nederland gekomen. Dus tijd is probleem niet. Ze was alleen laatste weken bij opvang zindelijk. Nu snap ik nieuwe mensen nieuwe omgeving moet weer wennen.
Maar gezien ze principe kent van niet binnen plassen, zocht ik dus een eerlijke manier waarop dit snel duidelijk zou zijn, dat deze regels ook hier gelden.
Water onthouden heb ik dus nog niet gedaan en lijkt ook overbodig.
Ik wil in elk geval iedereen bedanken voor het vele meedenken! Wij hebben er heel veel aan!