Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeFunny schreef:Ik zou als ik de hond weg moest brengen en dat al zou weten voordat ik aan een hond begon er nog eens over denken.
Maar als ik en dan toch voor ging zou ik gewoon iemand zoeken die het leuk vind om de hond bij zich te hebben
Liefst niet een kamer vol andere honden. Maar gewoon iemand die ik vertrouw met mijn hond.
PSvanLot schreef:BeFunny schreef:Ik zou als ik de hond weg moest brengen en dat al zou weten voordat ik aan een hond begon er nog eens over denken.
Maar als ik en dan toch voor ging zou ik gewoon iemand zoeken die het leuk vind om de hond bij zich te hebben
Liefst niet een kamer vol andere honden. Maar gewoon iemand die ik vertrouw met mijn hond.
Het lopen in een groep sociale andere honden met voldoende ruimte is ontzettend goed voor een hond.
dierenfan schreef:Ik zou liever houtje touwtje hebben omdat daar voor honden veel meer te doen is over het algemeen dan strak aangelegd. Zolang de omheining maar niet houtje touwtje is haha.
Door een gekke misstap tijdens een wandeling vanuit helemaal niets loopt mijn herder al 3 weken met een pols blessure. De verwachting is nog wel een maand last er van. Het kan altijd fout gaan. Laat lekker klieren en klooien meestal gaat dat gewoon goed en zien wij als eigenaren teveel beren op de weg.
Als hij helemaal niets gewend is dan lijkt mij een hele dag wel heel veel teveel om gelijk te doen. Maar ik heb dan ook niet voor niets jarenlang in dagopvang gewerkt waar de honden expres tussendoor wel alleen, per 2 of in relaxte kleine groep een 3 a 4 uur in de kennel zaten om zo eventueel verplicht te rusten en even zichzelf te kunnen zijn zonder de anderen in de nek. Het ligt uiteraard ook wel aan de samenstelling van de groep maar ik ervaarde dit als erg fijn. De honden zijn in thuissituatie ook vrijwel nooit 8 uur lang actief in een gelegenheids roedel.
MarlindeRooz schreef:Ik vraag 20 euro voor een hele dag / per nacht, 15 voor 9-5.
Maar dan is je hond “enig”hond, krijgt de volle aandacht, park als achtertuin, daadwerkelijke tuin, en meerdere (hersen)speeltjes en natuurlijke snacks inbegrepen.
BeFunny schreef:MarlindeRooz schreef:Ik vraag 20 euro voor een hele dag / per nacht, 15 voor 9-5.
Maar dan is je hond “enig”hond, krijgt de volle aandacht, park als achtertuin, daadwerkelijke tuin, en meerdere (hersen)speeltjes en natuurlijke snacks inbegrepen.
Dat zou mijn voorkeur zijn als ik mijn hond-en ergens heen zou brengen dus. Geen vreemde andere dieren erbij.